Moeilijkheidsgraad injecteren - wie krijgt flesjes leeg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Audrey, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey

    Audrey Actief lid

    9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Beste mensen, vandaag geconcludeerd dat ik een hopeloze verslaafde zou zijn - het lukt me niet om met de spuiten om te gaan. Gisterenavond kreeg ik twee van de drie Menopur flesjes helemaal leeg, maar vanochtend kon ik geen van beide flesjes helemaal leeg krijgen. Ging ik een tweede keer spuiten om de restjes op te maken, en toen ging er een enorme hoeveelheid opgeloste Menopur over de tafel heen.
    Om van te janken.

    Wat denken jullie, dat de fabrikanten ervan uitgaan dat wij amateur verpleegkundigen een beetje van dat kostbare goedje verspillen, of verspil ik mijn kansen nu een beetje?

    Graag hoor ik van andere over zelf spuiten om de follikels te stimuleren (ik doe het voor ivf, 1e poging). Vast bedankt.
     
  2. Beeb

    Beeb Actief lid

    14 mei 2006
    410
    0
    0
    Gelukkig ken ik dit probleem niet,
    Omdat ik Gonal-f spuit deze zit in een kant en klare spuit,
    maar ik heb er verder ook geen problemen mee want de pregnyl moet ik ook zelf opzuigen en mengen.
    Nu moet ik wel zeggen ik ben ziekenverzorgende van beroep dat zal ook wel schelen.

    greets Beeb
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    De kunst is je flesje goed schuin te houden en de naald zo te draaien dat je alles eruit kan zuigen. Misschien is het handig als je een handje hulp krijgt van partnerlief?
    Wij deden het bijna altijd samen en de flesjes gingen allemaal leeg!
    Niet te veel mee zitten hoor..je mag echt wel wat missen! Ik heb eens gehad dat er na het injecteren een hele straal uit de naald kwam...over tafel heen, foetsie dus.
    In paniek gebeld maar dit was niet erg...
    Blijven oefenen! Ik hoop dat je de kans niet krijgt om er goed in te worden ;)
    Liefs
     
  4. Audrey

    Audrey Actief lid

    9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dank je wel allebei, vooral voor dat laatste ontmoedigende Elmo! ;) Ik hoop het ook. Heb net gebeld met huisarts en ivf kliniek, en ze willen niet dat ik twee keer per dag naar huisartsenpost ga, maar nu ga ik vanmiddag (huisarts zo te horen erg pessimistisch over hoe vaak ik in de toekomst moet spuiten) naar ivf kliniek om het nog eens goed te oefenen.
    Klinkt ook als goed advies, fles schuin en naald draaien - misschien mij te star gehouden aan bijsluiter (fles loodrecht).

    Nognaals bedankt voor de steun (allemaal redelijk stressvol, spuiten geen probleem maar de chemica uithangen kan ik niet)
     
  5. Audrey

    Audrey Actief lid

    9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Voor het geval er ooit weer iemand is met twee linkerhanden zoals ik en info zoekt - het is helemaal juist zoals Elmo zei - de ampule moet je schuinhouden en niet, zoals in de bijsluiter, rechtop. Verder moet het gaatje van de dikke opzuig naald naar beneden wijzen - daar had ik niet op gelet.
    Voelde me niet bijzonder slim... :oops:
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Dat bedoelde ik dus ook met de naald zo draaien...hihihi
    Fijn dat ik je hiermee kon helpen...jammer alleen dat het uit eigen ervaring moest ;)
    Succes meid!
    Ook jij kan nou opzuigen hoor whahaha
     
  7. Beeb

    Beeb Actief lid

    14 mei 2006
    410
    0
    0
    Ik ben het helemaal met Elmo eens
    En idd oefening baart kunst,

    Greets Beeb
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Zo deed ik dat inderdaad ook: flesje schuinhouden en de naald met de schuine kant in de vloeistof houden en dan opzuigen. Op die manier krijg je het helemaal leeg. Maar het is niet zo erg als er eens een keer wat vloeistof achterblijft, als het maar niet elke keer is! Rechtop de vloeistof opzuigen wil inderdaad niet.

    Succes!

    Groetjes,
    Jippie
     
  9. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo deed ik het ook ! werkt perfect
     

Deel Deze Pagina