Controle blaas na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mamajanneke, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Lieve dames,

Ik ben afgelopen vrijdag bevallen van een meisje na een speedbevalling.
    Het is nu 3 dagen late en vanmorgen had ik iets vreemds wat ik echt nog niet mee heb gemaakt.
    In de zwangerschap had ik al last van incontienetie, maar dit slaat alles.
    Ik werd wakker en moest naar de wc, dus ik loop naar beneden en moest nog even wat pakken voor ik naar de wc kon. en met dat ik dat pak voel ik geborrel in de vagina. Ik dacht eerst dat t bloed was, maar in eens is alles nat en loopt de urine er zo uit. Ik heb gepobeerd om op te houden, maar dat lukte niet.
    ik weet nu niet wie ik moet bellen en of dit normaal is.
    Vanmiddag komt de kraamzorg pas.
    Dus ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi mamajanneke,

Als je een speedbevallig hebt gehad heeft je lichaam ook geen tijd gehad om normaal de baby eruit te werken en dus daar beneden is het allemaal in rap tempo opgerekt. Je spieren krijgen al een oplawaai van een bevalling helemaal bij een speed bevalling. Het is dus niet gek dat je spieren even niet goed weten hoe het werkt. Misschien had je het idee dat je het ophield maar was dat niet zo. Ik moest in de 1e dagen ook heel bewust plassen... spieren loslaten en relaxen, ik was juist heel gespannen. Ik denk dat het normaal is dat dit eens gebeurt maar overleg wel even met de kraamhulp. Misschien heeft ze tips of kan je beter gerust stellen. Als je niet zolang kan wachten kun je altijd de verloskundige bellen. Daar zijn ze voor. Tot 10 dagen na de bevalling hebben ze nog de verantwoording over jou en je kindje. Ze willen je met alle plezier dingen uitleggen en anders even komen kijken of er iets mis is. Niet aarzelen, gewoon bellen!
    succes

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb t inderdaad genoemd toen de verl hier was vanmorgen want ik maakte best zorgen. maar t schijnt vaker voo te komen inderdaad. met veel tainen en vaker plassen, liefst om de 2 u dan moet t goed komen en anders moet ik t noemen bij na controle over 6 week. hoop dat t niet weer gebeurt ben me echt wezenloos geschrokken. dank je voor t reageren.
    En ja de bevaling was vreselijk snel. had eerst geen ween en zat op 3 cm en toen vliezen geprikt en weinig weeen toen zat ik op 5 cm en nog geen uur later is ze geboren zonder persween en duwen op mijn buik een knip en een rand weg duwen door verl want ze had t moeilijk. en dat is allemaal in 2 a 2 en half u geweest.

4. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hmmm mijn bevalling is 4.5 maanden geleden geweest en ik kan nog steeds last van incontinentie.. !! Ook een "speed" bevalling gehad

5. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik had juist een lange bevalling en erna voelde ik niet zo goed wanneer ik precies aandrang had, dus heb een aantal keer de hele vloer in het ziekenhuis ondergeplast :( En als ik even naar mijn kindje toeging op de kinderafdeling moest ik wel eens terug naar mjjn kamer helemaal gaan omkleden omdat ik er weinig controle over had. Nu nog wel eens als ik me omdraai in bed dat er wat komt.. Verder weinig last meer van.

Deel Deze Pagina