Moeite met geld uitgeven

Discussie in 'De lounge' gestart door twee, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn man zou graag met jou getrouwd zijn ts;)

DQueen en Rosa5 vinden dit leuk.
  2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik koop wat nodig is en liever 10 duurdere jurkjes die lang mooi blijven dan 20 goedkope die er na een paar x wassen niet uit zien.
    ik heb voor de kinderen in de uitverkoop kleding gekocht voor 500 afgelopen week.
    en zo kan ik dan ook maanden weer niks uitgeven.
    maar ook als ik een jurk zie van molo die het helemaal is zou ik het ook zo aanschaffen voor 50.

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    De prijs zegt niet zoveel. Maar het is wel belangrijk om er verzorgd bij te lopen. Als jij altijd in (bijna) versleten kleding(verrassen, dun, geen model meer aan etc) en schoenen loopt terwijl dat financieel niet hoeft komt dat niet goed over. En ik kan mij niet voorstellen dat je er zelf zo onverzorgd bij wilt lopen.

Verzorgde kleding hoeft overigens niet duur te zijn!

DQueen vindt dit leuk.
  4. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik koop voor mezelf heel weinig. Ik draag dan ook meestal een spijkerbroek met iets (leuks) erop.

Wel ga ik veel voor ons gezin naar een ruilpunt voor kleding. Laatst een hele winter collectie van Mortenz aam truien en longsleeves in de juiste maat van mijn zoon kunnen krijgen krijgen "ruilen" voor niks.
    Je betaalt hier bij het ruil punt 10 euro per jaar en dan is elk kleding stuk wat je inlevert 1 punt waard en elk kleding stuk wat je meeneemt ook 1 punt.

Ik vind merk kleding heeel erg leuk voor de kinderen ninnie vi, z8, mortenz, boaz name it zijn echt favoriet maaar worden eigenlijk alleen tweede hands aangeschaft.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Dat had ik ook. Tot ik in de uitverkoop een halve nieuwe garderobe bij elkaar had geshopt (was toen echt wel nodig). Toen moest ik het nog zien te matchen en dus aanvullen. Inmiddels kan ik gewoon weer lekker een tijd vooruit.

En prijs zegt niet zo veel. Ik had een aantal luxe items die na een paar keer handwassen al niet mooi meer waren terwijl mijn Miss Etam kleding vaak wel een tijdje prima blijft.

Maar het is gewoon een kwestie van doen en dan merken dat je het fijn vind om toch weer verse kleding te hebben.

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Het is alleen belangrijk om er verzorgd bij te lopen omdat bepaalde mensen daarover oordelen. Dat blijft toch een vreemd iets...?
    Ik begrijp echt wel wat je zegt, er zit ook wel wat in, maar ik vind het juist ook iets speciaals hebben wanneer mensen zich hechten aan kleding en het dan niet uitmaakt wanneer het begint te slijten. Een kennis van mij koop bv altijd kwaliteit kleding en kan daar heel lang mee doen. Soms komen er gaten in zijn shirts of schoenen te zitten, maar het heeft juist iets interessants. Alsof ze een diepzinnig verhaal vertellen. Een beetje als rimpels bij ouderen. En die kennis heeft echt genoeg geld voor nieuwe kleding, maar vindt dat gewoon niet zo belangrijk. Ik vind het dan best jammer dat hij dan gelijk een stempel 'onverzorgd' krijgt vanwege zijn kleding, terwijl dat helemaal niet het geval is. Hij vervangt zijn spullen gewoon niet onnodig snel en is echt wel verzorgd.

Voor jou is het belangrijk om er 'verzorgd' bij te lopen en dat is prima, maar voor iedereen heeft het een andere betekenis.

Rozemarijn33, lies276 en suus1983 vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Maak jij je altijd zo druk om hoe mensen over je denken? Lijkt me erg vermoeiend.

8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk het niet zo netjes vind staan als je er onverzorgd bij loopt met vale kleding en gaten erin. Het hoeft niet, je kunt in elke prijscategorie kopen wat je wilt.

Dat jij dat niet belangrijk vind, dat respecteer ik ook, dus andersom zou ook fijn zijn :)

DQueen vindt dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Hoezo respecteer je dat als je al aangeeft het onverzorgd te vinden?

