Silla: In de MMM na 3 MK's

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Silla, Apr 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies,

De topic zegt het al....Echter is de topic een beetje laat gestart, want ik zit nu (nog steeds) op de uitslagen te wachten.

Even mijn verhaal in een notendop:
    20/12/2005 = Gestopt met de pil
    24/05/2006 = 1ste MK
    09/10/2006 = 2e MK
    24/12/2006 = 3e MK (2ling)

Na mijn derde MK moet ik bloedprikken voor allerlei zaken, ook moesten mijn vriend en ik een chormosomen onderzoek doen. I.v.m. genetische afwijkingen van mijn kant (o.a. Syndroom van Marfan. hartfalen en suikerziekte) moest ik ook nog onderzoeken laten doen bij de cardioloog.

Na mijn laatste echo 28/12/2006 was er besloten om onderzoeken te doen. Echter werd ik door de assistente verkeerd ingelicht. Zij vertelde mij dat ik mijn bloed diezelfde dag nog kon laten prikken, maar omdat mijn vriend toen niet kon deden we het een dag later, onder het mom...dan hebben we het in 2006 nog afgehandeld.
    Bij het lab. aangekomen om bloed te prikken werd mij verteld dat het Chromosomen onderzoek alleen op bepaalde dagen kon en dan ook alleen in de middag, dus moesten we een aparte afspraak maken, maar i.v.m. oud en nieuw kon dat pas in Januari. Er waren nog diverse bloedonderzoeken die ik verdeeld over de dag moest doen en er moest van 1 onderzoek zelfs speciaal een medicijn besteld worden. Al met al...we stonden daar gewoon voor Jan met de korte achternaam. Zwaar overstuur ging ik naar huis, in de pen geklommen en een vette klacht ingediend bij het Ziekenhuis. Want voor het hele gedoe met de onderzoeken was mijn dossier ook niet compleet, ik werd telkens door verschillende gyn's geholpen en ik moest meerder keren vertellen dat ik 3 MK;s had gehad in 7 maanden tijd....

Al snel na mij de onderzoeken in Januri kreeg ik een reactie op mijn klacht. Diverse veronstschuldigingen waren er geuit en het zou niet meer voorkomen. Toch had ik besloten dat ik een andere Gyn wou, ik had nl. van mijn HA een naam doorgekregen waar zij goede contacten mee had. Vervolgens had ik zelf mijn afspraak verzet zodat ik met deze Gyn een afspraak kon maken....bleek ik ook verkeerd te zijn ingelicht over de uitslagtermijn! Ik kon dus pas begin maart een afspraak maken. Maart kwam eraan en voor de zekerheid nam ik contact op met het ZH om na te gaan of mij dossier reeds compleet was en of de uitslagen binnen waren...dossier was compleet echter de uitslagen waren nog niet binnen! Het was dus dat ik belde anders hadden we de dag daarna voor niets naar het ZH gegaan. Woedend was ik, toen zei de assistente dat ik maar even het VU Ziekenhuis (daar werd nl. het Chromosomenonderzoek verricht) moest bellen om te vragen wanneer de uitslagen binnen zouden komen. Nou ik heb de dame uiteraard "vriendelijk"verzocht om dat voor mij te doen. Zo gezegd zo gedaan....volgens haar had het VU een achterstand en het zou nog zeker een maand duren, nieuwe afspraak gemaakt 10 april a.s. ... tenminste dat dacht ik. Kreeg ik gisteren een belletje dat het VU nog steeds geen uitslagen heeft en hopelijk weten ze binnenkort meer. De assistente had voor mij een afspraak gemaakt (zonder overleg) voor 18 april....gelukkig was ik die dag al vrij....
    Vervolgens ben ik in tranen utigebarsten, want je leeft toch elke keer naar de uitslag datum toe en telkens wordt het verzet door omstandigheden die buiten mij om gaan.....

Ik heb tot op heden alleen de uitslagen van de Cardioloog ontvangen:
    - Geen suikerziekte (Familiekwaal);
    - Geen hoge Cholesterol;
    - Geen symptomen van Marfan (Familiekwaal);
    - Geen afwijkingen aan het hart (Familiekwaal).
    Dat zijn dus goede berichten maar zegt niets of ik ooit een zwangerschap zal kunnen voldragen.

