combineren bv & kv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Chivay, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Op het moment ben ik me aan het orienteren rondom borstvoeding / kunstvoeding. Ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar wanneer ik weer aan het werk ga hoop ik te kunnen combineren...

Online kan ik aardig wat afbouwschema's vinden om van bv naar fv over te gaan.. Zou ik zo'n schema ook kunnen gebruiken? Zodat ik rond de tijd dat ik ga werken -mocht het lukken- nog een avondvoeding en ochtendvoeding zelf kan geven?

Zijn er nog andere tips behalve zo'n afbouwschema?

Besef ook wel heel goed dat dit moeilijk is, en vaak niet lukt.. Maar ik wil het graag proberen... Beter enkele bv dan niet meer toch?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ik ken de schema's niet die online te vinden zijn, maar die zullen best kloppen.
    Afbouwen moet heel geleidelijk en bij ieder voeding die je vervangt moet je afwachten hoe je borsten erop reageren. Als het na een tijdje goed voelt (voor de een al na een paar dagen, voor de ander pas na een paar weken) kun je de volgende voeding vervangen.

Het risico is aanwezig dat je borsten gaan stoppen met produceren; dat ze het als het ware als een 'we gaan stoppen' signaal opvatten. Maar niet geschoten is altijd mis, veel succes straks!

gr
    Linda

Deel Deze Pagina