Voor baby's geld dat ze een laagje meer aanhebben als wij dragen, maar tot wanneer moet dat eigenlijk? Ik heb een warmbloedig mannetje, die snel zweet. Kun je dan al dat hemdje weglaten, zodat hij net als wij gewoon alleen een shirt dragen? Ik geef hem al geen rompertjes meer aan, maar gewoon ondergoed, dat is al wel dunner.
Omdat je kindje snel zweet denk ik dat je juist beter een hemdje aan kan trekken, omdat dat het zweet beter opneemt. En hij dan niet zo gauw met bijv. een blote rug zit.
mijn opa bromde altijd als we klaagden dat we verkouden waren: zei hij altijd: dan moet je maar een hemd aan je lijf doen. jullie lopen altijd met blote ruggen. dat zegt genoeg denk ik. haha
Jammer dat verkoudheid een virus is en dus niets met blote ruggen te maken heeft. Mijn zoontje heeft bij heel warm weer alleen een T-shirt aan maar bij gewoon weer een romper met een T-shirt
toch als je in de tocht ben 'vat je de kou' akkelijker en kan je sneller zieker worden.. gebeurt me al te vaak dat ik door lage weerstand gecombineerd door in de wind zitten of zo.. gelijk volgende dag ervoor kon boeten!
Wat ik bedoelde met zweten, als hij dus een hemdje en een truitje aanheeft als het warmer is, zweet hij snel. Loopt hij alleen in een romper dan dus niet. Dus ik vroeg me af of ik hem dan ook alleen zijn shirt aan kan doen, zodat hij het niet zo warm heeft, zoals zwaantje doet.
Waarom niet? Je kindje kan nu prima zijn temperatuur vasthouden Als je verlaagde weerstand hebt, ben je vatbaarder voor het verkoudheidsvirus maar dat heeft echt niets te maken met kou
ik zou ook denken van wel. Tenslotte laat ik m'n dochter als het warm is ook vaak in een rompertje (eventueel met rokje of broekje lopen/kruipen ). Als het gewoon een katoenen shirtje is, zie ik verder geen verschil.
Mijn dochter (19mnd) heeft vaak ook alleen een t-shirt aan hoor! Gaat prima. Zeker onder met een jurk zou je 3 lagen krijgen: romper, shirt en jurk, pff moet er zelf niet aan denken. Enige minpunt is dat ze zonder romper haar luier uittrekt Maar jij hebt daar minder last van natuurlijk
Ik weet niet, mijn dochter trek ik altijd liever iets aan wat aan elkaar zit als het heel warm is, alleen een romper of iets wat aan 1 stuk is... Maar ja, ze trekt wel heel snel haar buik bloot...
Verkoudheid/griep heeft idd niets met kou te maken... net zo min als een blaasontsteking (oudere mensen roepen ook altijd dat dat door de kou komt) Maar das natuurljk geen antwoord op TS... ik zou ook gewoon zn romper uitlaten hoor! Mijn zoontje heeft bij warm weer ook alleen een shirt aan, pff die romper isdan veel te heet!
Bedankt voor de reacties! Als het weer wat warmer wordt, laat ik het mooi uit. Ik dacht van waarom mogen kindjes wel in een luier buiten in het water spelen en niet gewoon in een shirtje lopen Ik heb nu van onderbroekjes of boxershorts voor over zijn luier, en hij laat het (nu nog) netjes aan.
alyssa heeft 9 van de 10 x een romper aan omdat ik het er niet uit vind zien met een blote buik of rug (mijn mening). ik denk niet dat het kwaad kan als je hem met warm weer alleen een shirtje en een broekje aan doet. als alyssa een jurkje aan heeft dan krijgt ze ook soms een onderbroekje aan ipv een romper. liefs doris
wij hebben Inge met het warme weer op vakantie regelmatig alleen in haar luier, alleen in een romper of alleen in een t-shirt laten rond kruipen, eventueel met een dun broekje. Waarom niet moet er zelf ook niet aandenken om twee lagen aan te hebben met dat warme weer? (Wel weer een voordeel van een meisje die kan je van die rompers met spaghettibandjes aandoen) Zie ook genoeg kindjes op het kdv die alleen een broekje en een t-shirt aan hebben als het wat warmer is.