Koele onaardige juf help

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Trotsemamsvan2, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemamsvan2

Trotsemamsvan2 Actief lid

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, help ik zit ergens giga mee!

Mijn dochtertje van 5 jaar zit net in groep 2, in groep 1 ( combi klas ) had ze een erg leuke juf, super blij mee want ze was lief, toch ook streng, maar je zag dat ze gek was op de kindjes.
    Helaaaaaaaaaas is zij vetrokken en heeft mn dochtertje nu een nieuwe juf.
    En daar begint het gedonder, dit is écht een koele en niet aardige juf!
    Ze is tegenover de kinderen heel koud en kil, toen ze de eerste dag begon deelde ze de naambordjes van de kinderen uit, en dat was het, geen handje niks..Waarop ik vroeg of zij juf...was, ja dat klopt zei ze. Was fijn geweest als ze zich even uit zichzelf had voorgestelt, helemaal voor de kindjes.
    Ze komt zo chaotisch over, heeft de klas totaal niet onder controle. Er waren 2 1e klassertjes, die nog moesten wennen, ze gunde ze geen blik waardig toen deze kindjes overstuur waren. Op een gegeven moment pakt ze 1 kind bij de arm terwijl hij bijna over de grond rolt van verdriet. Zer sleept hem hardhandig over de grond naar de kring.
    Normaal gesproken lagen er op de tafeltjes boekjes die de kindjes sochtends konden inkijken, hadden ze iets te doen. Er hing een gezellig sfeertje. Nu Staan de stoeltjes op elkaar aan de zijkant, moeten de kindjes die zelf maar opzoeken ( geeft ze geen aanwijzigen voor, zeg dan even 'kindjes jullie mogen lekker je stoeltje pakken en iets voor jezelf doen' ofzoiets..)
    Mijn dochter vroeg vanmorgen aan haar waar dr stoeltje stond ( ze staan immers normaal gewoon aan de tafeltjes ) waarop ze kattig een reactie geeft dat ze die toch gister zelf heeft weggezet?!
    Ikw as met stomheid geslagen...deze vrouw vindt haar werk volgens mij niet leuk? Ligt het aan mij of moeten, vooral juffen van de onderbouw, niet het vertrouwen winnen van die kleintjes, warmte uitstralen, en niet alleen agentje spelen?

Ik geef iedereen een eerlijke kans. En ik weet dat ik geen vriendinnen met haar hoef te worden, maar ik merk aan mn dochtertje nu ook dat zij er stil van wordt.
    Meerdere ouders op de gang worstelen hiermee. We hebben onze ervaringen gedeeld ( niet over de gang schreeuwend uiteraard ) en ik ben gelukkig niet de enige.
    Wat is wijsheid? Ik denk er zelf aan een gesprek met haar te hebben om haar hiermee te confronteren.
    Vervelend dat het schooljaar zo moet beginnen. Ik dacht eerst nog misschien moet ze wennen, ik geef het elke dag weer een kans maar ik stuit alleen maar weer op een kattige en koele vrouw.

Wat nu?

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bespreken!! Meteen! Zeker als je merkt dat het zijn weerslag heeft op je dochter... Evt andere ouders vragen mee te gaan, maar hier moet iets aan gebeuren, toch?!

3. Trotsemamsvan2

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ik denk er ook zo over, en toch brengt het je ook weer in twijfel, ben ik misschien te 'moeilijk' of kritisch?
    Anderzijds weet ik dat iedereen zn dingetjes heeft, maar dit gevoel bij deze vrouw..ik kan het bijna niet omschrijven, maar dit kan geen onderbouw juffrouw zijn..Voel me dr rot onder, dit is ook nog eens de 3e juf in 2 jaar tijd. Ze zal neem ik aan niet weg worden gestuurd, maar hoe ga je te werk als dit echt niet gaat en meerdere ouders dit gevoel hebben? Een brief schrijven naar de directie? Ik wil dit eerst met haar bespreken en haar reactie afwachten, als het na dit gesprek mijn twijfel niet wegneemt, of misschien heeft ze een verklaring, is ze zich er niet van bewust, iedereen heeft het recht om zichzelf te verbeteren, maar mijn vriend zei al zij zal niet veranderen, dit is geen onzekerheid, dit is hoe ze is. Star en onpersoonlijk.

