Er helemaal klaar mee (holte problemen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mindy26, 4 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    942
    405
    63
    Vrouw
    Een tijdjr geleden plaatste ik hier ook een topic. Ik heb in mei dit jaar in zkh gelegen door te hoge hersendruk.
    En vanaf september kreeg ik weer rare verschijnselen..
    Nja om het kort te houden; het zat niet bij mijn hersenen.

    Na een paar weken werd duidelijker dat het echt in mijn holtes zit. De druk op mijn ogen, neus, tanden alles werd steeds erger.

    Ik heb inmiddels 2keer een neus spray gehad, een prednisolon kuur en antibiotica kuur gehad.
    Bij de KNO arts geweest voor intake en nu krijg ik 16 december een CT scan. ( ook neus douche, stomen.. alles geprobeerd)

    Door de antibiotica voelde ik me in ieder geval een week tot anderhalf iets minder ziek. Het druk gevoel bleef hetzelfde..

    De laatste dagen is alles weer extreem en ik voel gewoon het vocht lopen tot half mijn keel zeg maar (als ik mijn hoofd achterover houd) maar er komt niks. (Alleen droge bloedkorstjes, af en toe) Ook al weken geen snot uit mijn neus. Bukken is ook vreselijk.

    Ik heb al zoveel geprobeerd te googlen op iets soortgelijks maar kan niet veel vinden.

    Is er iemand die ooit zoiets heeft gehad?
    Of misschien nog een hele goeie tip heeft wat zou kunnen helpen?
    Ik ga vd week in ieder geval weer vragen om een nieuwe antibiotica kuur want dan is het wat beter vol te houden.

    Ik ben er helemaal klaar mee en toch een beetje bang omdat het toch in mijn hoofd zit o_O
     
  2. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor je dit, ik heb er geen ervaring mee helaas. Maar had jij niet endometriose? Dat kan namelijk ook in je neus /holtes zitten. Misschien verwar ik jou voor een ander forumlid maar dacht dat jij dat was.

    Hoe dan ook veel sterkte, hopelijk zijn er anderen met ervaring.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  3. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    942
    405
    63
    Vrouw

    Nee dat was ik niet!
    Maar bedankt voor je reactie :thumup:
     
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Oh sorry dan was ik in de war. Succes!
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb een heel vaak een holteonsteking door allergieën. Volgens mij had ik toen ook gereageerd dat ik de klachten wel herkende, vooral dat bewegen van het vocht zeg maar.
    Hier komt het door allergieën en is het onder controle te houden door het gebruiken van neusspray (steroïden) en anti histamine. In sommige periodes (hooikoorts seizoen bijvoorbeeld) heb ik er weer meer last van.
    Snotneus heb ik ook nooit eigenlijk (ook door de medicatie), maar dan kan het nog wel goed vol zitten hoor. Merk ik vooral de druk op mijn tanden, de hoofdpijn bij bukken en de druk onder mijn ogen. Ook merk ik het in mijn keel.
     
  6. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    942
    405
    63
    Vrouw
    Ja klopt! Ik herinner me het nog! Ik heb ook de neusspray maar bij mij doet het niks. Heb jij dit ook zomaar zonder verkoudheid? Of speelt het juist na een verkoudheid op?
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nee ik heb nooit een verkoudheid eigenlijk. Speelt zomaar op. Wat voor neusspray gebruik jij?
     
  8. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    942
    405
    63
    Vrouw
    Nee ik dus ook niet.. Ik heb Fluticason.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh ja ik heb ook zo'n soort, bij mij helpt die wel. Balen dat het bij jou niet werkt zeg.
     
  10. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    895
    964
    93
    Vrouw
    Ik gebruik chronisch een neusspray (mometason) en daarnaast spoelen met de rhinohorn. Daardoor hou ik het onder controle.

    Een aantal jaar geleden heb ik een FESS operatie gehad en daardoor gaat het nu wel beter gelukkig.