10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    .... zucht XD

DQueen vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Waarom reageer je dan in de 1e plaats? Ik quote jou niet eens.

12. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Je vindt het dus niet netjes staan wanneer mensen met vale, gescheurde kleding lopen. Heeft opzich niet perse iets met onverzorgd te maken toch? Meer met 'netjes' want scheuren of kreukels zijn idd ook niet netjes te noemen.

Voor mij is onverzorgd een kleiner begrip. Iemand die zichzelf slecht verzorgd dmv voeding en beweging of slaap en stress.
    Wanneer iemand bv wallen heeft door slaap tekort omdat diegene elke avond te laat gaan slapen. Maar wallen omdat je jonge kinderen hebt is weer anders. Maar dat kan je nooit aan iemand zien. Net als dat je niet aan iemand kan zien of die vlekken op een broek komen doordat die broek nooit wordt gewassen of van vieze kinderhandjes, een paar minuten daarvoor.
    Het slaat dus eigenlijk nergens op om zo te oordelen over uiterlijk.;)

Ik maak er hier in dit topic een dingetje van omdat het woord 'onverzorgd' in dit geval zo hard en misplaatst is.

NiVa0230, Akira1978 en suus1983 vinden dit leuk.
  13. DQueen

DQueen Niet meer actief

ik

Ik snap haar woordkeuze voor onverzorgt wel. Je zorgt er op het moment dat je vale kleding / kapotte kleding draagt niet voor dat je er netjes en uit ziet /niet goed voor jezelf (je uiterlijke verschijning) zorgt. En je hoeft er niet altijd netjes uit te zien. Kan me voorstellen als je aan het tuinieren of klussen bent je best die vale of gescheurde broek aan trekt maar niet als kledingstuk voor dagelijkse activiteiten.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Maar dan krijg je telefoon van school omdat je kind ziek is geworden en zo snel mogelijk moet opgehaald worden. Heb ik maar 5 minuten om naar de bushalte te rennen dan zal dat in die kleding zijn en ja nog verf/aarde aan mijn handen. Is de bus net geweest heb ik iets meer tijd om mezelf te fatsoeneren maar zal ook geen 100% zijn.

15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Maar dat zijn toch uitzonderingen?

16. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier eigenlijk een fijne balans. We hebben een eigen bedrijf en zitten in een verbouwing. Ik ben best zuinig, maar we kunnen echt genieten van een vakantie, uit eten gaan etc. Mijn man houdt van speciaal biertjes, dus daar doe ik niet moeilijk over. Qua kleding en boodschappen ben ik wel prijsbewust. Maar voel me totaal niet schuldig als we eens wat uitgeven, daar werk je toch ook voor?

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Tja. Ben ik niet met je eens. Als ik er bij loop in kleding die jij, naar jouw standaard, niet netjes genoeg zou vinden, dan zegt dat volgens mij helemaal niets over mij. Zeker niet dat ik onverzorgd ben. Het zegt misschien wat over hoe wij verschillend over dingen denken, maar dat maakt het een niet beter dan de ander. Zolang iemand zichzelf schoon houdt, kun je naar mijn mening niet over onverzorgd praten.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Heel herkenbaar, ik koop kleding in de aanbieding en alleen als ik het nodig heb. Laatst nieuwe schoenen gekocht omdat de andere water binnen lieten en dat is toch echt te koud. Nu warme schoenen van leer voor 30.
    Broeken koop ik ook altijd in de aanbieding, soms heb je geluk en heb je echt heel goedkoop een broek.

De kapper doe ik 1 keer in het jaar, vind het zonde alsnje niet kan zien dat je bij de kapper bent geweest. Dus het is of kort of lang hahaha.

Ook met een aanbieding kun je er leuk uit zien dus waarom er veel geld aan uitgeven.

Geef het liever uit aan andere dingen zoals iets samen doen met het gezin.

19. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    Ik vind het wel grappig dat kleding met gaten aan de ene kant als armoedig bestempelt wordt, terwijl men (in zijn algemeenheid gesproken) aan de andere kant geld betaald voor broeken met maar zoveel mogelijk gaten er in.

_20190122_125113.JPG

suus1983 vindt dit leuk.
  20. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dit herken ik. Soms iets onnodigs wat ik gewoon heel graag wil hebben maar qua kleding geef ik het liever aan de kinderen uit dan aan mezelf bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina