Moeite met ademhalen bij wind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanne1975, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Als er wind staat en onze kleine man deze in zijn gezicht krijgt lijkt het erop alsof hij niet weet hoe hij moet ademen. Komt dit vaker voor en gaat het vanzelf over of zou er iets zijn met zijn luchtwegen? Voor de rest kan hij prima ademen, geen rare geluiden of wat dan ook. Hoor graag jullie ervaring.

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi.

Ik weet niet zeker of je dit bedoelt.
    Maar ik zelf heb er altijd last van alleen dan moet er wel een wat sterkere wind staan.
    Zo ver ik het weet kan het geen kwaad.
    Vindt het hooguit wat lastig.
    Meer weet dus niet zeker of je dit bedoelt :)

3. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons mannetje was/is dat ook zo. Als je in zijn gezicht blies, hapte hij naar adem. Volgens mij hebben heel veel kindjes daar 'last' van, maar het wordt vanzelf minder. Helemaal als je gaat fietsen, dan wennen ze er aan lijkt wel.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier precies het zelfde volgens mij niks aan de hand maar meld het een keer als je bij een dokter bent wie weet ...

5. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Dat klinkt inderdaad hetzelfde. Blaas je in zijn gezicht dan gaat hij zitten happen naar lucht. Maar het gaat vanzelf dus over?

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    tja weet het niet bij kleintjes maar ik heb het zelf.
    Op 'n brommer of motor moet ik altijd een helemaal dichte helm hebben anders dan kan ik ook niet ademhalen.

Ook als het het stormt en het waait in mn gezicht dan heb ik moeite met ademen.

Denk dat sommige mensen daar last van hebben en anderen niet?

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    mijn ventje heeft hier ook last van, bij wind maar ook onder de douche. Ik denk dat het gewoon de schrik is, het onbekende.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het is een reflex bij baby's. Als je ze in het gezicht blaast, houden ze de adem in. Als de wind dus blaast, kan het zijn dat ze moeilijk ademen vanwege die reflex ;)

Ik weet niet precies hoe lang die reflex aanhoudt, eerlijk gezegd, wel dat mijn oudste dit niet meer heeft (iig niet meer in die mate).

9. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Het stelt me heel erg gerust al deze berichten. Echt super, dank je wel!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook zo eentje.. Ik geloof dat het met zo'n 1,5a2 jaar wel beter werd..

11. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Onze kleine man deed dat ook maar moet zeggen dat het al een heel stuk minder is geworden! Zo te lezen hebben een hoop babys er last van en zal het indd wel een reflex zijn.

12. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Hier ook, en ik heb het bij meer kindjes in de familie gezien. Het lijkt me een normale reflex maar even navagen bij je HA is natuurlijk altijd een optie.

Deel Deze Pagina