Iemand ervaring hoe snel een amoxicilline kuur werkt bij krentenbaard en het geneest? Dochter heeft dit nu gekregen omdat, ondanks de zalf, de krentenbaard bleef uitbreiden. Ze heeft veel plekken waaronder een aantal grote en ook op vervelende plekken zoals in haar liezen.
Dochter heeft het een keer gehad, zalf hielp ook niet met de kuur werd de plek niet meer groter. Maar voor het echt genas duurde nog wel even. Volgens mij pas op dag 4. Zij had toen 1 echt grote plek. Met zalf werd de plek nog elke dag groter en viezer.
Aaiii pijnlijk Bij mijn dochter baten het ook om in de zon de liggen... Wij kregen er ook zalf voor.. Beterschap
Het stopte dus wel snel met uitbreiden? Dat zou al heel fijn zijn, als er geen nieuwe plekken meer bij komen en de plekken ook niet groter worden.
Danke! In de zon is ze heel veel geweest (meerdere dagen aan het strand geweest) maar heeft bij haar niet veel gedaan. Ze had ook niet de typerende gele korsten. Meer blaarvormig. Nu begint ze korstjes te krijgen. Pijn valt gelukkig mee. In haar liezen vindt ze wel vervelend. Onderbroek irriteert en met plassen als er wat langs komt.
Dat had mijn dochter ook. Liezen is wel een super vervelende plaats. Ja bij dochter bleef het 1 plek, wel heel groot, vandaar dat ze antibiotica kreeg toen zalf niet hielp.
Mijn dochter heeft het 2 keer in haar gezicht gehad. Het was gelukkig niet heel groot. Met de zalf begon het na een paar dagen dicht te gaan en na een week was het nauwelijks meer te zien
Ik las dat de blaarvormige variant minder vaak voorkomt. Wellicht dat zalf op deze variant minder goed werkt. Mijn zoon heeft 1 keer krentenbaard gehad, een klein plekje en zalf werkte toen zeer goed.
Dinsdag begon ze met 1 plekje (zie foto). Donderdag begonnen met zalf. Zie foto hoe het plekje er vanmorgen uit zag. Dit is de grootste plek. Ze heeft in totaal iets van 20 plekken. Gistermiddag begonnen met de kuur en hopelijk wordt het nu dan snel minder.
Hier toevallig ook krentenbaard. Vorige week begonnen met een blaasje in haar oksel wat een hele grote wond werd. Het breide steeds verder uit, echt terwijl je ernaar keek. Hele grote blaasjes, 5 cm doorsnee en daarna ook zulke grote wonden. Hele oksel lag open. De zalf hielp niet, dus heb uiteindelijk pillen gekregen voor haar. Daardoor is het binnen een dag rustig geworden en zijn er korsten op gekomen. Zondag met de pillen begonnen, maandagavond was alles droog en kwamen er dus korsten.
Fijn om te horen dat de kuur zo snel aansloeg! Sinds vanmiddag heeft ze ook korsten op de grote plek. Ze is logeren, dus kan morgen pas zien hoe de rest eruit ziet. Vanmorgen namelijk nog veel natte plekken en ook blaasjes. Absurd hoe snel dat uitbreidt hé. Mijn man en ik hebben ook hele kleine plekjes. Maar bij ons werkt de zalf wel en is het (nog) niet groter dan een pukkeltje. Ik hoop dat zoon bespaard blijft.
We hebben bij ons nog niets gevonden. Dochter is tot die korsten er waren beperkt geweest tot een handdoek op de bank en eigen wc. Hopelijk heeft onze striktheid geholpen en blijft het inderdaad enkel bij haar. Als het goed is is ze nu namelijk ook niet meer besmettelijk sinds gisteren.
Plek dochter was op de achterkant van haar been, zo groot dat het aan de voorkant begon te kunnen zien. Verder geen andere plekken en wij ook niet. Voordeel van haar plek was dat het goed af te schermen was onder haar kleding. Ze had het opgelopen door vieze springkussens tijdens de kindervakantieweek, de halve school had het. De grote plek daar leek het bij haar ook op, droogde in en er kwamen korstjes op. Plek zag je eerst gewoon groter worden na de antibiotica niet meer. Duurde nog lang voordat het helemaal over was.
Oooch! Mijn dochter had een plekje bij haar oksel, dat verspreidde zich rap naar haar borst en buik. Zalf deed niet genoeg, orale antibiotica werkte vrij snel - na 1 dag was het al zichtbaar rustiger en had ze ook minder last. Het duurde wel even (week of 2) voor echt alles helemaal weg was, maar had al veel eerder echt geen last meer - en dat scheelt heel veel
Zoontje van een vriendin heeft op dit moment hele heftige krentenbaard plekken op zijn arm (de blaarvormige variant). De AB zou binnen 24/48 uur aan moeten slaan en er in ieder geval voor moeten zorgen dat de plekken niet uitbreiden. Als ze na die 48 uur dus nog wel uitbreiden dan slaat de AB niet aan en kun je het beste even de HA bellen.
Bij haar zitten de meeste plekken ook onder de kleding, meerdere op buik en borst, liezen en bil. Maar ook in de elleboogholtes, gezicht, hals, nek en neus. Gelukkig zijn de plekjes in het gezicht heel klein. Ik hen totaal geen idee waar ze het opgelopen heeft. Ze is wel 2 weken geleden flink ziek geweest met keelpijn en koorts. Tevens heeft ze ook een eczeemhuid, dus veel wondjes.
Als ik morgen weer nieuwe plekken zie of als het nog groter is, ga ik zeker bellen. Maar hoop gewoon dat de kuur werkt.
Bactroban werkt zeker wel goed, maar meer op kleine plekjes. Die grote plekken krijg ik zweet van, dat is zo akelig bij die kleintjes! Hopelijk snel weer weg met de ab! En alles goed schoonhouden, hun, maar ook alles wat ze evt aanraken als ze gekrabd hebben.