Moeite met geheugen, 6 maanden na bevalling en pre-clampsie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door katharina, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat heb ik met de eerste ook gehad, maar toen was het concentratieprobleem echt anders dan nu. Nu is het ondanks voldoende slaap vooral heel wazig allemaal, alsof ik niet echt greep op de dag heb zeg maar. Onprettig, dus ik hoop echt dat het sporten hierbij gaat helpen,

2. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Tja wat nu exact door de PE + HELLP komt en wat door het hebben van enorm veel stress... Zoals gezegd het was hier een wisselwerking, maar nu de stress grotendeels weg is weet ik dat een aanzienlijk deel ook zeker door de vergiftiging komt.

Ik heb het zelf erg acuut gekregen met 36 weken en had 1,5 dag na de voorzichtige diagnose al een spoedkeizersnede omdat ik bijna insulten kreeg. Mijn lever en nieren hielden op met werken. Dus al met al krijgt je lijf dan een gigantische klap natuurlijk.

Bij het onderzoek bleek bij mij dat mijn hart en vaten in slechte conditie zijn, dat was voor mij dus de onderliggende oorzaak. En helaas heb ik inmiddels met andere medische factoren erbij het advies gekregen niet meer zwanger te worden omdat de risico's te groot zijn. Toch ben ik 'blij' dat ik dit weet, daar was ik liever niet halverwege een nieuwe zwangerschap achter gekomen. Maar je moet er wel aan toe zijn het te laten onderzoeken..

Ik heb overigens ook nog problemen met mijn zicht overgehouden aan het hele gebeuren, benieuwd of anderen hier ook last daarvan hebben?

3. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Hier ook PE en babybrains...verschrikkelijk :$. Maar sinds mijn zoon een maand of 9 is, is het weer best ok. Heb ook weer meer energie, dus mss zit daar de link. Maar geruststellend om te weten dat er een link is met PE. Voelde me af en toe zo'n pannekoek....

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Heb bij de eerste ook ernstige PE gehad met eclampsie na de geboorte. Wist eigenlijk niet dat een slecht werkend geheugen en concentratie daaraan kan liggen, maar nu ik dit zo lees, ik heb de eerste 9-10 maanden ook echt op halve kracht gefunctioneerd, mentaal gezien. Moest vaak zinnen wel vijf keer lezen voor ik het kon begrijpen, of ook dan nog niet. Maar heb dit eigenlijk altijd aan 'gewone' ontzwangerkwaaltjes geweten...
    Nu bij de tweede ook PE gehad, wel veel milder, en ben wel mentaal wat scherper dan na de geboorte van de eerste. Nog steeds niet optimaal, maar ja, wat ligt aan gewoon ontzwangeren, aan slaapgebrek, aan stress, aan PE, tsja... Probeer daar maar eens achter te komen ;). Ik heb gewoon overal om me heen briefjes liggen met te onthouden zaken! :)
    Moet inderdaad vaak lang nadenken om goed te weten wat ik gisteren heb gedaan, of wat voor avondeten we aten, etc. Maar of dat nu door de PE komt...
    Wat ik wel weet is dat voor goed werkende hersenen het belangrijk is om voldoende actief te zijn, zowel fysiek als mentaal. Genoeg bewegen, genoeg nadenken (proberen je dingen te herinneren als oefening, bijvoorbeeld als je ergens wandelt proberen te herinneren hoeveel auto's je zag, hoeveel kinderwagens, of het stoplicht groen of rood was, weet ik het, dat soort dingen). En verder gezond eten, waar mogelijk (baby afhankelijk) goed slapen, ... Genoeg buiten komen (daglicht!). Etc.

Deel Deze Pagina