Als er wind staat en onze kleine man deze in zijn gezicht krijgt lijkt het erop alsof hij niet weet hoe hij moet ademen. Komt dit vaker voor en gaat het vanzelf over of zou er iets zijn met zijn luchtwegen? Voor de rest kan hij prima ademen, geen rare geluiden of wat dan ook. Hoor graag jullie ervaring.
Hoi hoi. Ik weet niet zeker of je dit bedoelt. Maar ik zelf heb er altijd last van alleen dan moet er wel een wat sterkere wind staan. Zo ver ik het weet kan het geen kwaad. Vindt het hooguit wat lastig. Meer weet dus niet zeker of je dit bedoelt
Bij ons mannetje was/is dat ook zo. Als je in zijn gezicht blies, hapte hij naar adem. Volgens mij hebben heel veel kindjes daar 'last' van, maar het wordt vanzelf minder. Helemaal als je gaat fietsen, dan wennen ze er aan lijkt wel.
Hier precies het zelfde volgens mij niks aan de hand maar meld het een keer als je bij een dokter bent wie weet ...
Dat klinkt inderdaad hetzelfde. Blaas je in zijn gezicht dan gaat hij zitten happen naar lucht. Maar het gaat vanzelf dus over?
tja weet het niet bij kleintjes maar ik heb het zelf. Op 'n brommer of motor moet ik altijd een helemaal dichte helm hebben anders dan kan ik ook niet ademhalen. Ook als het het stormt en het waait in mn gezicht dan heb ik moeite met ademen. Denk dat sommige mensen daar last van hebben en anderen niet?
mijn ventje heeft hier ook last van, bij wind maar ook onder de douche. Ik denk dat het gewoon de schrik is, het onbekende.
Het is een reflex bij baby's. Als je ze in het gezicht blaast, houden ze de adem in. Als de wind dus blaast, kan het zijn dat ze moeilijk ademen vanwege die reflex Ik weet niet precies hoe lang die reflex aanhoudt, eerlijk gezegd, wel dat mijn oudste dit niet meer heeft (iig niet meer in die mate).
Onze kleine man deed dat ook maar moet zeggen dat het al een heel stuk minder is geworden! Zo te lezen hebben een hoop babys er last van en zal het indd wel een reflex zijn.
Hier ook, en ik heb het bij meer kindjes in de familie gezien. Het lijkt me een normale reflex maar even navagen bij je HA is natuurlijk altijd een optie.