Mijn vlk is hier altijd vrij relaxed over geweest, ik ook trouwens! Maar vandaag werd ik er een beetje zenuwachtig van, omdat ze 3x checkte of het niet een heel klein beetje is ingedaald. Ik vroeg haar, is dat heel erg dan? 'nee, nee, maar had eigenlijk al wel gemoeten' Nu zit ik thuis en denk ik, ja, wat nou als de baby helemaal niet meer indaald? Dat kan met de bevalling toch ook nog? Of is mijn bekken per definitie te smal ofzo?
Mijn 1e (en 2e en 3e...) is nooit ingedaald, tot tijdens de bevalling. Heb soepele, snelle bevallingen gehad van grote kindjes. Mijn VK zei tegen mij, dat dit waarschijnlijk gewoon is hoe mijn lijf (rug, bekken, buik e.d.) gebouwd is, dat vooraf indalen niet 'fijn' is. Ze zei ook tegen mij dat dit bijvoorbeeld bij afrikaanse vrouwen veel vaker voorkomt omdat die relatief een scherpere kromming (lordose) van rug hebben t.o.v. het bekken. Het hoeft dus echt niets te betekenen... Maar het kan natuurlijk wel . Een smal bekken, een navelstrengomstrengeling, een ongunstige ligging van kindje, kunnen ook leiden tot niet indalen. Dat weet je niet van te voren, openbaart zich dan vanzelf tijdens de bevalling. VK zal het beloop gewoon in de gaten houden en bij problemen ingrijpen/insturen. Probeer je ontspannen vibes te behouden, de tijd zal het leren...
Oke, dat stelt me gerust Op internet kom je alleen maar narigheid tegen, over erge problemen, of zelfs geplande keizersnede. Ik dacht ook dat indalen niet persé noodzakelijk is..
Bij mij was de kleine ook niet ingedaald. Geen probleem zei de vk, en komt ook vaak voor. Daalt vanzelf in tijdens de bevalling! Ze zei alleen tegen me dat mochten mn vliezen breken, ik moest gaan liggen en bellen omdat je dan een iets verhoogde kans hebt dat t kindje in je bekken zakt met de navelstreng er tussen. Ik ben uiteindelijk ingeleid in het ziekenhuis en daar hebben ze mn vliezen gebroken. tijdens dat het vruchtwater er uit liep duwde de verpleegkundige een beetje op mn buik zodat t kindje wat daalde en checkten ze of het goed ging. Niks aan het handje dus en maak je vooral geen zorgen! Is niet erg! Volgens mij zelfs wel fijn, want vriendin van me had haar kindje al weken voor de bevalling ingedaald zitten en voelde zich steeds alsof het kind er elk moment uit kon "vallen". schijnt een heel gek gevoel te zijn. dus ach... je mist niets
Mijn dochter was ook niet iingedaald. Vliezen braken en moest per ambulance nr t ziekenhuis ivm de navelstreng die kon uitzakken. Tijdens de bevalling ging alles prima en is zr netjes ingedaald. Deze zwangerschap is ze ook nog niet ingedaald. Dus mochten de vliezen breken dan idd weer liggen en bellen. Kan verder heus geen kwaad hoor
Mijn baby is vanaf 36 weken geheel ingedaald. Maar bij vriendinnen en mijn zus was dit niet zo. Mijn zus haar baby daalde in tijdens de bevalling
Hier ook heel de zwangerschap van beide, dwarsliggers dus geen ingedaalde kindjes. Dag voor de bevalling gedraaid dus geen zorgen , maakt niks uit.
Bij mij was beeb ook eigenwijs en pas ingedaald met 39weken. Gaf inderdaad niks, alleen als inderdaad je vliezen breken moet je zsm gaan liggen.
hier hameren ze er wel echt op dat zolang het nog niet is ingedaald en je vliezen breken, dat je dan meteen moet gaan liggen en ambulance moet bellen. Ze brengen het hier wel alsof het iets heel ernstigs is. Raar dat dat zo verschilt overal weer...
4 keer niet in gedaald en gewoon alle 4 de keren heel vlot bevallen en lekker thuis. als ze het ech tniet vertrouwd kan ze je door sturen naar de gyn die kan er naar kijken of het niet te smal is. succes met de laatste lootjes
Ik zat hier ook al over te piekeren! Mijn kleintje is ook niet ingedaald en las op internet ook al nare verhalen. Verloskundige vertelde mij dat de baby bij de bevalling gaat indalen. Als mijn vliezen breken inderdaad zo snel mogelijk gaan liggen, maar er is mij niks verteld over het bellen van een ambulance.
Hier ook geen indalen bij dit kindje moet idd gaan liggen mochten mn vliezen breken en mn vk bellen ze komen dan kijken of het goed gaat met kindje en er geen navelstreng klem zit.
Ja inderdaad veel verschillende verhalen zeg.. nou ik wacht het maar gewoon af dan.. Ze bracht het een beetje alsof het de bevalling zou kunnen bemoeilijken..Gelukkig ook positieve verhalen hier
Mijn dochter was pas ingedaald nadat ik persweeën kreeg en dat was met 39 weken. En ze hebben.me in het ziekenhuis na het breken van de vliezen gewoon laten rondlopen Ze hadden niet gecheckt of ze was ingedaald.
Mijn kindje lag in stuit en was met zijn bilen ingedaald, bleek dat ik een te smal bekken heb. (Hij woog maar 2500 gram had dus een ienimini kontje). Indalen en te smal om te baren kan dus best Relax mappel, volgens mij ben je niet gewend aan zoveel vrije tijd en ga je malen wat ik helemaal begrijp hoor! Maar het komt vast helemaal goed met jou en die kleine
mijn kindje was ingedaald (vibi zoals de verloskundige het zegt... volledig in bekken ingedaald), en na 3 weken was het er weer volledig uit. Gisteren controle gehad en lag het echt duidelijk boven mijn bekken... advies hier is als mijn vliezen breken gaan liggen (als ik ergens ben mag ik nog gerust naar huis gaan, maar dan gaan liggen) en de verloskundige bellen... maar waarschijnlijk start het met weeën en dan is er helemaal niks aan de hand. Vanmiddag wel even naar het ziekenhuis om bij de gyn controle te krijgen of er een oorzaak zichtbaar is en wat dan haar advies is... (ben verder onder behandeling van vk) als ik daar meer van weet zal ik het wel even laten weten hier...
Hier ook nog niet ingedaald ben nu 37+2 Gynaecoloog zei dat de baby nog niet vast lag in de bekken Over het gaan liggen als mijn water breekt heeft ze niets gezegd
nou... straks bij de gyn geweest en ze had eigenlijk zoiets van was niet perse nodig geweest toen ik daar kwam... Ze heeft gevoeld en het kindje lag nu toch echt met het hoofdje in mijn bekken, alleen nog wel los... ze heeft ook nog even een echo gemaakt om te meten of het kindje erg groot zou zijn, maar daar is ook geen sprake van...schatting was nu 3100 gram... dus prima... aan de gyn heb ik gevraagd hoe het zat met gaan liggen als mijn vliezen zouden breken, maar ze gaf aan dat dat echt niet nodig was... gewoon naar huis gaan als ik ergens was en dan de vk bellen... verder niks...