moeilijkste leeftijd kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luvv, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

welke leeftijd vonden jullie het moeilijkst/zwaarst?

1. 0-1

2. 1-2

3. 2-3

4. 3-4

5. 4-5

6. 5-6

7. 6 en ouder

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Niet gestemd.... mijn kinderen zijn nog geen 6, dus wellicht wordt het (soms) nog moeilijker... ?

Denk trouwens dat je moeilijk kan spreken van "moeilijke leeftijd" maar eerder van moeilijke momenten...
    Denk dat elke leeftijd zijn eigen charmes en problemen heeft en dat het alleen maar verandert....

maarja dat is mijn idee nu.. wellicht praat ik over wat jaartjes anders over.. :)

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mijn oudste is nog geen 4 dus kan nog niet echt oordelen maar ik vond de eerst 3/4 maanden echt het zwaarste tot nu toe. Vooral bij de eerste en de derde. Zo'n volledig afhankelijk mensje dat je gewoon nog niet kent en ook niet kan praten dus dat het de helft van de tijd raden is waarom ze huilen. Dat maakt me enorm gefrustreerd en onzeker.

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik vind de periode vanaf 1,5 jaar tot 4 jaar een ramp. Hier zijn de meiden altijd zo driftig, ook de jongste bah. Tegelijkertijd geniet ik er ook van hoor, idd de pubertijd met drie meiden, daar zit ik ook niet op te wachten.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb 0-1 gestemd. Huilenhuilenhuilen, constant willen drinken en slecht slapen.
    Tot nu toe ;) vind ik t alleen nog maar makkelijker worden.. Kan nu tenminste met haar communiceren en ze slaapt de hele nacht door, heerlijk!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tussen 1 en 2 jaar. Dat merk ik nu ook weer bij Tygo, deze fase vind ik heel erg pittig.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind van 3 tot 4 pittig. Tenminste toen was Isabella erg pittig. Die stond echt geregeld op de gang.

Nu met 4 en sinds ze naar school gaat vind ik het echt heel erg leuk. Ze luistert echt anders. Als ze iets doet wat niet kan dan kan ik dat zeggen en dan zegt ze ook: ok, sorry, dan doe ik het niet.

Terwijl toen ze peuter was dat ze echt super boos en onredelijk op de gang belande.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

bij meeste kindjes is dit inderdaad echt de meest moeilijke en frustrerende fase onder de 10 jaar, voor beide partijen.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

0 tot 1 met stip op 1!!

Het wordt steeds leuker: kind wordt zelfbewust, zelfstandig en word duidelijk een eigen 'ik' en met alle buien die bij de leeftijd horen is dit toch echt de leukste periode tot nu toe! Kan echt goed met hem communiceren en vind dat echt heel mooi om mee te maken!

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    O nee, die peuterpuberteit is echt peace of cake vergeleken met de echte pubertijd,dan staat je nog wat te wachten haha. Ach het komt goed, ik heb er straks 2 in de peuter en 2 in de puberteit..

10. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou ook zeggen 12+ !

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, nou gelukkig hebben we na de peuterpuberteit dan eerst nog een jaar of 8 om uit te rusten en voor te bereiden :D

12. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

de moeilijkste leeftijd tot nu toe vond ik 2,5 tot rond de 4.
    die driftbuien :( maar dat is nu gelukkig helemaal veranderd:D

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nu! Bij mijn dochter, ze wordt in januari 4 jaar.
    Ze is zooo toe aan school en wordt echt strontvervelend thuis. Ze verveelt zich duidelijk en ze kan zichzelf al zo moeilijk vermaken..
    De hele dag hangen, miepen, chagrijnig, aandacht opeisen en dr broertje pesten. En owee als ze haar zin niet krijgt. Drama! En een grote mond dat ze krijgt!
    Ik denk echt dat het een stuk beter zal gaan als ze naar school gaat. Verzin van alles voor haar thuis en ze gaat nog 2 dagen naar het kdv maar ze heeft meer uitdaging nodig.

14. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik heb niet gestemd. Maar ik hoop dat zoon op zijn vader gaat lijken en net als hem heel makkelijk is in de puberteit. Als hij op mij lijkt ga ik met de puberteit op vakantie zonder hem;) (ik was écht heel erg!)

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb er een van bijna 13 een van 15,5 en een van 3 maar kan deze vraag niet beantwoorden.
    Want het is simpel weg bij elk kind anders (geweest)!

16. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Twee tot drie heb ik gestemd. Met dat eigen willetje...pfffff.
    Oudere kids heb ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Vond dit tot nog toe de lastigste periode....

17. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

2-3 jaar

Vind de leeftijd die onze oudste (9,5 jaar) heeft nu erg leuk! Lekker zelfstandig en toch nog lekker kussen en knuffelen met me.

Deel Deze Pagina