Ik weet niet meer hoe ik dat met Aiden heb gedaan destijds (heb hem 8 maanden borstvoeding gegeven.) Finley is bijna 6 maanden oud. Moet ik nu ook met hem beginnen dat hij water of thee uit een (tuit)beker leert drinken? Ondanks dat ik hem borstvoeding geef? Geven jullie afgekolfde melk in een (tuit)beker? Hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan? Het zijn dus eigenlijk twee vragen: - Hij "moet" de smaak van water enzo toch ook leren kennen net als bijvoeding of niet? - En leren drinken uit een (tuit)beker?
Ik ben begonnen bij 8 maanden met water en thee uit de tuitbeker. Lijkt mij vroeg genoeg. Laat je kindje eerst maar goed wennen aan vast voedsel. Je kunt wel eventueel beetje bv in de tuitbeker doen.
Hier wel begonnen met een tuitbeker met een beetje water om er aan te wennen met 6 maanden,tot 1 jaar meestal maar een paar slokjes.bij een gewone beker ging ze heel lang snel kokhalzen dus telkens uitgesteld,we zijn nu aan het oefenen met drinken uit een open beker zonder knoeien en ze kan ondertussen ook uit een rietjesbeker drinken.hier krijgt ze alleen water en soms een klein beetje heel erg verdunt diksap of aangelengd vruchtensap.thee drinkt ze niet en andere dingen vind ik nog niet nodig.