Mijn zoontjes zijn nu bijna 13 weken.Ze krijgen 5 voedingen.Ik denk dat ze nu rond de 6500 gram zitten.Ze krijgen 2 keer 180 is 200cc voeding en 3 keer 150 is 165cc voeding.Ze drinken de fles van 165 helemaal leeg en zouden volgens mij best nog wat willen, maar zeuren er niet gelijk om, wel zijn ze eerder weer wat huileriger maar dat is volgens mij omdat ze heel snel moe zijn en niet echt om honger.Maar dit krijgen ze al een tijdje, maar omdat ze nu weer een stuk groter zijn mogen ze volgens mij al meer hebben, dus zou ik 4 keer 180 is 200cc voeding en 1 keer 165cc voeding mogen geven of is dit toch teveel? En als je op de verpakking kijkt van bv nurtrilon staat er 4-5 kilo 5 keer 150=165cc voeding 5-6 5 keer 180=200cc voeding (dan zal het dus mogen wat ik wil qua hoeveelheid voeding) maar dan staat er boven de 6 kilo 4 keer 180=200cc voeding, dan zou ik dus teveel geven.Waarom mogen ze minder voeding als ze over de 6 kilo zijn?Is dit omdat de meeste baby,s dan fruithapjes etc krijgen?Maar er zijn toch wel meer kindjes die voor de 4 maanden al 6 kilo wegen?Ik snap het ff niet meer.
Ik zou niet zo kijken naar wat er op de verpakking staat. Ik heb altijd geleerd: 150cc voeding per kilogram lichaamsgewicht met een maximum van 1000cc per 24 uur. Meer zou niet goed zijn voor de niertjes ed. Ze zijn ca 6500 gram zeg je, dus mogen ze 975 cc per dag hebben. Gedeeld door 5 voedingen kom je uit oop 195cc per voeding. Mijns insziens mogen ze dus 5 flesjes van 200cc (180+6) hebben! Naar 4 voedingen ging ik met ca 4 maanden. Ik gaf toen nog geen fruit (of was er misschien net mee begonnen, maar was nog niet noemenswaardig). Ik moest mn zoontje altijd uit een coma halen voor die laatste voeding voor de nacht en heb op een gegeven moment hem laten slapen en die laatste voeding weggelaten, kijken wat er gebeurde en hij sliep gewoon door!
Die hoor ik ook weleens, maar als je 180cc per kg aanhoudt bij de kindjes van Diana1980 dan kom je over het maximum van 1000 uit...