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zou het ook bespreekbaar maken.
    Ik twijfel alleen of ik naar de juf zelf zou gaan (krijg uit je verhaal niet de indruk dat dat zou helpen, hoewel het wel de meest charmante oplossing zou zijn) of het schoolhoofd zou inschakelen (of de vertrouwenspersoon binnen school)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als andere ouders er ook last van hebben, en het voelt echt niet goed. Dan zou ik er zeker iets van zeggen. Anders krijgt je meisje straks nog een hekel aan school..
    Het klinkt alsof ze een bovenbouwjuf in de onderbouw gezet hebben. Als ze er zelf niet echt op reageert zou ik het ook hogerop melden. Want het moet wel leuk blijven natuurlijk.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Neee!!! Dit klinkt echt niet goed, ooh wat erg. Ik zou het zeker bespreken. Helaas zijn dat soort juffen er wel. en juist die kleintjes hebben behoefte aan contact, en getroost worden ed. Succes!

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou het idd altijd eerst met haarzelf bespreken. Wat je zegt: misschien heeft ze het zelf gewoon niet in de gaten ofzo. Geef haar zeker de kans zich te verdedigen of iets te veranderen. Je kunt het altijd aankaarten door te beginnen met de vraag of ze voorheen altijd bovenbouw les gaf.
    Als er niks veranderd of ze staat niet open voor je vragen / kritiek, dan moet je uiteraard de directie inschakelen en dan ook zeker andere ouders vragen je te steunen.
    Maar stiekem denk/hoop ik dat het al wel zal helpen als je eerst met haarzelf praat. :) Succes!

8. Yelice

Yelice Niet meer actief

Als jij hier geen goed gevoel bij heb dit zeker aankaarten desnoods met de andere ouders.
    En het blijkt wel dat er iets mis is met deze juf want meer ouders hebben dit gevoel.
    Ik zou dus een gesprek aangaan en desnoods met de directeur praten.

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    jullie (ouders) zijn de enigen die dit kunnen aangeven
    stap aub naar de directie en vraag ook andere ouders dit te doen
    dit wil je niet, geloof me, en zo'n persoon moet niet voor de klas
    ze gaan dan klassenbezoeken doen!!

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dus bovenbouwjuffen zijn onaardig en koel............ bedankt deepfreeze! :D ;)

Maar even serieus nu:

Maak het bespreekbaar!
    Vraag een gesprek aan met de juf en schrijf voor jezelf heel concreet op waar voor jou en jouw dochter het probleem/ nare gevoel zit.
    Ik ben voor open en eerlijk communiceren, mocht dit niets opleveren dan kan je altijd nog de stap naar de directie/ vertrouwenspersoon maken.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Fijn de 2e schooljuf die ik onbedoeld beledigde gisteren ;)

Mijn zoontje heeft op vrijdags een bovenbouwjuf, maar die is toch strikter en strenger. Niet onaardig en koel, maar duidelijk meer gericht op presteren.
    En wat meer kortaf bij een opstandig kindje, want kinderen moeten zich kunnen gedragen..
    Maar dat wel binnen normale grenzen. Niet zoals bij TS.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als ze zo hard is tegen kinderen zou zij nog moeilijker zijn tegen de ouders denk ik. een brief aan de directie is miesschien n betere idee.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hebben jullie niet iets als contactouders oid? Die zou ik met de juf laten praten (of anders 1 of 2 ouders die dat graag willen doen).

Mocht dat niet werken dan kun je het altijd hogerop zoeken ...

Succes!

14. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ik zou het zeker bespreekbaar maken..

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

ik zou het zeker snel bespreekbaar maken. Niet meer mee wachten en zo snel mogelijk iets mee doen. Natuurlijk zeur je dan niet, je komt op voor je kind. Heel wat anders.

