Soms zijn er van die dagen!!!

Discussion in 'Mama en gezin' started by wachtend, Nov 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Gister zoon jarig geweest en natuurlijk super druk geweest met visite en cadeautjes en nu is meneer van slag. Heel moe maar niet willen toegeven. Dochter idem dito heeft al een paar dagen wat meer moeite met slapen (tandjes?). En deze mama word even heel moe van het gemiep, gehuil en gejammer wat ik al vanaf half 8 hoor van beide kanten ;)

Dochter ligt nu al 2 uur te slapen door haar flesjestijd heen en zoon maar met een deken op de bank gelegd in de hoop dat hij toch nog even een uurtje mee pakt en dan wat vrolijker is (al heb ik er een hard hoofd in!)

Soms zijn er gewoon van die dagen dat je als mama gewoon maar even rustig moet blijven doorademen en je ondanks het gehuil,gejammer en gemiep toch maar even door moet zetten maar deze dagen kosten mij meer energie dan dat ze gewoon lekker druk aan het spelen zijn met het daarbij behorende geluid ;)

Bij welke dagen denken jullie weleens adem in, en adem uit!!!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,317
    23,469
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hopelijk gaat de tijd snel voor je!! ;)
    Hier heb ik dat vooral met die dagen dat ze korte dutjes van 45 minuten doet, maar toaaaaaal nog niet uitgeslapen is, dus strontchagrijnig en de hele dag wil ze rondgezeuld worden. Dan ben ik blij als het 18.30 is en ze naar bed kan :D

3. wachtend

Owja die is ook zo leuk! Heb nu plakband op mij van 14 kilo en alles is huilen. Vanmorgen met al zijn nieuwe speelgoed gespeeld maar alleen spelen is er vandaag echt niet bij!

Dochter gaat zo wakker worden en dan is ze natuurlijk helemaal uitgeslapen en dan heb ik 2 huilende kinderen :D want dochter is druk met oefenen en als het haar niet lukt is het meteen gillen en huilen.

Is het al bijna 18:15 uur? Dan komt man thuis :D

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    hahaaha ik ken het heb ook soms zulke dagen hahaah..
    Dan is de oudste moe van school de jongste ook en dat gaat dan tegen elkaar lopen foeteren omdat ze beide weigeren even lekker te gaan liggen.. wat dus uitmond op heeeull veel gehuil, geschreeuw en geruzie tussen die 2. oef dan ben ik ook blij als het half 7 is haha.

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nu ik buikgriep heb😩💪🏻.

6. wachtend

Ohhh beterschap! Dat is zo naar dan weet je gewoon niet hoe je je dag moet doorkomen! Is het wel gelukt?

Hier zoon vandaag wat vaker de Ipad gegeven en dochter extra op bed gelegd. We moeten toch iets ;)

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dankje, vandaag moest ik werken heb een eigen onderneming dus dan kun je ook niet zo makkelijk uitzieken. Kindjes zijn bij mijn ouders. Hoop dat ik mezelf morgen al wat beter voel maar ik heb het al vanaf zaterdag. Achjaa mama's kunnen niet ziek zijn;). Ja je moet het jezelf inderdaad echt makkelijk maken, het zal hier morgen ook wel een tvdagje worden.

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hahaha herkenbaar.... Gisteren zo'n dag, ze waren allbei moe, vervelend en hangerig. Waar ik ook heen ging, ik struikelde over 2 kinderen heen... Zoontje hing de hele dag aan me (vandaag: hallo rugpijn!), dochter was 1,5 uur woest omdat ze verloor met een spelletje Monopoli (natuurlijk was ik de allerstomste moeder van de wereld) en ze maakten overal ruzie om.... En als klap op de vuurpijl zegt mijn mana aan het einde van de dag "pffffff ze waren wel vervelend vandaag he" (had de hele dag in de schuur zitten klussen ;))

9. wachtend

Whahaha ohhh dan zou mijn bloed gaan koken van zo'n opmerking al maakte mijn man het vandaag ook wel een beetje bont hoor!
    Ik had dus 2 kinderen die serieus beide in een rot humeur waren en zelf knallende koppijn (ik heb halfzijdige hersenhoofdpijn, dat is een vorm van migraine) maar had hem dat gestuurd in een berichtje maar mooi dat alles genegeerd werd! Nou zat hij ook op het werk en dan snap ik dat je niet altijd kan reageren maar een lief berichtje terug van sterkte en vanavond doe ik de kinderen wel had lief geweest ;)

Uiteindelijk heeft hij vanavond het avondeten verzorgd want zat met 2 jammerende kinderen op schoot en de oudste naar bed gebracht zodat ik er vroeg in kon maar helaas krijg je altijd dan net telefoon die je niet weg kan drukken dus ipv half 8 lig ik er nu pas in.... Jammer jammer jammer ;)

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Hier is het op dit moment ook zo'n fijne periode. Mijn man zit in het gips met zn enkel, ik heb nog last van mn bi, 3kinderen waarvan er 2 niet met en zonder elkaar kunnen en een baby van 5maanden. O, ik vergeet het huishouden, de boodschappen en mn werk.
    Normaal helpt mn man best veel met het huishouden en de boodschappen, maar nu kan hij dat allemaal niet dus lichamelijk is het voor mij nu even zwaarder dan normaal.
    Laat ik het positief bekijken. Tegen de tijd dat hij alles weer kan heb ik mn draai wel gevonden en zijn de oudste 2 weer een stuk zelfstandiger geworden.

11. wachtend

Wel fijn dat je positief probeert te blijven! Maar het is wel voor jouw nu ontzettend zwaar een hele dikke knuffel om je even sterkte te wensen!

Hier was het vandaag nog steeds bal! Vannacht kwam zoonlief er 6x uit!!!vanaf 02:00 tot 07:00 was hij aan het spoken, water, plassen, water, nijn slaapt nog (Nijntje wekker) maar ik ben echt echt wakker! Mam ik wil knuffelen, mam ik ben echt echt wakker!!!
    En aangezien dochter om 0:15 uur nog een keer kwam voor voeding heb ik dus 2 uur goed kunnen slapen en daarna hazenslaapjes! Ikke ben best heel moe nu haha!!

Vandaag had zoon door het slaapgebrek driftbui op driftbui en dochter moest oefenen en had daar ook geen zin in dus had weer 2 kinderen die het niet meer zagen zitten. Uiteindelijk dochter op bed en zoon bij ons in bed met iPad en ik gedoezeld tot dochter weer wakker was.

Morgen gaan we hopelijk voor een iets betere dag!

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    @wachtend. Bedankt voor je lieve woorden.
    Nu ik kees over 6x per nacht eruit bedenk ik me dat ik inmiddels alweer 2weken minstens 1x per nacht bij een van de kinderen aan het bed sta. Blijkbaar voor mij alweer zo gewoon dat ik dat ff vergeten was.
    Gelukkig kan mn man wel yoshua de fles geven en als ik spullen klaarzet kan hij hem ook wel wassen op de eettafel ed. Hij helpt waar hij kan, maar het is wel ff pittig.
    De kids zijn gelukkig al iets aardiger voor elkaar.

Share This Page