Hi Ladies, Ik ben dus zwanger, hihihihihi aan de ene kant mega happy natuurlijk en dat binnen een half jaar!! Maar ik ben wel een beetje onzeker, ik ben zo bang dat ik een MK krijg...het liefst blijf ik tot 13 wkn in mijn bed en wil niet bewegen. Ik ben best stevig en ik heb NU al een mega buik, maar dat komt omdat ik natuurlijk al stevig van mezelf ben, dus ik ben bang dat ik nu NOG dikker wordt en dat het er NOOIT meer af gaat. En zo heb ik nog 1001 onzekerheden....het enige wat ik wil is de eerste 8 wkn dor te komen....ik wou dat ik de tijd vooruit kon zetten...
Die onzekerheid is perfect normaal hoor. Veel dames hebben er mee te kampen. Ik was ook enorm onzeker in het begin van m'n zwangerschap. Het heeft bij mij geduurd totdat ik de baby kon voelen bewegen, zo zie je maar, je bent niet de enige. En over de kilo's... Dat is bij iedere persoon verschillend. Ik woog in het begin van de zwangerschap 77kilo en ben in het totaal maar 5,5kilo aangekomen. Wanneer ik bevallen was, was ik die kilo's ook meteen weer kwijt. Maar zoals ik al gezegd heb, het is bij iedereen verschillend. Hoe moeilijk het ook is, probeer zoveel mogelijk te genieten van je zwangerschap, van voor je het weet is het voorbij.
Ik denk dat je niet zo in de zwangerschap moet staan, want dat is in ieder geval niet goed voor je embryootje. En wat betreft gewicht en dikzijn.. Ik was een magere lat en ben 35 kg aangekomen waarvan ik nu 1 jaar later nu 22 heb zitten. Het feit dat je NU al dikker bent zal denk ik nog niet aan je beeb liggen hihi, want dat is nu nog een kikkervisje wat nog in een vruchtzakje zit. Wel kunnen je darmen enorm opzetten.. Probeer er gewoon lekker van te genieten en zorg dat je niet voor 2 eet, dat is helemaal niet nodig namelijk.. Gefeliciteerd!
Die onzekerheid ken ik ,ook ik wilde liever in bed gaan liggen en dan slapen totdat het tijd was voor de eerste echo. Helaas wil dat niet en het helpt ook niet. En wat je gewicht betreft, het is meestal zo dat de dunnere dames onder ons wat meer aankomen omdat ze een moeder(vet) laagje aanleggen tijdens de zwangerschap. Voor ons dikkere dames is dat niet nodig want dat hebben we genoeg in voorraad Voordat ik zwanger werd woog ik 117 kg (ja ik behoor wel degelijk tot de dikke dames) tijdens de eerste 4 maanden ben ik alleen maar afgevallen terwijl ik toch redelijk normaal kon eten. Was wel misselijk maar heb in totaal maar 3x hoeven over te geven. Afgelopen dinsdag woog ik (ik weeg sinds ik zwanger ben alleen nog maar bij de vk en niet meer thuis want ik wilde me er niet al te druk over maken) 116,3 kg. Ik zou me, als ik jou was, niet al te druk maken over je gewicht veel meer dan de minder vette dingen pakken en niet de chips kun je op dit moment toch niet. Groetjes
ik woog vantevoren ongeveer 80 kilo, of ietsje meer. in het begin werd ik wel dikker, en grotere borsten enz, maar ik kwam niks aan. nu ben ik ongeveer een ruime 82 kilo. ik weeg op mijn vaders weegschaal als ik er ben, omdat ik dat voor die tijd ook deed, en dus dezelfde weegschaal aan wil houden. ik ben maar 1,60 dus ben ook iemand die bij de wat dikkere dames behoord. ik ben ook wel benieuwd hoeveel ik aankom en of het er daarna ook wel allemaal af gaat soms maak ik me er wel zorgen over, omdat ik voor mijn zwangerschap aan het "afvallen"was, meer in de zin van de snoepjes en chipjes meer laten staan en iets minder aardappelen. dus soms heb ik wel iets van oei en wat als het er niet afgaat enz. maar dan ga ik gewoon aan de leuke kant denken, wat krijg ik ervoor terug... jaja een leuk klein lief hummeltje van mij en me vriend. En als je tegenwoordig kijkt mag je soms wel in je handen klappen als je zwanger raakt via de normale weg en binnen een korte tijd. Dus ben er blij mee en ja laat die kilos voor wat ze zijn en denk aan de leuke dingen die ervoor trug komen. Ik wil nu al met die kinderwagen rondlopen haha maja moet nog een tijdje wachten