Hallo, Mijn dochter is nu ruim een maand oud en krijgt nu sinds een paar weken flesvoeding van kruidvat. Sinds zij deze voeding krijgt poept ze minder en is ze meer aan het huilen/overstuur als zij moet poepen. Zij heeft nu in 1 week tijd slechts 3 keer gepoept en dan zit de luier ook niet heel vol. De poep is ook vrij stevig, maar heeft wel een goede kleur. Mijn oudste dochter kreeg friso en heeft ook lange tijd last gehad van harde ontlasting en dat gaat nu met medicatie beter. Ik twijfel nu of ik over moet stappen op de extra care voeding van kruidvat die schijnt te helpen bij moeizame ontlasting of beter kan overstappen op een ander merk flesvoeding. Alvast bedankt!
Beste Girafje, Wanneer je begint met een flesvoeding moet je kindje altijd even wennen aan de overgang. Geeft je kindje 2 weken de tijd om te wennen aan deze voeding. Gebruik afgestreken schepjes voeding omdat teveel poeder in de fles de voeding geconcentreerd maken waardoor de kans op verstopping en harde ontlasting vergroot wordt. Mocht dit niet helpen dan zou je kunnen overstappen op een ander merk of op een HA voeding. HA voeding is lichter verteerbaar dan standaard voeding. Dit komt doordat het eiwit een speciale behandeling heeft gehad. Groet, Anne