Wij hebben binnenkort een avondje oppas nodig omdat we een feestje hebben.Onze dochter is 7 mnd oud en we hebben een nichtje van 16 gevraagd.Het zal van ongeveer 20u tot een uur of 1 zijn.Onze dochter slaapt vanaf 19u en wordt eigenlijk nooit wakker. Nu wil ik graag weten wat we nu de oppas moeten betalen. Hoeveel betalen jullie? Groeten Keesje
ik zou rond de 3 euro per uur geven dus ongeveer 15 euro.. als ik zwawrt zou gaan werken zou ik rond de 3 a 3,50 krijgen en wit 4 euro per uur...
Wij hebben voor 1 kind (mijn oudste) vaak een oppas gehad van rond de 22 jaar. Die geven wij 5,- per uur. Is veel, maar ze is al wat ouder en dat vinden wij erg prettig. Op nibud geloof ik staan richtlijnen wat je de oppas kan geven.
zooo, dat zijn bedragen! ik dacht zelf zo ongeveer aan 10 euro voor de hele avond. Het betreft een avondje op de bank zitten, chips eten cola drinken tv kijken. Zoals gezegd wordt ons meisje bijna nooit wakker. Geeft iedereen van die absurd hoge bedragen? of zijn er ook nog mensen zoals ik die 10 euro genoeg vinden? Graag reacties!
Ik vind 10 euro voor de hele avond toch wel wat weinig hoor. Ze hoeft wel niet echt iets te doen (als de kleine doorslaapt) maar je hebt wel de verantwoordelijkheid als er iets gebeurt. En ze kan die avond natuurlijk ook geen andere dingen afspreken, ze is wel echt gebonden dan voor die tijd dat ze bij jullie moet zijn. Ik zou zelf 15 euro geven.
Ik zou ook tussen de 15 en de 20 Euro geven. Vroegâh, kreeg ik 5 gulden per uur op die leeftijd voor oppassen, maar ja, alles is nu ook duurder. Maar ik vind 25 Euro best veel voor een avond op je kont zitten. Ik denk dat ik 4 Euro per uur zou betalen.
Ach het is maar wat je belangrijk vindt... het is nogal een verantwoording die je bij iemand neerlegt, het gaat om je kind het beglangrijkste wat er is. Dus ik kies voor een ouder iemand (die in mijn ogen elk situatie goed kan oplossen als het nodig is) en dus ook het daarbij behorende hogere bedrag. Dan zit ik toch wel effuh wat lekkerder te eten in het restaurant.
Ik denk het voor een tante ofzo wel voor 10 euro, maar bij iemand anders kreeg ik altijd 5 euro per uur, ook als dat s avonds was. Ligt er ook maar net aan hoe oud iemand is.
Ik geef mijn nichtje van 18 altijd 15 euro voor de hele nacht voor 5 kids Je bent toch familie (vind ik dan)
Wat een bedragen, inderdaad! Toen ik 16 was verdiende ik wit 3 gulden 50 per uur, minimumjeugdloon! Nu is dit 's avonds, maar hoeft ze inderdaad niet veel te doen, behalve op de bank tv zitten kijken. Voor die 3,50 (guldens dus) was ik kamermeisje en moest alles op tijd af zijn (nu ben ik wel stokoud inmiddels natuurlijk (35) en is dat heeeeeeel lang geleden). 3 euro 50 zou dus dichter in de buurt zitten, wat mij betreft. Bij een officiëel oppasgezin betaal je ook rond de 3 euro per uur. Geef haar anders een bioscoopbon ofzo kado, of een ander kadootje wat ze leuk vindt.
bedankt voor jullie antwoorden, Ik blijf erbij dat ik het duur vind hoor, ik ben echt niet krenterig maar 5 euro per uur gaat me echt te ver! Normaal gesproken vraag ik altijd mijn moeder of zus, maar als die ook bij het feestje horen...... Ik paste altijd op voor 10 gulden (!) per avond en was er nog blij mee ook!natuurlijk is dat ook alweer 15 jaar geleden, maar toch. Ik ga gewoon zelf een met mijn nichtje overleggen wat zij wil hebben, misschien de makkelijkste oplossing. Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden
ZE is natuurlijk nog maar 16, maar ik denk niet dat 15 euro te veel is voor de hele avond, ze moet er wel de hele avond zitten, en juist als ze neits hoeft te doen, duurt zo'n avond best lang, dan is het voor haar ook fijn dat ze toch een lekkere belonging krijgt, en natuurlijk vind ze het ook al gewoon leuk om te doen, maar ik denk zeker een meisje van 16 vind het fijn om geld te krijgen voor haar werk!
Onze oppas ( raar woord gewoon goede vriendin haha) die krijgt voor een avond van 20.00 tot 01.00 ongeveer 15 euro of 20 euro. Ze is 19.
Mijn vriend en ik gaan samen oppassen in één groot gezin. Meestal krijgen wij om van 19.00u - 01.00u tussen de 20 en 25 euro. Ze zijn met vier kinderen allemaal onder de 5 jaar. En om eerlijk te zijn als ze aan mij vragen hoeveel moet je hebben per uur dan weet ik het zo niet echt, meestal zeg ik dan geef maar wat je zelf wilt geven. Als het familie is dan zou ik waarschijnlijk ook wat minder geven, zeker als het een broetje of een zusje van mij is. Want die zouden smeken om te mogen babycitten. Geef hetgeen waar jij je goed bij voelt, en als je nichtje eventueel er niet mee akkoord gaat kan je er nog altijd over spreken.
Ik ga gewoon zelf een met mijn nichtje overleggen wat zij wil hebben, misschien de makkelijkste oplossing. Straks zegt ze "nou doe maar 25 euro"