Dramaqueen van 20 mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamakaatje, Feb 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden,
    Ik weel dat ik een pittig meisje heb, dat is ze altijd al geweest.
    De laatste 2 weken zijn echt helemaal erg. Ze wil continue haar zin doordrijven wat ze dus echt niet krijgt en dit uit zich dan in zichzelf laten vallen en krijssen.
    Dit is niet het enigste ze is met eten ook erg dwars.
    Ze eet weinig en wil niet in d'r stoel zitten.
    Vooral 's avonds is het eerst 10 min drama. Ze wil niet in d'r stoel, wil bij ons op schoot wat wij niet willen dan gaat ze hartverscheurend huilen en na 10 minuten geeft ze het op en gaat toch zitten. Ze eet dan een paar happen en weigert daarna.
    En wil vervolgens uit d'r stoel wat niet mag (ze moet blijven zitten tot we klaar zijn met eten, anders wil ze weer op onze schoot zitten).

Is dit herkenbaar en hoe gaan jullie hiermee om?? Ik wordt er vaak erg gefrustreerd van en boos. Ik probeer het te verdoezelen wat me niet altijd lukt helaas.

Dit is wat ze eet op een dag:

ontbijt: 1/4 tot een 1/2 boterham met 125 ml melk
    fruit: +/_ 1 stuk fruit met moeite + tuitbeker thee of sap
    lunch: 1 boterham, 100 melk en evt een cracker die ze half opeet
    middag: soepstengel of kaakje met tuitbeker sap
    avondeten: 1/2 aardappel, 1 lepel groente en 1/2 stukje vlees
    als ze zin heeft dan eet ze nog een toetje van ong 50 ml
    voor t slapen gaan 50 ml warme melk uit een bekertje (omdat ze anders nooit aan de 300 ml melk op een dag komt.

Hoeveel eet jullie kindje op die leeftijd?

Alvast bedankt!

Gr mamakaatje

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

oook zo lekker aan het puberen dus
    hier nog 1 van 18 maanden
    eet op het moment weer helemaal niks
    gaat overal om krijsen
    vooral als ze haar zin niet krijgt

hier probeer ik er zo weinig mogelijk aandacht aan te geven
    ze gaat vanzelf weer normaal doen en normaal eten

3. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Heb je t nou over mijn dochter haha .. Hier echt precies hetzelfde en onze dame is bijna 15 maand...

Dit is wat ze op een dag eet ...
    8.00 150 ml melk met 2 schepjes pap
    12.00 halve boterham soms nog minder met 100 ml melk
    15.00 kwart appel (of halve banaan halve mango paar stukjes mandarijn 6 druifjes)
    17.30 halve aardappel, iets groenten en vlees
    18.30 nog 100 ml melk heel soms gaat dit op

Bij ons dus geen koekjes en andere dingen ... Zolang ze niet genoeg eet krijgt ze ook geen extra's ... 2 uur voor haar eten krijgt ze ook geen drinken meer en een toetje wil je ze niet ..

4. matheo

matheo Lid

Oct 2, 2007
    64
    0
    6
    bediende
    Hier hetzelfde probleem.
    Mijn zoontje is altijd een goede eter geweest en een heel lieve, rustige baby. Maar sinds kort heeft hij het woordje nee ontdekt, en nu is alles NEE!
    Hij wil niet meer rustig in zijn stoeltje zitten om te eten en hij eet ook veel minder. Nu was het zelfs zo erg dat als hij mij een stuk fruit zag nemen, hij zich spontaan op de grond liet vallen en nee begon te schreeuwen. Eerst was ik zo geschrokken van zijn gedrag dat ik hem maar toeliet om niets te eten of al lopend een koek ofzo. Tot mijn man (gelukkig maar) heeft ingegrepen. Hij moet in zijn stoel zitten om te eten en als hij niet wil eten dan moet hij blijven zitten tot wij gedaan hebben. In het begin was dit uiteraard een groot drama en in stilte eten was er al helemaal niet meer bij. Hij schreeuwde gewoon een half uur aan een stuk.
    Maar nu heeft hij het begrepen, wat hij ook doet, hij gaat niet uit de stoel tot hij iets heeft gegeten. Nu zit hij gewoon weer rustig in zijn stoel en eet zijn stuk fruit of boterham op, daarna mag hij weer spelen.
    Dus mijn tip is, gewoon voet bij stuk houden, jij bent de baas!

Share This Page