Drinken??

Discussie in 'Voeding' gestart door Baileyy, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik geef borstvoeding en daarnaast water. Maar bij het kinderdagverblijf vonden ze het volgens mij een beetje gek dat ik geen diksap of thee of melk gaf. Ik merk dat bij de oppasdag bij oma ook hoor. Dat oma er toch wat siroop bij het water doet... Ook al zeg ik dat het niet nodig is.

Maar wie geeft er nog meer andere dingen aast water? En wat is dan goed om te geven?

Thee zonder cafeine dat wist ik, maar vind hij niet lekker.
    Melk vind ik een beetje gek, waarom koemelk? Ik hoor daar wel wat andere verhalen over.

En diksap of roosvicee? Daar zitten toch veel suikers in? Zeiden ze bij mijn cb.
    Ik heb in de supermarkt toch even gekeken op de fles roosvicee stond wel minder suikers dan diksap?

Wat geven jullie voor drinken? Ik ben benieuwd.
    En bij het eten?

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    De ene dag water, de andere x roosvicee, ook kopen we af en toe een fles biologische sap. Thee krijgt ze eigenlijk nooit, geen idee waarom niet. Verder krijgt ze bij haar ontbijt en lunch warme melk.

Water is toch prima. Als de kleine dat lekker vind zou ik het zo laten. Gewone melk mag volgens mij pas vanaf 1 jaar.

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe oud je kindje is maar naast BV hoef je toch ook niks anders te geven? En al helemaal geen melk, je geeft toch melk;).

Geef je geen BV/KV dan is koemelk overigens prima hoor. Mijn oudste kreeg dat met 10,5 mnd ongeveer.

Maar goed, ander drinken:
    Mijn jongste krijgt alleen water, vind ze heerlijk. ( En nog 3 flessen KV).

Oudste drinkt melk, roosvicee en heel af en toe appelsap (maar die appelsap is pas sinds ze 2 jaar is ofzo hoor)

Diksap zit niet minder suiker en maar sommige kindjes kunnen daar heel erg van aan de diarree gaan (mijn nichtje bijvoorbeeld)

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Mijn zoontje is 1. De borstvoedingsmomenten worden dus niet altijd meer opgelost met de fles. Dus ik denk dat hij er dan nog wel wat naast moet drinken.

Deel Deze Pagina