zindelijk buiten de deur

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by piri piri, Apr 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Onze oudste van 22 mnd vraagt regelmagig om het potje en doet enorm haar best. Gelukkig ben ik een thuis mama en nu veel binneshuis ivm kleine zus.
    Maar ja, hoe pak ik het nu aan als we op pad gaan.
    Ik zeg nu, ja, kan niet, moet je maar in je pampertje plassen. Maar kan me voorstellen dat dit best verwarrend is... Aan andere kant, echt anders kan ook niet:D

Hoe doen jullie dit ?

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Potje meenemen of gewoon naar de wc waar kan...

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Ze zien me aankomen in de ah....krijgt 'bonus' ineens een hele andere betekenis..hihi

Dank.

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Luier af houden, anders wordt het idd heel verwarrend! En voordat je de deur uit gaat altijd even plassen.
    Ik bedenk dan even voor mezelf een wc waar ze evt heen zou kunnen. Geeft mezelf ook wat rust.

Goed hoor, dat ze er al zo mee bezig is!!

5. fafa

fafa Niet meer actief

De eerste keer dat dochterlief zonder luier mee naar buiten ging heeft ze aan de gracht tegen een boompje geplast. Er was geen wc binnen 2 minuten te bereiken. Tsja, best aso eigenlijk... maar aan de andere kant valt dat ene plasje in het niet bij al die liters hondenplas die ook tegen de boompjes kletteren. Nood breekt wet ;)

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Zo heb ik het ook gedaan en tja er zijn mensen die het raar vinden maar aangezien in 9 van de 10 winkels je niet mag plassen moet je wat. Telkens weer een luier aan doen en daar in moeten laten plassen is erg verwarrend, vond het voor mijn zoon gewoon zielig die was echt trots en om em dan verplicht in zijn broek/luier te laten plassen omdat hij niet naar de wc mocht of de wc te ver weg was vond ik echt helemaal niks.Hij was trouwens binnen de kortste keren zindelijk!

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb onderweg ook gelijk de luier uitgelaten..dus de eerste week alleen kleine uitstapjes

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet te ver weg de eerste dagen en niet veel laten drinken het laatste uurtje voor je weggaat...Nu was mijn oudste wel later zindelijk dus kon al meer ophouden maar als ik weet dat we anderhalf uur in de auto zitten geef ik ze het uur voordat we weggaan geen drinken meer. Net voor we weggaan nog even plassen en dat is effectief.

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Mijn jongste was 21 maanden toen die begon, maar ik vond dat best lastig. Als je thuis bleef, geen probleem, maar soms haalde ik school niet eens en dan had ze thuis van te voren geplast. Die blaasjes zijn best nog klein en snel gevuld. Voor de iets langere afstanden deed ik dan echt wel een luierbroekje aan. Was ook nog in de winter, dus even met natte broek lopen was toen ook geen optie.

10. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Dank..
    Luier uit is denk ik nog een brug te ver.... Maar wel alvast goed om te weten.
    Gek genoeg voeld ze poepen eerder dan plassen (ik dacht altijd dat andersom gebruikelijker was)...

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Wij deden om deze reden de eerste week uitstapjes van maximaal een uur. Dat ging prima, er gebeurde niets.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Mijn dochter is nog geen maand ouder maar die gaat altijd op wc/potje en kan he5 ook lang ophouden. Eerste weken waren het veel kleine plasjes nu vaak groter. Ik zou dus of luier echt uitlaten ook thuis of haar gewoon bekend maken zoals nu.

13. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Uhmm. Js, we zijn pas 2 weken bezig, zwt haar voor slapen gaan op potje, of als ze t zelf aangeeft. Heeft nu 2 plasjes en 3x erop gepoept. Thats it..
    Niet n beetje te vroeg voor zonder luier?

14. fafa

fafa Niet meer actief

oh, in dat geval zou ik haar ook nog niet zonder luier naar buiten nemen. pas als ze echt ieder plasje zelf aangeeft (ongelukjes daar gelaten, die zullen nog wel een jaar lang voorkomen)

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Als ze het aanvoelt dat ze moet plassen is het niet te vroeg om de luier af te laten.

Maar door je openingpost dacht ik dat al heel vaak (bijna alles) op het potje deed.
    In jouw geval zal ik kijken als je er al de puf voor hebt. Om haar in blote billen te laten lopen. Als het na 2/3 dagen niet een beetje beter gaat dan gewoon thuis ook luier om laten en vaste momenten van de dag kiezen(zoals je nu doet)

Mijn dochter draagt nu denk ik 2 maanden geen luier meer. Daarvoor een paar dagen een uur voor het slapen niet toen deed ze de plasjes en poepjes netjes op t potje. Op een zondag gezegd dat ze geen luier om kreeg en op t potje moest. Alles ook netjes op t potje gedaan. Op de opvang ging het ook best goed. Totdat ze toch weer op de opvang een luier omkreeg vanwege 2 ongelukjes. Toen plaste ze thuis ook steeds in dr broek en op de opvang in haar luier.
    Na 1 week was ik t zat (1e week ging t wel goed zonder ongelukjes 2e week begon ze broek plassen). Heb haar steeds naar de wc moeten sturen etc etc. Nu gaat ze gelukkig weer zelf. Op de opvang gezegd dat ze ook geen luier meer om mag. En nu geeft ze het daar ook aan. Ze heeft nu af en toe nog 1 ongelukje.

Share This Page