Pffff,maak me wel een beetje zorgen. Kom net van het cb af en ik heb een doorverwijzing gekregen voor de kinderarts. Ons zoontje is te groot,76 cm en 11.2 kilo. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat gaat de kinderarts doen? Hij is echt enorm groot, terwijl onze dochter van 5 in verhouding aan de kleine kant is.
Naar mijn idee maakt een kinderarts zich wat minder snel zorgen om lengte/gewicht dan het Cb. Ik weet niet wat ze zullen gaan doen. Hier een mannetje wat lengte/gewicht te licht is. Is hij ook groot geboren ?
Hij was 56 cm bij de geboorte,dus vrij groot al. Maar hij is de laatste 2 maand echt gigantisch gegroeid
ja mijn meisje was met 1 jaar 77cm en 8950 gram dus inderdaad hij is groot mischien onderzoekjes naar bepaalde dingen zoals suikerziekte enz om het 1 en ander uit te sluiten maar echt druk zou ik me er niet om maken
Je hebt grote en kleine kinderen, dunne en dikke kinderen............. Onze dochter is een tenger meisje terwijl onze zoon aan de stevige kant is. Ik denk dat ze bloed gaan afnemen om bepaalde ziektes uit te sluiten. Maak je nog niet te druk hoor.
er is hier nog een mama van een kindje wat om die reden bij de kinderarts gelopen heeft (of nog loopt?)... silly geloof ik ? Misschien kan zij wat meer vertellen.
Ik heb dat topic van Willy gelezen,maar bij haar ging het vooral om het gewicht dacht ik. Mijn zoontje is ook erg zwaar,maar ook erg lang.
ja dat klopt maar ging erg om gewicht inderdaad hier. ziekenhuis in, ziekenhuis uit. met 5 maanden was hij rond 72 cm en woog 10,85 ze dachten aan allemaal erge dingen maar ondertussen kunnen ze nog steeds niks vinden en wacht ik nog steeds op een onderzoek van januari op de uitslag! bloed prikken en controles, dat is wat we gehad hebben het laatste jaar de een is gewoon wat groter als de ander denk ik, heb hier niet het gevoel dat er echt nog wat aan de hand is..
Vervelend voor je dat je zo lang op die uitslag moet wachten! Gelukkig dat je het gevoel hebt dat er niks aan de hand is bij jouw zoontje. Het cb kan je soms zo onzeker maken! Ze hadden dit nog haast nooit meegemaakt,zo groot/lang op die leeftijd. Maar ja, aan lengte kun je niks doen toch? Qua voeding let ik ook al erg op,maar hij lust gewoon alles en drinkt alle flessen tot de laatste druppel leeg, spuugt nooit. Nu wil ze ook een diƫtiste in gaan schakelen,omdat hij meer nodig heeft dan de gemiddelde baby van die leeftijd,maar ja, waarvan geef je dan meer? Meer melk of meer fruit of meer groente? Ik vind het best lastig zo
werd ook doorverwezen naar dietiste maar besloot uiteindelijk niet te gaan. ja hij eet meer als het gemiddelde volgens mij, maarja hij is/was ook groter. was er erg onzeker over maar heb mn eigen gevoel gevolgd. en tuurlijk nog steeds die opmerkingen; zo eet hij zoveel en hij is groot voor zn leeftijd en noem maar op.. die vind ik nog steeds iritant. maar alsnog zo lang hij gezond is vind ik het prima hij kreeg met 5,5 maand fruit. al heel snel groenten erbij. hij kreeg volgens mij best veel en toen met 6,5 maand voor het eerst een stukje broodkorst wat de volgende dag al de hle korst van de boterham was, en vlak daarna een hele. nu eet hij 4 boterhammen per dag, fruit, avondeten met yoghurt en 2 flessen opvolgmelk. en als het aan hem ligt nog wel meer . ze zeiden tegen mij groenten en fruit extra kan geen kwaad