Ervaring met het plaatsen van facings

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Hoi allemaal,

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met het plaatsen van facings? Hoe vind je het, heb je composiet of porselein? Waar heb je ze laten plaatsen en hoelang heb je ze al?

Veel vragen:) ik twijfel om mijn tandartsverzekering in 2017 omhoog te doen om facings te laten plaatsen. Ik heb last van tanderosie en gele tanden en durf ondanks mijn rechte tanden steeds minder te lachen met mijn mond los merk ik.

Bedankt alvast, ik hoor graag jullie ervaringen!

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Mijn man heeft het begin dit jaar laten doen. Ik meen composiet. Is heel mooi geworden en heeft nergens last van. Tot zover haha

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Heeft die alleen boven gedaan of ook onder? Fijn dat het hem tot nu toe goed bevalt!:)

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb er twee. Was of een beugel of twee facings. Keus was makkelijk. Ik heb ze nu al zo'n 16 jaar geloof ik... het zijn de twee tanden naast mijn voortanden, links en rechts.
    Ik heb porselein en kreeg ze toen, vroeger dus, niet vergoed. Heeft me geloof ik zo'n €1200 gekost.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Volgens mij alleen boven:D....

Verder hebben we best een goed huwelijk en praten we samen ook:D

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Volgens mij alleen boven:D....

Verder hebben we best een goed huwelijk en praten we samen ook:D

Kosten weet ik verder ook echt niet.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik heb composiet op de tanden naast m'n voortanden. Het nadeel: ze verkleuren heel snel door het roken en koffie drinken. En breken wel sneller af door nagels bijten, slechte gewoontes. Ze moeten minimaal 5-7 jaar mee, maar ik heb ze in 2016 al 2 keer laten vernieuwen, omdat de kleur me niet aanstaat.

Kosten ong. 66 euro per tand.

In 2017 laat ik 2 porseleinen facings plaatsen op mijn voortanden omdat ik een klein spleetje heb waar ik me aan erger.
    Deze verkleuren veel minder snel, blijven langer zitten, maar de kosten zijn ong. 500 per facing.

Het jaar daarop laat ik kronen op de tanden zetten waar ik nu composiet heb. Porselein is niet mogelijk omdat ik daar eigenlijk hele kleine tandjes heb.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier alle tanden facings van composiet + opbouw van kauwvlakken, dit vanwege enorme slijtage door tandenknarsen. Kostte me zo'n 1300,- voor alles, waarvan een deel werd vergoed. Het verkleurt totaal niet, breekt tot nu toe ook niet af (heb het nu zo'n 3 jaar). Ik ben erg tevreden! Porselein zou voor mij veeel te duur zijn geworden, dus ik had geen andere optie, maar ben hier echt heel blij mee.

9. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Ik zit al een tijdje te denken om 2of 4 facings te nemen,
    Ivm dat mijn ene voortand met de jaren een beetje is gaan slijten. Lijkt scheef. En een tand heeft een vulling.
    Weet iemand wat het kost per facing.

Was laatst bij de tandarts. Heb een nieuwe tandarts. Blijkt een buitenlandse man te zijn. Die mij vertelde dat t beter was om??? Tjaaa verstond het dus niet. Had net een beste verdoving gekregen dus kon niet praten. Maar snap dus niet waarom t niet zou kunnen? Want wil heel graag facings.
    Iemand die er verstanf van heeft. Want je kan toch ook facings krijgen stel er breekt een stukje af?

Liefs Sascha

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Een facing van composiet kost ongeveer 66 euro per tand. En kan direct gemaakt worden.

Een porseleinen facing kost ongeveer 500 per tand. Maar dit moet in 2 sessies. Ze gaan eerst een afdruk oid van je tand maken en daarna wordt de facing gemaakt en bij de 2e afspraak wordt de facing geplaatst.

Het beste kan je even een begroting laten maken dan weet je ook wat het kost.

11. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Oke dankjewel! Ga indd even om een begroting vragen. En mss bij een andere tandarts vragen wat zijn mening is. Omdat ik die van mijn eigen tandarts niet begreep :p

Deel Deze Pagina