Ik ben afgelopen zaterdag bevallen en nou heb ik sinds twee dagen ongeveer pijnlijke steken in mijn vagina. Het lijkt wel alsof de pijn steeds verder naar beneden gaat, want het begon eerst in mijn buik, daarna onder mijn buik en nu echt in mijn vagina. Het zijn geen krampen, maar echt pijnlijke steken, alsof er iets vastzit of iemand met een scherp voorwerp in mijn vagina zit te wroeten. Mijn vloei is verder prima en mijn baarmoeder zakt ook gewoon prima. Ik heb de vk gebeld en zij zei dat dit erbij hoorde.. Dat mijn vagina nu een open wond is en dat de pijn waarschijnlijk daarmee te maken heeft. Maar toch, op internet lees ik alleen verhalen over krampen, geen steken IN de vagina. Iemand die dit herkent?
Wat zegt/zei de kraamverzorgster er over? Ik kan me zulke steken nog wel herinneren, maar dat voelde meer vervelend, geen hele erge pijn. Mijn kraamverzorgster raadde wel aan om vooral op een harde stoel te gaan zitten. Dat voelt even naar, maar dat beurse gevoel verdween best snel en de steken/krampen ook. Als je kraam er nog is dan zou ik haar even laten kijken. En gefeliciteerd met je dochter natuurlijk
Dankjewel! Ik heb het mijn kraamverzorgster nog niet verteld omdat ik me er eerst geen zorgen om maakte. Pas nu de steken echt binnen in mijn vagina te voelen zijn, ben ik ietwat ongerust. Vooral omdat ik iets heb gelezen over placenta dat nog kan achterblijven na de bevalling en dergelijke steken kan opleveren.. Ik zal het morgen wel even aankaarten bij haar. Ja, de tip om op een harde stoel te zitten heb ik inderdaad ook ergens voorbij zien komen, maar heeft dat niet meer met de hechtingen te maken? Deze steken staan daar namelijk echt los van.
Geen idee wat de stoel betreft. Ik had wel 2 kleine hechtingen idd. Maar ik zou er vooral op letten dat je geen koorts krijgt. Dat gaat vaak gepaard met een stukje placenta wat achter blijft. Je kunt er echt heel ziek van worden. Althans, dat heb ik dan weer gehoord. Dan zou ik meteen bellen. Maar als je je op wat voor manier dan ook anders gaat voelen dan je normaal gesproken doet, zou ik ook de vk bellen. Sterkte!
De stoel is tegen de zwelling! Ik had op een haar na geen totaal ruptuur en was flink gehecht. Na 5 dagen had de vk de eerste eruit gehaald. Zwelling was snel weg gelukkig. Steken heb ik ook gehad. Je lichaam heeft een flinke opdonder gehad en je baarmoeder krimpt etc. Heb je een katheter gehad ofzo? Ik heb daar best last van gehad. Uiteindelijk zijn de steken minder geworden maar echt pas rond 3 weken. Zolang je geen koorts hebt hoort t er gewoon bij denk ik. Doet echt nog even pijn daarzo!