Was jouw kindje erg druk bij 29 weken zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by ShallY, Oct 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Pff bijna 29 weken zwanger en de angst is nog steeds overheersend. Ik word serieus gek van mezelf. Er zijn dagen dat het goed gaat maar deze week lijk ik weer terug bij af te zijn.

Ik lees (bv op een facebookgroep waar ik zit) en hoor in mn omgeving dat ze rond deze tijd de baby heel goed voelen en ook zowat de hele dag door, vooral als ze op bed liggen of in ieder geval ontspannen zijn.

Ik voel de baby wel en soms ook echt schuiven en gaat m'n hele buik heen en weer maar meneertje is vaker stil dan dat hij beweegt heb ik het idee.
    Vaak ga ik even op bed liggen in de hoop dat hij dan gaat bewegen en soms gebeurt dat maar ook vaak genoeg niet.
    Ik dacht inmiddels wel een regelmaat gevonden te hebben, 's avonds als ik op bed lig en 's morgens ook nog op bed. Maar ook dat verschilt per dag.

Moet ik me nou serieus zorgen maken of is m'n baby gewoon lui en slaapt hij veel?
    Ik voel hem wel minstens 10 keer op een dag denk ik.

Kan het trouwens komen dat ik, naast de dikke buik die ik heb door de baby ook zelf een goede spekslager heb zitten op m'n buik ;)?!

2. Nonie

Nonie Bekend lid

Mar 28, 2014
    502
    1
    18
    10 x per dag is toch meer dan prima? Zou me er geen zorgen om maken als ik jou was hoor, je kindje is lekker bezig:)

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Ik voel die van mij echt zo'n beetje de hele dag en halve nacht. Het is een druk blaagje.
    Maar heb geen spekjes en placenta ligt achter.
    Een vriendin van me is 10 wk verder, en zij voelt amper wat. Maar kindje is toch echt kern gezond. Zij heeft wel meer spekjes en is een stuk breder gebouwd. Dus ja denk dat dat wel degelijk verschil maakt.
    Maar als je twijfelt bel je je vk toch?

4. Ster67

Ster67 Lid

Apr 26, 2015
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel mijn kindje 's morgens wel altijd en dan overdag soms eens (maar nooit heel lang) en 's avonds het meest (dan ligt ie soms ook te draaien als ik lig).
    's Nachts voel ik hem/haar niet of word ik er toch niet van wakker.
    Het is normaal dat ze het overgrote deel van de tijd slapen hoor.

Maar gisteren bijvoorbeeld werd hij/zij wat later wakker en als ik dan wat duwde dan kreeg ik wel een (boos? ;) ) stampje als antwoord. Dus echt regelmaat is er ook niet altijd hoor.

Minstens 10 keer per dag is zeker goed!

Hier trouwens ook goeie speklaag en placenta ligt aan buikzijde wat voor minder gevoel kan zorgen.

5. Nova1984

Nova1984 Actief lid

Jul 31, 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    sowieso niet heel de dag door
    en 's nachts word ik er in ieder geval ook niet wakker van
    het is meestal 's avonds na het eten op de bank
    de rest van de dag ben ik zelf ook druk en merk ik het niet zo op

6. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,565
    0
    0
    Hier nu een kindje dat een stuk rustiger is als dochter destijds. Mijn dochter voelde ik de hele dag en was echt superwild. Deze baby voel ik ook vaak genoeg, maar lijkt toch vaker te slapen/rusten. Hopelijk houdt dit na de bevalling ook aan, dochter was een enorme onrustig baby en huilde veel. Maanden slaapdrama's gehad. Dus ik hoop nu stiekem dat dit kindje ook wat rustiger is als het er eenmaal is ;)

7. Clodagh

Clodagh Lid

Apr 29, 2015
    15
    0
    0
    Mijn eerste kind was vrij rustig, een beetje zoals jij ook beschrijft bij jouw zwangerschap, maar nu heb ik een ontzettende druktemaker! Ben nu 27 weken. Ik ben vrij stevig en bij beide zwangerschappen lag de placenta aan de achterkant. Ligt dus echt aan het kindje. De een is nu eenmaal wat woester dan de ander. Ik zou me, zolang je elke dag wel beweging voelt, niet al te veel zorgen maken, maar je kunt het altijd met je vk of gyn bespreken natuurlijk.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ach, als ik vrouwen horen die zeggen dat ze de baby de hele dag voelen dan neem ik dat met een korreltje zout...
    Het is vrij normaal volgens mij om hem zo'n 10x per dag te voelen. Het kan goed zijn dat je zelf er gewoon niet op let of dat anderen een minder druk beroep hebben of een kleiner buikje of iets anders.
    Zolang je hem voelt is het goed hoor.
    Ik voelde beide babies ook niet meer denk ik dan zo'n 10x per dag. En trouwens altijd na het eten en 's ochtends. 's Avonds dan weer niet zo veel.

9. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn zoon was aardig beweeglijk, zonder dat ik dat toen als 'druk' heb ervaren.
    Maar mijn beide dochters waren echt heel rustig. Voelde ze nauwelijks en kon in avond opeens overeind schrikken: wanneer heb ze voor laatst gevoeld!? En dan sprak met mezelf af, als ik ze binnen een uur niet voel dan ga ik VK bellen... Maar ja, als je dan rustig zit/ligt en je concentreert dan voel je ze meestal wel ;).

Ik heb wel vaak gedacht dat 'verminderd' leven voor mij bijna niet in te schatten zou zijn, omdat het überhaupt al zo weinig was :).

(meiden zijn, uiteraard, kerngezond al hun leventje lang. Nog steeds wel rustige typjes, dat wel :p)

10. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    O jee... Dat beloofd voor ons niet veel goeds! Hopelijk is die van ons iets handelbaarder als ze er uit is ;)
    @podiki: je mag wel een dagje komen voelen hoor... Bijzonder om te zeggen dat je niet gelooft dat er mensen zijn die hun kindje de hele dag door voelen. Ik lig al weken plat en heb dus weinig afleiding, en voel haar toch echt de hele dag door.

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Dankjewel dames voor jullie reacties!

Ik denk dat het bij mij okk wel komt door stress. Dinsdag en woensdag gewerkt en dan heb je het sl niet zo in de gaten maar ga er dan 's avonds juist alert op zijn. En gisteravond wel even gevoeld maar niet toen ik naar bed ging, vannacht een fli ke trap en toen was het weer stil.

Maar nu heb ik hem alweer een paar keer gevoeld.

Ik moet ook niet vergelijken met anderen, geen 1 zwangerschap is hetzelfde.

Share This Page