    Bleek ook uit de ct scan dat ik die nodig had
     
  11. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Ivm herkenning stuur ik je even een pb!
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  12. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ja ik! Bij mij bleek toen bovenin mijn neus de boel af te sluiten waardoor het niet goed kon ventileren en er constant bacteriën bleven. Dit is toen operatief weg gehaald en wereld van verschil vrijwel direct!
     
  13. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    942
    405
    63
    Vrouw
    Oké, je klachten waren precies hetzelfde? Heb je toen ook een ct scan gehad?
     
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    #14 Malbec, 4 dec 2022
    Laatst bewerkt: 4 dec 2022
    Ja, ik had constant een druk. Helemaal gek werd ik ervan. Ik heb toen een ct scan gehad en het was direct duidelijk wat er aan de hand was en het was zo opgelost eigenlijk. ( wel onder algehele narcose )

    edit: even nagekeken, het was een mri.
     
  15. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    942
    405
    63
    Vrouw

    Oké! Geeft me hoop! :thumup: Hoop dat ze wat vinden.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga ervan uit dat ze ook je neustussenschot hebben bekeken? Staat die scheef dan kan je ook deze klachten ervaren. Sterkte ermee, erg vervelend
     
  17. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    942
    405
    63
    Vrouw
    Ja die staat behoorlijk scheef! Maar toch nooit deze klachten eerder gehad. Dank je :thumup:
     
  18. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Ik had een tijdje geleden ook last van chronische verkoudheid. Ook MRI gehad en mijn kaakholte zat vol met troep. Dat is operatief verwijderd. KNO arts zei dat de troep al echt oud was.

    Ik ben nog wel af en toe verkouden, maar minder vaak, minder lang en minder heftig. Ik heb het advies gekregen om bij een verkoudheid niet al te terughoudend te zijn met xylometazoline. Als onderhoud had ik ook corticoideneusspray, maar die deed bij mij niets.
     
  19. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    ik heb sinds ongeveer 5 jaar last van steeds terugkerende holteontstekingen. Ik ben 2x geopereerd (alles schoonmaken en ruimer maken in de toegang van neus naar holtes). De eerste x echt nul effect, tweede keer kwamen de ontstekingen ook terug maar gaan ze nu ook wel makkelijker weg. Die OK's (vooral de dagen erna) waren erg naar, maar het is echt veel beter dan wat het was. Ik slikte constant pcm en ibu vanwege de verzengende hoofdpijn, het pus liep de hele dag uit mijn neus (als ik me voorover boog liep het er zo uit...) en in mijn keel (irritatie en veel hoesten), AB-kuren deden helemaal niks en die verschrikkelijke druk op mijn ogen en kaken, verhoogde prikkelgevoeligheid voor geluid en licht, de vieze geur in mijn neus...brrr! Bloedkorsten in mijn neus herken in ook. Dat komt door de ontsteking en de irritatie van het neusslijmvlies. Dus wat jij beschrijft komt me echt bekend voor.

    Mijn KNO-arts is een oude rot in het vak en geeft aan dat hij een dergelijk beeld zoals ik dat heb nog niet eerder gezien heeft... niet erg bemoedigend. Maar het goede nieuws is dat nu na de tweede OK mijn ontstekingen langzamerhand in frequentie afnemen en korter duren. Het lijkt erop dat ik er langzaam bovenop krabbel. De rhino-horn is mijn beste vriendje en daarnaast moet ik heel goed letten op mijn algehele balans. Dus goed omgaan met stress, voldoende slapen, goed eten, etc. En xylometazoline neusspray gebruiken bij verkoudheid zodat het niet dicht gaat zitten. Het gaat nu ongeveer een half jaar echt beter.
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan zou ik dat eens nader laten onderzoeken. Grote kans dat je klachten hierdoor komen. Is op internet genoeg over te lezen en een KNO arts zou dit moeten weten
     

Deel Deze Pagina