Moeite met de Cito toets groep 2.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by DoubleD, Jan 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,355
    36,211
    113
    Oh en hier wordt er door de school echt wel vrij luchtig over gedaan, maar mijn zoontje is heel gevoelig en voelt gewoon haarfijn aan dat het "anders is dan anders".

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het belachelijk dat iemand verzonnen heeft cito in de kleuter klassen te doen. Als mijn dochter dat straks moet ga ik er niet teveel op in. Het is totaal onnodig in mijn ogen dus zal ik me er ook echt niet zoveel van aantrekken. .. stom gedoe allemaal!

3. DoubleD

DoubleD Bekend lid

Oct 12, 2013
    578
    19
    18
    Zielig, S kwam er vanmiddag toch even op terug dat ze echt heel erg opzag tegen de toets en ze zegt letterlijk dat ze er van gaat zweten. Dan gaat er toch iets niet goed in de voorbereiding van "het werken in de boekjes". Blijkbaar voelt ze de druk om te presteren toch enigszins.

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Op de school van onze zoon doen ze ook elke dag een verplicht werkje. Dat kan een tekening maken zijn, of een puzzel of een strijkkralen werkje. Of een blad met oefeningetjes die in de citotoets staan.
    Dat is om de kinderen te leren dat je niet altijd vrij mag spelen. Zo wordt de werkdruk langzaam opgevoerd tot ze klaar zijn voor groep 3, waar de nadruk veel meer op leren ligt ipv spelen.

Overigens heb ik geen flauw idee wanneer de kinderen getoetst worden. Het bieit ook niet echt. Als er iets opvalends uit komt horen we het wel.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Misschien voelt ze wel dat jij je er druk over maakt?
    Of heeft de juf gezegd dat ze goed hun best moeten doen. (Onschuldig op zich... Behalve als ze dat anders nooit zegt :) )

Maar ik vind Cito toetsen op zich niet nodig.. Maar zielig os weer heel wat anders. Zo erg is het nou ook weer niet.

Share This Page