Hallo Ilse, Sinds een paar dagen huilt mijn dochter opeens na de voeding. Ik geef volledig bv en tot nu toe gaat het erg goed. Ze slaapt al door, en overdag komt ze 7-8 keer. Ik vond dat eerst veel, maar ik heb gelezen dat het wel normaal is? Nu huilt ze dus de laatste dagen opeens als ze klaar is met drinken. Na een boertje en veel spugen is het dan over. Vanmorgen huilde ze ook opeens in haar bed heel hard (nadat ze al even sliep), en viel daarna weer net zo snel in slaap. Pas later zag ik dat ze haar bedje helemaal onder gespuugd had (vlek om haar hoofd van wel 20 bij 10 cm!) en haar pyjama was ook nat. Bij de tweede voeding (om 9 uur) was ze na het drinken ook heel hard aan het huilen, en gooide ze bijna de hele voeding er weer uit. Nu slaapt ze dus door, en 's ochtends drinkt ze voor m'n gevoel erg veel. Tot nu toe drinkt ze altijd maar 1 borst, maar na zo'n lange nacht (gemiddeld 6-8 uur, vannacht zelfs 8,5) drinkt ze soms wel 2 borsten! De voedingen daarna drinkt ze steeds gewoner, en steeds 1 borst. Ze heeft vanaf het begin al aardig gespuugd, maar vanmorgen ben ik er wel van geschrokken. Haar bedje was zo nat, en toen ze na de 2e voeding spuugde, was dit ook voor m'n idee bijna de hele voeding... De hydrofiele doek, mijn t-shirt en haar pyjama zaten er helemaal onder. Heeft u een idee wat we hiermee moeten? We wonen in Duitsland, dus we hebben geen consultatie bureau. Wel een kinderarts. Moet ik haar 's nachts wakker maken voor een extra voeding, zodat ze zich 's ochtends niet hongerig veel te vol propt? Kan ze überhaubt te veel drinken aan mijn borst? Ik leg haar namelijk aan totdat ze niet meer haar mond open doet als ik haar mondje aanraak met mijn tepel. Is dat goed, of moet ik al veel eerder stoppen? Alvast bedankt iig!
Het duurt een beetje lang al (sorry), maar we hebben het inmiddels zelf wel opgelost. Ik voedde inderdaad een beetje te lang door, terwijl ik nu weer goed kijk of ze nog wel echt drinkt of aan het sabbelen is. Zodra ze gaat sabbelen, haal ik haar er af, en doen we een boertje. Ze spuugt dan veel minder, dus blijkbaar is er minder "te veel" in haar maag. Ze heeft niet meer zoveel gespuugd sinds afgelopen vrijdag, dus het zal wel goed zijn zo!
Hallo, Tja, helaas door wat ziekte en drukte hier kon ik minder beantwoorden dan ik had gedacht. een kleine achterstand. Gelukkig hebben jullie het probleem zelf opgelost. Op een heel goede manier zoals ik las. Hopelijk is het probleem helemaal opgelost nu. Succes verder Ilse