Wokrecepten

Discussion in 'De lounge' started by Insomniac, Mar 17, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Vanmiddag bij het poetsen van de keuken kwam ik mijn wok weer eens tegen. Zo zonde dat die nauwelijks word gebruikt..

En zo bedacht ik me dat hier vast meiden zijn die lekkere recepten weten. Wat zijn echte aanraders? Hoe wokken jullie? :D

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Ik gebruik m'n wok regelmatig om lunch te maken; wokgroenten + woksaus (sommige kant-en-klare zitten niet vol troep) en restjes rijst.
    Ben niet zo'n fan van brood dus zo maak ik even snel een gezonde lunch

Vitamientjuh likes this.
  3. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    1,333
    508
    113
    Female
    Roermond
    Ik ken veel wokgerechten. (De Aziatische keuken).

Gon Bao Chicken
    Kip met cashewnoten
    Beef met brocolli.
    Mihoen met/zonder kip
    Gebakken noodles.
    Etc etc :)

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,237
    1,891
    113
    Female
    Ik wok bijna altijd met de flesjes woksaus van conimex ofzo.. dus niet echt receptwaardig.

Maar wij gooien verder vanalles in de wok. Aardappelblokjes, uitje, spekjes en champignons.

Of gehakt met peper en zout, knoflook en soyasaus. Lekker met een groentemix, noedels en pindasaus.

Verse spinazie in de wok met peper, zout, knoflook en champignons. Op t eind boursin cuisine er doorheen en dan het prutje door pasta roeren, samen met gerookte kipfilet ofzo.

Of witlof klein snijden. Met peper en zout even roerbakken in de wok. Hamblokjes erbij en serveren met gebakken aardappel. Suuuuuper simpel.

Kan echt niet zonder mn wok....

5. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Ik wok maar wat haha. Soms restjes groenten, je kunt kipfilet erbij wokken of stukjes vlees. Groenten naar keuze, evt rijst erbij serveren of noodles. Je kunt ook saus gebruiken, maar de kinderen houden er niet van. Dus vaak gwn wat zout en peper.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Zo wok ik ook:rolleyes:

Vitamientjuh likes this.
  7. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Haha jaa heel makkelijk maar o zo lekker :p. De kinderen zijn er gek op (en wij ook).

Share This Page