goede morgen dames, ik hoor/lees weleens dat vrouwen een slijmprop verliezen en dat daarna de bavalling begon maar hoe zie zon ding er eigenlijk uit???? of verlies je dan gewoon veel slijm ofzo?
ik had echt zo'n lange dikke sliert slijm, beetje bloedstrengeltjes erin. Maar dat verloor ik ook zo'm 2 wk voor de bevalling en ik ben ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen. ( scheurtje bovenin) Dus t verliezen van de prop, zegt helaaas niets.
Ik verloor mijn slijmprop de avond voor mijn bevalling. Deze was rood van kleur (bloed), omdat ik die dag ervoor was gestript. En had ik ook alleen maar in de gaten omdat ik steeds wat hoorde plonzen, terwijl ik aan het plassen was Maar het kan ook gewoon wit zijn. Je kan ook weken voor je bevalling je slijmprop verliezen. Deze groeit dan weer aan. Een slijmprop verliezen betekent dus niet per definitie dat je gelijk gaat bevallen.
Ik heb bij beide zwangerschappen niets meegekregen van mn slijmproppen. Maar ik weet wel dat het niet betekend dat je gaat bevallen want hij groeit gewoon weer aan.
ik verloor de slijmprop terwijl ik sliep(6.00 s'morgens) en werd er dus wakker van, had het idee dat mijn vliezen braken, snel naar de wc met een handoek tussen de benen maar het was echt duidelijk slijm en geen water om het zo maar te zeggen... vond het ook best veel, en het was wittig van kleur, maar dat zal echt per persoon verschillend zijn... nadat we wisten dat het de slijmprop was zeiden we heel stoer tegen elkaar "dit zegt niets, kan nog wel twee weken duren" onze dochter is de volgende nacht geboren om 00.15
Ik had niet door dat ik um verloor, totdat ik me omdraaide en hem op de wcbril zag liggen. hij was er met opstaan kennelijk uitgefloept. Hij was bij mij niet bloederig, maar wél een heel groot ding van stevig slijm. Dat was op maandag. Vrijdag ben in in anderhalf uur tijd bevallen.