Hallo, Ik ben rond de 20 weken zwanger van mijn 1e kind. Vanaf het begin direct zwaardere, gevoeligere en vooral vollere borsten gekregen. Ze waren al die weken strak gespannen en zagen er ook zo uit. Opeens sinds een paar dagen is de strakheid en spanning eruit. Ze zijn nog wel gevoelig en zwaar en tepels nog pijnlijk maar ik vraag me af of het normaal is en ik me geen zorgen hoef te maken? Dank jullie wel!
Suusjeuh, Dank voor je reactie! "mijn probleem" is niet zozeer het "verschillende" want dan zou ik nu niet zo schrikken. Mijn borsten zijn al die weken de hele tijd super gespannen geweest en nu opeens plotseling zacht. Of bedoel je dat ze later weer gespannen zullen zijn? @mmmmeisje, Dank voor de reactie en de geruststelling! Was het bij jou ook opeens weg na tig weken en dus niet meer teruggekomen tot na de bevalling?
Nee 😉 echt zachte borsten... De eerste weken met de utrogestan echt hele gespannen borsten gehad, tm 16wk moeten gebruiken... daarna tegen de 18/19wk aan ging de spanning er van af en bij mn zoontje pas weer volle stevige borsten gekregen na de bevalling (stuwing de eerste dagen nA de bevalling niet mee gerekend) dus verwacht dat het hier nu weer precies het zelfde zal zijn.
ik las toevallig vandaag in een zwanger tijdschrift dat bij 15/20 weken je borsten weer minder gevoelig/hard werden.
Ik had de eerste 10-12 weken heel erg pijnlijke borsten. Een tussenliggende periode ging het gewoon prima, geloof tot een week of 20 maar dat weet ik niet meer pressies. Vanaf de 20 weken ongeveer heb ik enorm gespannen borsten die soms lekken, en de volgende dag zijn ze gewoon zacht. Het kan echt gewoon wisselen hoor!
Hier ook de eerste maanden vreselijk gespannen, volle en pijnlijke borsten en vanaf 4/5 maanden nog wel groter maar zacht en nu met 31 wk nog steeds.
Ik heb tot en met 12.6 dagelijkse progesteron injecties gebruikt, had dus verwacht dat de extra progesteron al eerder uit mijn lijf zou zijn, toen dat niet gebeurde (of ik niets ervan merkte) en ik al die weken net zulke gespannen borsten had was het even schrikken toen ze van de ene op de andere dag opeens zacht waren. Nu vanaf woensdag dus zacht en ook niet meer terug gespannen geweest (nog)..
Aanoniemous, Kijk, dat is een geruststelling om te lezen! Ik kon niet zo snel iets vinden op internet, alleen maar over het 1e trimester maar wat er daarna gebeurt??... Dank je wel! Suusjeuh hier dus 20 weken lang alleen maar super gespannen geweest en nu opeens super zacht geworden en dat was/is dus even schrikken. Ze zijn al een paar dagen zacht en nog niet terug hard, hoeft niet per se, als alles maar goed gaat Raaf dank voor je reactie, "mijn probleem" is dus de abrupte wissel van wekenlang alleen maar super strak naar opeens super zacht.. Buurvrouw dank je voor je reactie! Ben blij dat jij het ook herkent en de geruststelling dat het geen teken was van "afnemende symptomen die duiden op.." daar zit mijn angst Gelukkig morgen weer een echo dus kunnen we dan zelf met eigen ogen zien dat het goed gaat
Waar 'ze' eerst mijn bh uitknapten zo ongeveer kan ik dezelfde bh's weer makkelijk aan. Ik heb geloof ik mijn eigen cupmaat weer terug, dan wel iets groter. Niet zo gespannen als ze 10 weken geleden waren. Het viel mijn vriend ook al op en niet alleen hem, mijn uitgesproken vriendinnen net zo haha. Zo te lezen in dit topic zal het er wel bijhoren.