Zwanger en (!niet bewust!) afvallen..

Discussion in 'Gezondheid' started by sjorsjette, Jan 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden...

Ik ben vandaag 9 weken en 5 dagen zwanger... en de kg's lijken er hier wel af te vliegen.

Heb me weken beroerd gevoeld, gaat nu stukke beter... maar ik ben dus behoorlijk wat afgevallen..... zo'n 5,5 kg nu.... wie herkent dit?

*Wie heeft dit ook?
    *Of ook gehad?
    *Hoeveel viel je af in hoeveel tijd???
    *Tot wanneer??? (welk zwangerschapstermijn)

Groetjes Sjors

2. helma85

helma85 Niet meer actief

Dat was bij mij ook. Ben sinds 2 weken 2 kg zwaarder geworden. K viel in totaal 3 kg af in de eerste 10 weken, daarna stond k 5 weken stil en nu komen de kilo's erbij.
    Dit vroeg ik ook aan de verloskundige en dat komt omdat je onbewust heel veel energie verbrand.
    Ben je ook erg moe? Dat was bij mij wel het geval. Dat had te maken met mn ijzer waarde.
    Je hoeft je niet ongerust te maken. Meerdere vrouwen hebben hier last van.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je verder wel probeert je normale voedingsstoffen binnen te krijgen is er verder weinig aan de hand. Ik ben bij beide zwangerschappen (zonder misselijheid trouwens) in de eerste weken ook een kilo of 4 afgevallen en daarna weer gewoon wat bijgekomen.

Wanneer je bewust zou gaan lijnen, dan zet je je zelf op rantsoen en laat je bepaalde voedingsmiddelen staan... dat zou tijdens de zwangerschap dus niet goed zijn.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik ben bij de eerste 19 kg afgevallen ging gewoon vanzelf en nu ook weer 15 kg. Ik was wel wat zwaarder en bij de tweede ben ik best veel ziek geweest.

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Hier hetzelfde verhaal.
    Ben in het begin (tot aan week 11 ongeveer) 6 kg afgevallen. Was wel veel misselijk, maar heb niet echt veel overgegeven. Had gewoon totaal geen eetlust en had nergens trek in. Ik at gewoon het weinige waar ik wel zin in had. Vanaf week 11 kwam ik langzaam weer aan, en inmiddels zit ik ongeveer 5 kg boven mijn begingewicht.
    Volgens mij VK "mag" je ongeveer 10% van je gewicht verliezen in het begin. In mijn geval 7,5 kg, ik ben nogal groot:D

6. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik be tijdens mijn laatste zwangerschap ook eerst afgevallen en daarna weer wat aangekomen met als uiteindelijk resultaat hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap. De VK vond het helemaal geen probleem, als je maar gewoon gezond blijft eten.

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Meiden dank voor jullie reactie's!!

Ik ben inderdaad absoluut niet bewust aan het lijnen ofzo hoor.

Maar ''fijn'' te lezen dat er dus meerdere zijn die hier ''last'' van hebben of hebben gehad... WAUW las bij iemand 19 kg :$ DAT IS PAS VEEL!!!!

Verder las ik ook dat 10% van je eigen gewicht zou mogen... dat wist ik niet. A fijn ik heb vrijdag de 2e echo... ben echt heel benieuwd. Ivm ons verleden ben ik al onzeker en dit maakte het allemaal nog eens erger. Pffff wat een spanningen allemaal zeg.

Ik heb ruim 3 weken slecht gegeten... was echt erg beroerd... nu gaat het redelijk... maar zeker nog niet top.
    Al met al was ik door de hormonen (spuitebn ivm iui) wel wat aangekomen... zo'n 3 á 3,5 kg... die ben ik dus zowiezo kwijt :) haha dat is dan wel weer mee genomen.

Liefs Sjors

8. samkids

samkids Niet meer actief

Sjorsjette, ik ben ook een aantal kilo's kwijt geraakt sinds ik zwanger ben. Ik begon volgens mij rond de 65 kg en tot voor Kerst (9 wkn) woog ik net iets meer dan 62. Ik kon ook echt eten wat ik wilde maar kwam geen gram aan, zelfs met alle Kerstdiners enzo. Vanmorgen woog ik 63.4, dus het lijkt er op dat ik nu langzaam aan het aankomen ben.

Maak je vooral geen zorgen over je gewicht, je hebt al zorgen genoeg nu.

9. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Dank voor je reactie!!

Zie in jou onderschrift dan je 2x een 3D echo hebt gehad.... mag ik vragen waarom?

10. Biene

Biene Actief lid

Jan 2, 2012
    410
    2
    0
    Ik zou me in eerste instantie niet te druk maken.
    Bij mijn jongste was ik toen ik aan mijn bevalling begon 5 kilo lichter als voor mijn zwangerschap. Ik kreeg een gezond meisje van 8 pond.
    Hou alleen wel goed in de gaten of je niet erg verzwakt.

Share This Page