Depressie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Speklapje, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik weet het niet meer...
    Ik sta bekend om paniek aanvallen.ik slik en lage dosis anti depressiva. Dit is veilig en heb ik van tevoren gecheckt. Mijn dochter is 4 en bij haar slikte ik het ook.
    Die zwangerschap was fantastisch.

Nu is het 1 groot drama. Vanaf het begin al. Ik ben nu 34 weken en zie het niet meer zitten. Ga al paar weken naar de therapie maar helpt niks. Nu heb ik al 3 avonden dat ik me in bed erg rot voel. Ik kan het gevoel ni uitleggen. Maar er gaan dan ook alleen maar negatieve gedachte door mijn hoofd. Me armen en benen zijn heel erg rusteloos. Voel me dan zo naar.
    Overdag gaat het wel maar ik ben het zo zat.

Nu was mijn hb gehalte en paar weken terug erg laag. Zat net op de grens van bloedarmoede. Ik slik nu naast de gravitamon ook floradix. Maar ik vergeet het nog wel is. Zou het kunnen dat ik daardoor zo ellendig ben?

2. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    #2 Wendy88, 28 feb 2017
    Laatst bewerkt: 28 feb 2017
    Geen idee of het daarvan zou komen, maar ik zou even hulp inschakelen! Nog even je bloed laten testen ofzo zo dat ze het nog eens kunnen checken? En je misschien vitamine op maat kunt krijgen.
    Lijkt me niet goed/fijn als je je zo voelt!
    Sterkte!

3. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Oh wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het wel die angstige gedachten en dat is verschrikkelijk. Onder invloed van hormonen kan je het helaas zelf ook niet sturen. De rusteloze benen bestrijd ik zelf met de inname van magnesium en vitamine B12. Dit doe ik elke avond ong een uurtje voordat ik ga slapen. Helpt super goed! Wat betreft je angsten.. Wees niet zo streng voor jezelf. Het helpt om ze er gewoon te laten zijn. Wanneer je weer een rotgedachte hebt zeg je tegen jezelf dat je je zo mag voelen. Het mag er gewoon zijn. Laat het voorbij drijven zoals een wolk. Zie de wolk ook voor je. Probeer het, het helpt! Wanneer je je gaat verzetten wordt het alleen maar heviger. Ik hoop dat je hier iets mee kunt, je verdient het om je goed te voelen!! Als je heel graag wilt praten mag je me een privébericht sturen. Succes!! Knuffel.

4. Twentysixx

17 nov 2016
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat een fijne tips Newmom! Die ga ik onthouden.

Ik had zelf ook n lagere hb. 2 weken Floradix maakten wel verschil. Ging van 7 naar 7,3. Zou t gewoon nog n keer laten meten.

Self ben ik heel vermoeid. Kan niet werken. Werkte hiervoor 5d pw.
    Een grote teleurstelling dus. Zit inmiddels al ruim een maand thuis.
    Dus begrijp enigszins hoe je je voelt.

Ik moest van mn man op n gegeven moment een "witboek" bij gaan houden voor de zwangerschap. Daar mogen alleen maar leuke dingen in staan. Als dat betekend dat voor die dag t enige fijne was dat ik een half uur de deur uit kon, hup opschrijven. Is positief. Ook 10 shirts opvouwen. Ook postief :)
    Het helpt wel.

Wel eens aan mindfullnes gedaan? Gaat om t bewustzijn van hier en nu. Beetje zoals Newmom schrijft.
    Op spotify kun je bestandjes vinden, die helpen ontspannen. Klinkt zweverig. Helpt wel. Mss n idee voor t slapengaan?

En verwijt jezelf niks. En mss als je wilt op zoek naar andere therapie. Maar dat kost ook veel energie. Dus weet niet of je dat wilt. Bij iemand je hart luchten helpt ook.

Succes en sterkte iig

Deel Deze Pagina