hoge bloeddruk medicijn tijdens 1e trimester

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Diana, Mar 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Ik heb pre-eclampsie gehad tijdens mijn eerste zwangerschap en hoge bloeddruk overgehouden en slik sindsdien medicijnen. We hadden nog een kinderwens en de gyn heeft toen labetalol voorgeschreven. Ik heb vorig jaar een mk/curretage gehad, dus hele vette pech :cry:
    Nu ben ik de afgelopen 2 maanden overtijd geweest en had telkens eerst een + test en telkens is het dus heel vroeg niet goed gegaan laatste keer bij 5w4d gewoon ongi geworden niet eens heftig. De test was ook weer gelijk - en gyn heeft geen zwangerschap op de echo gezien.

Nu weet ik wel heel goed dat het meeste niet is te verklaren of te begrijpen maar er is wel iets wat je kunt uitsluiten.
    Ik ben in het verleden nooit overtijd geweest tenzij, zwanger en het begin van mijn eerste zwangerschap ging volledig normaal. Het enige verschil met nu en toen is dat ik ouder ben ok, en de tablet die ik slik voor de hoge bloeddruk.
    Ik zal dit zeker ook de 20ste maart meenemen naar de gyn maar had jullie mening/ervaring toch graag hierover gehoord.
    Het is een "veilig"middel tijdens de zwangerschap. Labetalol is een zgn beta-blokker, alle beta-blokkers (behalve labetalol) kunnen de doorbloeding van de placenta verminderen en daardoor een miskraam veroorzaken. In principe moet labetalol dit effect niet hebben volgens de literatuur, maar het blijft natuurlijk wel een beta-blokker....

Kan het zijn dat dit toch geen veilig middel voor mij is en ervoor zorgt dat het steeds mis gaat?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Diana,

hetgeen ik ervan wist heb je al opgeschreven :)
    Verder is het inderdaad echt een vraag voor de gyn, want meer ervaring heb ik ook niet met dat specifieke medicijn.
    Sorry, ik kan je helaas niet verder helpen.

Groetjes Brigitte

Share This Page