Ik heb sinds kort de 123 speen in gebruik omdat de omneo niet goed door de kleinste speen van difrax gaat (constant verstopt, hard moeten zuigen etc.) maar ik vind het wel een gehannes hoor! Als de dop dicht is kan ik de speen niet draaien en als ik hem opendraai verschuift ie weer bij het dichtdraaien dus het kost me nogal wat moeite om hem op de goede stand te krijgen. Hoe doen jullie dat?
Ik kreeg het ook niet voor elkaar hoor. Reden voor mij om die speen dus niet meer te gebruiken. Ik heb toen eentje van Avent gekocht (gebruikte ook Avent flessen), maar Rick vond het maar niks die 123....hij zuigt veel te hard met als gevolg dat hij met stand 1 zo ongeveer verzuipt.....
mmmh ik gebruik ook de 123 van difrax, maar geen probleem bij voeden. Dop dichtdraaien en de juiste stand bovenaan (bovenlip) zeg maar. Enige nadeel vind ik dat je soms de streepjes zo moeilijk ziet Dus je moet m wel even uit haar mond halen als je m op een andere stand wil....
Ik gebruik de 3+ speen van difrax. Hier ook geen sucses met de 123 speen. OOk nog eens een kind dat alleen de brede spenen van difrax wil en de rest weigert hij gewoon. Je kan proberen zelf het gaatje iets groter te maken, of anders de 3+ speen eens proberen. Misschien gaat het dan wel ?
Maar als ik de dop dichtgedraaid heb krijg ik echt geen beweging in die speen hoor! Hoe doe jij dat dan Sweetpee? Wat is de 3+ speen? Is dat voor 'vanaf 3 maanden' ?
Volgens mij heet het de M speen. Het gaatje is iets groter. Dit gebruikte ik ook voor Lynn. Zij had friso comfort en kreeg het ook moeilijk door het kleine gaatje. Heb toen de M speen gekocht en het getrubbel was over.
hier ook de 1,2,3 speen en de optifles , maar als je de dop iets terug draait dan kan je de speen op de goede stand zetten , zo doen wij het en dat lukt wel gewoon een iets terug en dan aan de speen draaien. succes groetjes lena
heb ook veel gehannes gehad met die 123 speen en dan de kromme difrax fles, heb nu voor de pap de L speen van difrax gekozen is wel een erg groot gehad voor bij die van M maar ik maak nu de pap wat dikkr
Ja met rechte flessen is het wel handig dan idd! Nou, ben erachter dat die andere gewone maatje S spenen gewoon aan vervanging toe waren. Heb er nu nieuwe S speentjes op en ze drinkt weer super! Dus laat die 123 spenen wel weer lekker aan de kant liggen
ik heb een tip, je draait de speen en ring op de fles, dan zet je een krasje in de ring als je m in de goede stand houd (wat boven is), draai m los, en trek de speen op de juiste stand bij het krasje, dan draai je m weer op de fles en klaar, altijd de juiste stand (ik gebruikte eerst de dental speen en zat met het zelfde probleem)