Beste Ilse, Momenteel drinkt onze zoon van 7 weken slecht aan de borst. Hij heeft krampjes en is daardoor niet ontspannen. Nu probeer ik naast t aanleggen ook te kolven zodat we ook de fles kunnen geven als t aanleggen echt even niet gaat. Mijn vraag is hoeveel ml per voeding er in de fles moet? Hij weegt 5200 gram. En hij drinkt een fles van 150 ml heel snel leeg, in hooguit 10 minuten. daarna spuugt hij, krijgt de hik en is niet voldaan. Kan t kwaad om nutriton toe te voegen? En als t aanleggen niet lukt en ik heb niks gekolft staan, is nutrilon dan een optie? Mijn doel is in ieder geval 6 maanden te voeden. Alvast bedankt voor de reactie! Groeten Cynthia
Hallo, Kan je meer vertellen over hoe het met je zoon gaat? Hoe is zijn gewicht? en de toename daarvan? Ik kan me je gedachten voorstellen om gekolfde melk te geven en evt een fles met kunstvoeding maar daar los je jouw probleem niet mee op. Belangrijker is om te kijken naar de oorzaak van de krampjes en het onrustige drinkgedrag. Ik heb wel wat ideeen maar dan wil ik eerst meer weten over o.a. zijn gewicht en hoe het verder gaat. Hoe vaak je aanlegt etc. HIj is nu 5200 gram. Al sregel kan je ongeveer zijn gewicht in kg x 150 ml doen. Dat volume delen door het aantal voedingen. Een flesje wordt vaak helemaal leeggedronken. Ook als daar veel in zit. Misschien krijgt hij veel lucht mee waardoor hij veel spuugt/boert. Dat geeft overigens ook weer meer krampjes. Veel laten boeren en een houding zoeken waarbij minder lucht binnen komt. Soms is een andere speen iets om te proberen. Als je regelmatig KV erbij geeft zal je melkproductie afnemen. Ik neem aan dat dat niet je doel is als je 6 mnd wilt voeden. Zeker wanneer je dat met allergie in je achterhoofd doet, dan is een fles KV niet aan te bevelen. Ik lees je reactie wel. Succes Ilse