zo vroeg al doorslapen... kan dat na 2 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marrie, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    He hoi,

onze mick is nu 2,5 week oud. We hebben altijd een probleem met sávonds in slaap vallen en zijn dan tot 0.00/1.00 uur altijd bezig. Daarna sliep hij dan even een paar uurtjes en werd dan weer wakker voor de voeding van 4.00/5.00 uur zo'n beetje. Nu heeft hij afgelopen nacht en die nacht ervoor doorgeslapen... Ik moet zeggen dat dat wel erg prettig was, maar kan het geen kwaad? Er zat gisteren dan 7,5 uur tussen de voedingen en vannacht zat er 8,5 uur tussen. Normaal moet je toch 6 uur aanhouden? of is dit alleen de eerste dagen?
    Ik vind het wel erg lekker en wil hem eigenlijk niet wakker maken als het niet nodig is. Hij is wel 2 weken te laat geboren met een geboortegewicht van 4955 gram. Hij was dus wel zwaar en is dus niet meer zo iel en klein...
    wat denken jullie? moeten we hem wakker maken of kunnen we hem rustig laten slapen? Hij heeft niet extra veel honger ofzo smorgens...

alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou em lekker laten slapen hoor! Hier bij de 2 meiden precies hetzelfde gehad!

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    ik zou hem lekker laten slapen als hij honger heeft meld hij zich wel

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    precies !
    laten slapen, hij zit goed op gewicht en heeft schijnbaar geen voeding meer nodig s'nachts

5. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Je ventje was bij de geboorte al zwaarder dan Inge nu is :) .
    Je hebt zelfs kinderen die vanaf het begin doorslapen. ALs ze goed op gewicht zijn maakt het geloof ik niet uit, mag er max 8 uur tussenzitten.

Ik weet niet of dit na 2 weken ook nog geldt, maar ik verwacht het niet. En hij is goed op gewicht en doet het verder goed toch. Gewoon `s morgens opletten als hij vrolijk en alert is, dan is het volgens mij prima.
    Ik zou hem gewoon laten slapen en genieten van de nachtrust, heerlijk toch. En als je echt twijfelt kan je het eventueel bij het cb vragen. Al hebben ze daar soms ook erg rare adviezen helaas.

6. 19nicole83

19nicole83 Actief lid

11 mei 2006
    260
    0
    0
    Drenthe
    Ivana begon ook met 2 en een halve week met door slapen. Tegen ons is idd ook gezegd dat we haar max 6 tot 7 uur mochten laten slapen s'nachts maar inmiddels leggen we haar op bed s'avonds en de volgende morgen laten we de wekker af gaan om max 7.30. Ik denk ook dat het gewicht er mee te maken heeft hoor (met doorslapen)

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme heeft vanaf het begin af aan doorgeslapen. Het mocht gewoon van de kraamzorg. Gebruik van maken dus, je kunt je nachtrust goed gebruiken!

8. Mij is verteld door cb en ziekenhuis als een kindje boven de 6 pond zit hoeft ie geen nachtvoeding als het er niet om vraagt.

9. marrie

marrie Actief lid

10 okt 2006
    251
    0
    0
    overijssel
    hartstikke bedankt voor jullie tips. vannacht heeft mick zich om 5 uur gemeld, dus vannacht sliep hij niet helemaal door. Ik wacht gewoon af inderdaad. Misschien was het maar iets tijdelijks... Hij is smorgens wel goed wakker en alert dus moet het eigenlijk niet uitmaken. Ik zal hem dus lekker laten slapen...

Deel Deze Pagina