Ik zou naar de juf zelf gaan en als dat niet de gewenste reactie van haar geeft (en dan bedoel ik een uitleg of zo) dan zou ik naar de contactpersoon of de directie gaan.

Succes!

16. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf juf, maar als ouders achter mijn rug om zo over mij zouden praten,zou ik het erg op prijs stellen als 1 van hen dat persoonlijk tegen mij zou zeggen. Ik zou niet meteen naar de directie stappen. Mocht het gesprek met de betreffende leerkracht niet goed verlopen is dat altijd nog een optie toch?

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Op onze school zou de eerste vraag van de directrice zijn "Heb je dit al met de leerkracht zelf besproken?" En terecht, volgens mij. Ik zou dus eerst een gesprek met de juf zelf aangaan, hoe moeilijk en confronterend dat ook is. Als dat gesprek niet goed verloopt, kun je alsnog naar de direcie gaan.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Trotsemamsvan2: Hoe gaat het nu? Is er inmiddels contact geweest tussen jouw en de juf of de directie?

19. Trotsemamsvan2

2 jul 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames!
    Ik wilde elke keer al een update geven hier maar het kwam er maar niet van.
    De situatie is niet echt anders nu. Een andere moeder heeft een gesprekje met haar gehad, en kwam daar allerminst blij uit. Ze heeft de juf geconfronteerd met haar gevoelens ( wat ik hier ook al heb neergezet, de houding naar de kinderen etc ) en de juf reageerde daar erg geirriteerd op. Ze zei ondermeer dat ze nou eenmaal niet hetzelfde is als de voorgaande juf..
    Die moeder wilde specifiek een gesprekje met haar om ook aan te geven dat ze zelf in een vechtscheding ligt, en dat dit ook van invloed kan zijn op haar dochtertje, en ook dat er duidelijk zal worden aangegeven wanneer de vader het meisje zal komen halen. En dat ze haar niet mee moet geven als dit op een niet afgesproken dag is.
    Juf reageerde hierop met 'dat is niet mijn verantwoording, als hij daar staat geef ik haar mee' Ook reageerde ze allerminst met enig medeleven, en zei ze ook nog even dat haar kind lui is, en gemakzuchtig. En toen waren we net een week aan de slag met het nieuwe schooljaar. Niet erg leuk om te horen, natuurlijk mag een juf dat opmerken, zeer zeker, maar de manier waarop...dat breng je gewoon niet zo..Elk kind heeft zn nukken en daar moet je tactisch mee omgaan.

Mede hierdoor en nog een paar andere voorvallen zijn er 2 moeders naar de directie gestapt..niet mijn eerste keus, maar ok. Ze hebben een afspraak gemaakt voor morgenmiddag, er zullen in totaal 11 ouders meegaan, en mij is ook gevraagd om mee te gaan. Ik vind dit op zich een goed initiatief, echter had ik de juf zelf nog wel een kans willen geven om het roer om te gooien.. Maar ergens voel ik ook wel dat dit wsl niet gaat werken.
    Ongeloofelijk hoeveen ouders over hetzelfde struikelen. de sfeer is sochtends dan ook niet te harden in de klas. Ik probeer wel positief te zijn, vooral voor mn kind, dus sochtends de juf goedemorgen zeggen etc.

Benieuwd hoe dit gaat aflopen.. ik wil morgen wel meegaan en horen wat de directie te zeggen heeft hierover, ik wil in ieder geval mijn beklag doen dat dit de 4e juffrouw is in nog geen 2 jaar tijd. Als deze weg gaat dan zal juf 5 beginnen, en dat terwijl alle onderbouw klassen al vanaf het begin een vaste juf hebben, waarom gaat het in deze klas dan zo mis? Vind dat de kleintjes behoefte hebben aan een vaste juf, of dat het in ieder geval een streven is...

20. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Goed dat het besproken is met de juf. Jammer dat ze zo reageerde. Logische vervolgstap om dan met de directie te gaan praten. Ik zou trouwens ook zeker de oudercommissie inlichten.

Deel Deze Pagina