Alles zit momenteel een beetje tegen....ik had gehoopt dat 2007 mijn jaar zou worden en nog met de stille hoop dat ik voor mijn 30ste mamma zou zijn. Echter door deze gemiste ronde is dit niet meer haalbaar....ik zal hoe dan ook een 2008 (of later) mamma worden....
    Daarnaast gaat het op het werk niet zo lekker als dat het behoort te gaan. Mijn lieve kattenkindje is op 4 jarige leeftijd overleden, hij was echt net mijn kindje, bij al mijn MK;s sliep hij s nachts tegen mijn buik aan, net als een kruikje, hij lag altijd bij mij in de buurt. Zelf heb ik hem "gered" van een zgn. BroodFokker, kreeg hem dus al ziek mee, maar niet zo ziek om je erg zorgen over te maken. Maar dinsdag bleek het toch na al die jaren erger te zijn dan verwacht. Hij is gewoon onverwacht overleden aan een hartstilstand....Ik heb er vreselijk verdriet van gehad, werd ook nog ongeveer 5 dgn te vroeg ongi en door het verlies van hem kwam ook weer al mijn verdriet van mijn MK;s naar boven. Toen ik gister weer aan het werk ging (had ook nog es de griep) kreeg ik eerst te horen dat mijn afspraak met de Gyn dus weer verzet moest worden en dat ik een nieuwe leidinggevende krijg waar ik niet zo positief achter sta....dusssssssssssssss weer janken....

Ben ik nou gewoon een pechvogel of ..................?

Sorry voor het laatste stuk maar ik kan gewoon niet slapen van alle spanningen in mijn hoofd dus ik schrijf het hier maar van me af....

Liefs Silla

2. Niet meer actief

meid ik wil je heel veel succes wensen
    en hopelijk is het snel raak en gaat het wel goed ;)

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Sluit me hier geheel bij aan! SUC6!

Liefs Marjo

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    succes meid

5. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Lieve Silla,

Wat een verhaal zeg, en wat een "#$ situatie. Ik begrijp heel goed dat je boos, verdrietig en teleurgesteld bent. Of het pech is of iets anders weet ik niet maar laten we er maar van uit gaan dat het pech is.

En dan ook nog je lieve katje, dat verdriet kan je dan ook niet handelen. Ik weet er alles van hoor, de dag van onze terugplaatsing, hebben wij ons poezekind in moeten laten slapen. Was ook pas 8 en haar lever en nieren bleken ineens uitgevallen te zijn. Het verdriet vergeet je wel, het gemis niet!

Ik wens je heel veel succes toe.

Liefs,
    Elvira

6. Nollie

Nollie Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,076
    0
    0
    Zuid Holland
    Lieve Silla,
    zo, das niet niks wat je zo de afgelopen jaren hebt meegemaakt...
    Wens jou ook heel veel succes toe en hopelijk voel je je gauw weer wat beter meid!

Liefs Nollie

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Lieve Silla,
    PPPPffffff, wat heb je veel meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat het wel erg veel is geweest. Probeer genoeg tijd voor jezelf te nemen en desnoods je even ziek te melden. Jij bent nu het belangrijkste!
    Dikke knuffel!

8. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Wat een verdrietig verhaal, er is al veel gebeurd met je zeg :cry:
    Hoop dat je de tijd voor jezelf kunt nemen wil je heel veel sterkte en succes wensen.... [-o<

Liefsss

9. Lisette

Lisette Niet meer actief

Hoi Silla,
    Wat heb je de laatste tijd veel meegemaakt zeg, hoeveel kan een mens hebben...zeggen we hier altijd.
    Ik hoop dat je je zelf wel voorop zet, je gezondheid gaat voor meid.
    Ik wens je veel sterkte en succes om er weer bovenop te komen.
    Liefs Lisette.

10. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Hoi Silla,

Hier hetzelfde probleem :cry:
    In 6 maanden 2 misjes.
    Eerste x 2ling en 13 maart van 1tje.
    Maar ja waar het aan ligt geen idee.
    Chromosomen onderzoek laten we nog niet doen.
    Willen we nog niet weten.
    26 april mag ik weer komen en ga ik met een hele lijst vragen.
    Tis flink balen en vraag me ook vaak af of ik ooit een zwangerschap mag vol brengen.

Heel veel sterkte!

11. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Heel veel sterkte meid! Hopelijk krijg je snel van alles de uitslag.
    En natuurlijk wel een goede uitslag he!

