Na 12 rondes wel of niet gelijk naar huisarts?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fairy Tale, May 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Wie is er na 12 rondes meteen naar de huisarts gegaan? Onze ronde 12 zit erop, maar ik zie er best een beetje tegenop om naar de huisarts te gaan.

Ik vind het zo dubbel. Aan de ene kant wil je weten of alles goed is en of je niet "voor niks" bezig bent, maar aan de andere kant wil ik helemaal niet horen dat er mogelijk iets mis is.

Bovendien vind ik het voelen alsof je toegeeft dat je het blijkbaar niet zelf kan. Klinkt misschien vreemd, maar zo voelt het een beetje.

2. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    Hey Fairy Tale,

Ik spreek niet uit ervaring ofzo... Maar als er iets aan de hand is kun je het misschien beter nu weten dan later...
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je het liever niet weet dan wel, maar de onwetendheid kan je uiteindelijk ook heel onzeker maken (waar je lichaam dan ook weer op reageert).

Ik hoop gewoon dat ronde 13 superdesuperderaak is!

Succes en sterkte.

3. monica v kaam

Apr 29, 2008
    55
    0
    0
    nagelstylisten
    oud-vossemeer
    hoop ik ook voor je ....sucess

4. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

Nov 27, 2007
    541
    0
    0
    Ik zou naar de huisarts gaan.. Je hebt een super mooie cyclus..Misschien willen ze het zaad van je man onderzoeken...Hou je een temp kaartje bij ? Lees regelmatig dat ze daarom vragen...

5. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ik ben ook meteen naar de huisarts gegaan,in mijn geval was er dus iets aan de hand met mijn man.
    dus ik ben blij dat ik niet heb gewacht want de medichse molen duurt ook een tijdje.

maar ik vind ook dat je het moet doen als jij en je man er goed bij voelt.succes!en ik hoop dat de volgende ronde jou ronde is! ;) :D

groetjes!

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Pas doen als je er helemaal achter staat. Net als Mounia ben ik ook blij dat wij na 12 rondes gegaan zijn; ook bij ons blijkt dat mijn man sterk verminderd vruchtbaar is. We hadden nog rustig een paar jaar voor piet snot door kunnen gaan....

7. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij zijn ook na 12 rondes gegaan, we waren toen 10 maanden bezig. Heb een korte cyclus, dus hebben veel meer kansen in een jaar. Gelukkig zijn we gelijk gegaan, want ik kon pas over een maand terecht bij de gyn omdat het druk was. En daarna nam het weer tijd in beslag om een sperma in te leveren of bloed te laten prikken..

8. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hey Fairy tale, had ook al in het nod topic op je gereageerd, maar wilde dat hier ook nog even. Ik begrijp helemaal dat de stap naar de huisarts heel groot moet zijn en dat de angst om er achter te komen, dat er toch iets mis is, heel groot is. En dat je daar bang voor bent. Maar aan de andere kant, ben je nu ook bang dat er iets is en daar ga je over zitten malen en dat is niet bevoordelijk. NIet voor het zwanger raken en ook gewoon niet voor jou. Ik zou denk ik toch de stap maken naar de huisarts, misschien kan hij je geruststellen of je toch even doorsturen naar de gyn, maar dan ben je wel van je onzekerheid af. BEspreek het gewoon goed met je mannetje en blijf erover praten.
    Dit zeg ik niet uit ervaring, maar is gewoon mijn gevoel. Wil je zeker niks opdringen.
    Heel veel succes en sterkte ermee, kan me voorstellen, dat je je even niet zo toppie voelt, maar hier kun je altijd alles kwijt.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ze zeggen vaak dat je na een jaar proberen naar de huisarts kan.
    Jouw 12 rondes zijn nog net geen jaar, dus misschien nog een ronde aankijken? Hebben jullie al ovulatietesten gebruikt?
    Je zou ook nu al naar de huisarts kunnen, maar volgens mij moet je dan eerst 2 a 3 maanden ovulatietesten of temperaturen? En wat iemand anders al zei, het duurt wel even voor je op de poli terecht kan, dus misschien toch al een verwijzing vragen? Voor je dan bij de gyn bent, zal je alweer 2 rondes verder zijn?

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik zou met 1.5 jaar naar de huisarts gaan. Je lichaam moest natuurlijk ook weer ontpillen dus die tijd moet je ook mee rekenen. Wij zijn ook met 1,5 jaar naar de huisarts gegaan. En aangezien je 30 bent zou ik persoonlijk ook niet langer wachten dan 1,5 jaar.

Succes in ieder geval.

gr vruchtje

11. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik snap het wel dat de stap naar de huisarts een hele grote is (al heb ik er gelukkig geen ervaring mee). Ik zag dat je cyclus erg mooi gelijk is. Dus je hebt wel alle reden om eens langs de huisarts te gaan. Van ontpillen is geen sprake meer. Hoe staat je man/vriend hier in? En ik vind het trouwens ook geen schande hoor als je hulp vraagt. Je hebt een kinderwens, en die wil je toch in vervulling zien gaan.

In ieder geval heel veel succes met wat je ook beslist!

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb zelf zoiets van: deze komende maand even helemaal niks wat ermee te maken heeft. Ik heb nu drie maanden getempt en heb ovu-testen gebruikt, maar daar ga ik nu een maandje mee stoppen. Gewoon even niks zeg maar. Daarna zie ik wel weer verder.

Mochten we stappen ondernemen, dan houd ik jullie op de hoogte!

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meid.

Ik had hetzelfde hoor.....ben uiteindelijk met 16 maanden gegaan en ben die maand zwanger geraakt ;)

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Meid,
    Ik zou, ik zou, ik zou...
    Zij zijn jij niet ;)
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    De 1 wil bij 6 mnd eigenlijk al onderzoeken en de ander na 2 jr nog niet.
    Je bent ook niet alleen....je hebt ook nog een partner die er een gevoel bij heeft.
    Heel veel succes met het nemen van deze beslissing.
    Elmo

15. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij zijn na een jaar nog niet gegaan omdat we het zelf nog niet zagen zitten.
    Mijn vriend en ik hebben toen gezegd dat we het nog een half jaar zouden geven en als het dan nog niet raak was dan zouden we naar de dokter gaan maar dat was gelukkig niet nodig want in de 16de ronde raakte we zwanger :D
    Je moet echt doen waar jullie je goed bij voelen :D

Share This Page