Vanmiddag bij het poetsen van de keuken kwam ik mijn wok weer eens tegen. Zo zonde dat die nauwelijks word gebruikt.. En zo bedacht ik me dat hier vast meiden zijn die lekkere recepten weten. Wat zijn echte aanraders? Hoe wokken jullie?
Ik gebruik m'n wok regelmatig om lunch te maken; wokgroenten + woksaus (sommige kant-en-klare zitten niet vol troep) en restjes rijst. Ben niet zo'n fan van brood dus zo maak ik even snel een gezonde lunch
Ik ken veel wokgerechten. (De Aziatische keuken). Gon Bao Chicken Kip met cashewnoten Beef met brocolli. Mihoen met/zonder kip Gebakken noodles. Etc etc
Ik wok bijna altijd met de flesjes woksaus van conimex ofzo.. dus niet echt receptwaardig. Maar wij gooien verder vanalles in de wok. Aardappelblokjes, uitje, spekjes en champignons. Of gehakt met peper en zout, knoflook en soyasaus. Lekker met een groentemix, noedels en pindasaus. Verse spinazie in de wok met peper, zout, knoflook en champignons. Op t eind boursin cuisine er doorheen en dan het prutje door pasta roeren, samen met gerookte kipfilet ofzo. Of witlof klein snijden. Met peper en zout even roerbakken in de wok. Hamblokjes erbij en serveren met gebakken aardappel. Suuuuuper simpel. Kan echt niet zonder mn wok....
Ik wok maar wat haha. Soms restjes groenten, je kunt kipfilet erbij wokken of stukjes vlees. Groenten naar keuze, evt rijst erbij serveren of noodles. Je kunt ook saus gebruiken, maar de kinderen houden er niet van. Dus vaak gwn wat zout en peper.