Liefs Corina

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Wat een afgrijselijk jaar heb je achter de rug Silla, ik hoop dat ze snel met die uitslagen komen, dan kan je in ieder geval vooruit kijken.
    Veel sterkte.

13. Nancy

Nancy Bekend lid

Oct 21, 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Meid, het zit je allemaal echt niet mee. :cry:
    Ik hoop voor je dat de uitslagen snel binnen zijn en dat je in ieder geval in het eerste kwartaal van 2008 mamma gaat worden.
    Ik duim voor je.
    Heel veel succes verder.
    Groetjes Nancy

14. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Thanks 4 the support!
    Vandaag een redelijke goede dag gehad, maar het blijft wel continu in mijn hoofd.
    Gister inene een druppeltje roze en vandaag al de gehele dag steekjes in mijn onderbuik?

Ik merk ook dat ik best onzeker wordt nu, nu ik toch al een tijdje bezig ben maar goed.
    Mijn tijd komt wel ik weet het maar ik ben het wachten toch wel een beetje beu....

Greetz Silla

15. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Jouw tijd komt zeker! :)

16. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Laten we hopen voor ons allen op dit formum, dat het nog dit jaar wordt ondanks alle ellende die we nu moeten doormaken....

17. jackie

jackie Fanatiek lid

Aug 10, 2006
    1,430
    0
    0
    Mooi gezegd Silla daar sta ik helemaal achter.
    Het is je gegunt meid ik duim voor je

18. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Oja, ben ik helemaal vergeten aan jullie te vertellen...
    Het heeft te maken met TACTLOOSHEID!

Naast mijn deprimerende verhaal waarmee ik deze topic gestart was ben ik nog helemaal vergeten te vertellen hoe soms mensen ook GIGA tacktloos kunnen zijn.

Een kennis van mij (tja vriendin is het niet en zal het nooit worden ook ~ ze is de vriendin van mijn manntjes beste vriend) werkt met zwangere tienermoeders die een gedragsprobleem of acherstand hebben (of iets dergelijks).
    Van de week, terwijl ik al had aangegeven dat ik niet lekker in mijn vel zat gaat ze aan me zitten vertellen dat er een meisje van 16 (met het nivo van een 9 jarige) op de WC is bevallen van een kindje en dat ze de navelstreng bijna zelf had (en dames SCHRIK NIET en neem het me niet kwalijk dat ik het schrijf) had losgetrokken van het kind! Gelukkig is dat niet gebeurt maar goed het is vreselijk....

Oke, het is al een op zichzelf staand vreselijk verhaal. ECHTER!
    Ze weet dat ik er moeite mee heb, in zijn algemeen maar nu ik in de MMM zit HELEMAAL, dat er mensen op deze aardkloot leven die te pas en te onpas kinderen op de wereld zetten en daar niet voor kunnen zorgen (bijv. met een verstandelijke beperking/drugsverslaafden enz enz)...
    Dan ga je toch niet zo'n verhaal met mij "delen"...en gewoon WETEN dat ik niet lekker in mijn vel zit!
    Nahhhhhhhhhhh ik weet niet hoor, ik heb het altijd al een raar mens gevonden maar toen ik mijn vriend dit vertelde stond het vuur in zijn ogen (en geloof me hij is niet snel boos te krijgen)....

Zij vond het ook nodig om tegen anderen (in de kroeg) te vertellen dat ik een MK had gehad? Ik bedoel ?
    a) bepaal ik zelf wel aan wie ik het wel of niet zeg....
    b) alsof anderen zitten te wachten op dit soort berichten
    c) in de kroeg? Daar kom je voor de gezelligheid....

Gelukkig heb ik niet veel contact met haar alleen bij verjaardagen ofzo. Maar my god hoe tacktloos...

Zo dat ben ik ook nog ff kwijt ...

19. jackie

jackie Fanatiek lid

Aug 10, 2006
    1,430
    0
    0
    Juist omdat mensen misschien niet weten HOE ze er mee om moeten gaan vertellen ze dat soort ervaringen maar.
    Waar jij natuurlijk helemaal niet op zit te wachten.
    Begrijp het goed hoor....echt vervelend.
    Nou sterkte meid

20. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Dat zou je denken ja...

Maar zij heeft op haar 18e ook een MK gehad en ze was toen bijna 4 maanden zwanger?
    Maarja mss heeft ze wel een hekel aan me ;)

Share This Page