Het lijkt wel of Jesse steeds meer tijd tussen de voedingen laat zitten en zelf naar de 3 voedingen wil. Vandaag heeft hij om 8.30 een fles gehad, om 12.45, om 17.30 en om 21.00 hebben we hem uiteindelijk maar wakker gemaakt voor de laatste fles. We zaten altijd op 7.00-8.30 eerste fles (afhankelijk van hoe laat hij wakker is), 11.30 tweede fles, 16.00 derde fles en 19.30 vierde fles. Hij krijgt nu sinds een week wel rijstebloem door zijn laatste fles, maar verder nog geen hapjes. Wat moet ik doen? Vind drie flessen nog echt te weinig.
ik zou het gewoon toch aan bieden je kan m moelijk dwingen maar 3 lijkt me wel erg weinig voor deze leeftijd. En waarom rijstebloem als hij toch al zo minimaal drinkt drinkt hij ws die laatste fles met rijstebloem minder omdat het hem veel meer verzadigd.
Ik bied het ook zeker wel aan, maar merk dat ik nu echt meer op schema moet gaan voeden in plaats van op verzoek, anders komt hij op sommige dagen niet aan de vier voedingen. Het is ook niet zo dat hij de flessen niet leegdrinkt, ze gaan allemaal op, ook die met rijstebloem. Ben van de laatste fles een papfles gaan maken omdat ik het idee had dat hij aan het afvallen was en hij al de maximale voeding kreeg, dus puur voor de calorieën.
3 flessen is op deze leeftijd echt veel te weinig hoor. Je hele leven moet je eigenlijk uitgaan van zo'n 7 eet/drinkmomenten op een dag.
Hij kreeg 4x210 water met 7 scheppen voeding en 2 scheppen Nutriton en nu krijgt hij 1x 180 water met 6 scheppen voeding en 2 eetlepels rijstebloem (laatste fles) en 3x 210 water met scheppen voeding en 2 scheppen Nutriton. Als ik minder voeding in de fles doe dan is het schreeuwen wanneer de fles leeg is, want dan is meneer nog niet verzadigd. We zijn ook echt op zijn verzoek naar de vier flessen gegaan, dus terug naar meer flessen zou nog meer tegen mijn gevoel ingaan dan hem op schema 4 flessen geven.
Als hij na een fles van 180+6 niet verzadigd is: drinkt hij zijn flessen dan misschien te snel? Ze zeggen dat 15 a 20 minuten aan de fles pas verzadigd. Misschien dus een kleinere speen? En dan toch maar om 7.00 wakker maken zodat al zijn voedingen iets eerder zijn en dan wel op 4 flessen uit komt?
Ik zou hem idd 's ochtends vroeger wakker maken. En ik zou persoonlijk wel 5 flessen aanbieden nog. Al geven veel moeders flessen van 210/7 maar dit is naar mijn idee veel te groot voor zo'n klein maagje. CB raad het hier ook af. Maar goed als je er 4 wil blijven geven dan zou ik dus eerder aan de dag beginnen om toch op zijn minst 4 flessen te kunnen geven.
Ik zou ook denken dat hij te snel drinkt. Hier hebbenw e alle geprobeerd tegen een snel drinker. Maar langer dan 10 min lukte bijna nooit met 210+7. Nu heeft hij andere voeding, weer geprobeerd zonder nutriton en speen s (difrax) en ineens doet hij 20 min over 180+6! En hij is ook tevrden naderhand. Heel soms moest hij nog wel eens huilen (veel zuigbeheofte) maar na even was dat over (nog geen minuut). Maar we moeten ivm spugen toch nutriton gebruiken, dus we zijn heel erg zoekende weer... (m te groot, s te klein..)
Hier doen we 30 minuten over een fles, te snel is dus niet aan de orde. De 4 flessen is overigens iom kinderarts en cb. Jesse heeft Reflux, heeft hier ook Motillium en Nexium voor.
Als hij reflux heeft en hij krijst zo na zo'n grote fles, dan lijkt het eerder of zijn reflux erger geworden is, en dat het dus geen honger is, maar pijn wegdrinken. Past de dosering van zijn medicatie nog wel bij zijn gewicht?
Denk dat ik hem 's ochtends maar gewoon uiterlijk 7.30 moet wakker maken zodat hij de eerste fles om 8.00 krijgt. Vind het alleen zo zielig, hij ligt dan nog zo lekker te slapen.
Hij krijst niet hoor, alleen na een fles van 180 blijft hij happerig en jengelig, je merkt dat hij nog wel wat lust. Dit heeft hij na een fles van 210 niet tot nauwelijks. Moet morgen weer naar de KA, zal daar eens vragen wat ik het beste kan doen.