Hallo, Even een vraagje ik heb last van migraine en voor mijn zwangerschaps gebruikte ik injecties! Helaas mag ik die niet meer gebruiken. Is paracetamol veilig zodat ik het kan onderdrukken een beetje?
Ja, ik heb een gescheurd spiertje en ben daarvoor gisteren naar de huisarts geweest. 8x 500mg per 24 uur paracetamol mag ik zonder problemen nemen, meerdere dagen achter elkaar. Ze raadde me aan dit in 4x 2 paracetamol te verdelen en dit structureel te slikken (iedere 6 uur), zodat de pijnstilling op niveau blijft en ik geen dip krijg in de pijnstilling. Beterschap!
In de meeste bijsluiters staat het we volgens mij en als je googled op zwanger en paracetamol vind je ook informatie over hoeveel je mag hebben.
Ja hoor mag gewoon! Ik had in het begin van mijn zwangerschap veel hoofdpijn en ook nog eens een bijholteontsteking. Ik mocht toen gewoon paracetamol gebruiken van de verloskundige. Nu ga ik wel eens met paracetamol slapen als ik last heb van mijn rug. Ik slaap dan echt veel beter! Ik zou wel als start-dosering 2 PCM nemen. Dus 2x500mg
Ik heb dan wek geen migraine, maar kan soms enorme hoofdpijn hebben die niet weg gaat met paracetamol. Ik gebruikte voor de zwangerschap altijd Excedrin. Werkte bij mij echt super goed. Volgens de bijsluiter mag je het niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik heb het mijn huisarts laten uitzoeken en je kan het gewoon veilig gebruiken, mits je het niet te vaak gebruikt! Dus misschien is dit nog een idee?
Als je normaal injecties gebruikt zullen paracetamol en Excedrin je niet of onvoldoende helpen. Ik heb destijds veel gehad aan Cefaly dat je veilig kunt huren om uit te proberen. Als het bij je aanslaat kun je waarschijnlijk na je zwangerschap ook je injecties wegleggen. Veel sterkte!
Ik heb ook injecties imigran voor mijn migraine en heb nu vanaf 8 weken al last van mijn migraine. Ik slik veel paracetamol ervoor en als de aanval zo erg wordt moet ik wel gewn mijn tabletten in nemen want anders ga ik spugen en droog ik uit. Nu al 2 keer in het ziekenhuis gelegen met uitdroging en migraine. Misschien even overleggen met je vk en die kan het met het ziekenhuis overleggen.