Onze oudste dochter heeft 2x vrij kort achter elkaar een koortsstuip gehad toen ze net 2 jaar was. Inmiddels is ze 4 en verwacht ik ze niet meer. Omze jongste dochter is bijna 10 maanden. De laatste maand is ze veranderd van een vrolijke energieke baby naar een hangerig eenkennig meisje. In de afgelopem 3.5 week 4 koorts periodes gehad en 1 ab kuur. Elke keer wanneer ze lijkt op te knappen krijgt ze na 3-4-5 dagen weer koorts. Ze eet weinig vast voedsel omdat ze dus elke keer niet lekker is . Ze is nu 7500 gram Zit je dan 14 feb ze kreeg bv voordat ze naar bed ging en daar gebeurde het terwijl ze dronk een stuip.. De eerste minuut rustig gehandeld daarna sloeg de paniek toe zo hevig was ze aan het schokken. Ook spuugde ze erbij. Toen de ambulance er eenmaal was kwam ze weer bij .. oorzaak voor de steeds terug komende koorts is er niet. Urine is schoon. Vrijdag hebben we een afspraak bij de kinderarts. De schrik zit er goed in .. had het bij onze jongste echt niet verwacht Ze is ook nog zo klein! Wou het even van me afschrijven.. Heeft er toevallig nog iemand ervaring met terug komende koorts bij baby's?
Nee, sorry. Hoewel gelukkig niet Maar lijkt me echt schrikken zeg! Hopelijk komt het niet meer terug en kunnen ze bij de kinderarts er wat mee. Succes!
Mijn zoontje is wat ouder, maar is de afgelopen maanden ook zooovaak ziek geweest. Hoge koorts, spugen, diarree, helemaal niet fit en continue verkouden. Zo zielig! Ook weinig gegroeid in die tijd maar hij is flink dus kon dat nog wel hebben. Nu gaat het gelukkig al een paar weken goed! De Ha zei dat het gewoon weerstand opbouwen is. Maar een koortsstuip daarbij is natuurlijk doodeng!! Wat zal je geschrokken zijn. Hopelijk valt het allemaal mee en zijn het gewoon alle rot virussen die rondwaaien die de koorts telkens veroorzaken. Beterschap!
Ik kan mij voorstellen dat je flink geschrokken bent! Ik hou het ook steeds in mijn achterhoofd (al heeft mijn dochter nooit een koortsstuip gehad). Onze zoon is ook al sinds begin december aan het kwakkelen, steeds verkouden, hoesten vol met slijm. Lijkt het beter te gaan begint het weer van voor af aan.. ook geregeld koorts. Hij is nu net een paar dagen weer koortsvrij na een week koorts gehad te hebben. Al verschillende keren bij de huisarts geweest maar kunnen niks doen, is dat vervelende virus.. hopelijk volgende winter beter.. tijd voor de lente.
Aah wat sneu Veel beterschap! Mijn oudste was 2 jaar geleden echt telkens ziek, dan weer 3-4 dagen beter, hop weer ziek. Urine meerdere keren laten checken, na de zoveelste periode met koorts een AB-kuur gekregen, maar 't bleek achteraf gewoon echt domme pech helaas... ze pikte ieder virusje op, door 1 flink virus was haar afweer verzwakt en toen dus echt virus op virus op virus. Als ze nu ziek is, ben ik wel extra alert op voldoende vitamines en goed uitzieken. Dus als ze koortsvrij is, blojft ze sowieso nog 1 dag thuis.
Wij hebben vorig jaar ook zo een periode gehad met Mn oudste en op de laatste koorts periode zaten we op 10 dagen. Uiteindelijk met bloedproeven een verhoogde infectie waarde. Met een ab kuur is het toen vrij snel weg gegaan. Zijn echt ook een week of 3/4 zoet geweest met af en aan koorts.
Bedabkt voor de reacties! Ze lijkt nu weer aardig op te knappen en begint weer meer te eten. Laat haar vanmiddag toch nog wel even na kijken door de ka
Wat naar, kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent! Koorts kan heel snel heel hoog oplopen bij zulke kleintjes. Hier geen ervaring met stuipen maar mijn oudste kan heel snel gloeiend heet worden. De kinderarts heeft altijd gezegd dat dat zo snel mogelijk weer moet zakken, dus vanaf het moment dat ze verhoging heeft geef ik haar Perdolan (pcm), dat werkt hier goed. En dan met tussenpozen van 6 uur, evt. afgewisseld met Neurofen als ze ook pijn hebben of ongemak ervaren.