Ons zoontje is 2 weken oud. Ik weet dat baby's huilen, maar ik heb er reuze-moeite mee. Ik wil hem er niet steeds uithalen, omdat ik bang ben dathij overprikkeld raakt. Maar ik wil hem ook niet te lang laten huilen, omdat ik dan bang ben dat hij zich wel heel erg alleen voelt. Een beetje tegenstrijdig dus, en ik heb daardoor steeds het idee dat ik het fout doe. Daarom mijn vraag:Wanneer pakken jullie je kindje uit bed en wanneer laat je hem/haar bewust even huilen? Mijn zoontje ligt nu in bed en jengelt af en toe. Nu laat ik hem bewust liggen, alhoewel het wel vervelend voelt, zeg maar. Ik heb eigenlijk gewoon een hart onder de riem nodig.
zet een gemakkelijke stoel in zijn kamertje en hou hem een tijdje tegen je aan. als ze zo klein zijn kun je ze niet verwennen met aandacht, en als je in zijn rustige omgeving blijft zal hij ook niet overprikkeld raken. leg wel even een kruik in zijn bedje, anders ben je gelijk terug bij af als je hem weer in een koud bedje legt.
Dat had ik in het begin ook heel erg, ik liet hem eerst 10 minuten jengelen voordat ik hem eruit ging halen. En dan weer in bedje met muziekje aan dat helpt volgens mij wel tegen het alleen zijn dan zijn ze een beetje afgeleid. Ik haal hem pas uit zn bedje ofzo,, als hij langer dan 10/15 minuten jengelt maar dat hij is meestal na 5 minuutjes wel stil dus het hoeft niet zo vaak Ik hoop dat je er wat aan hebt . xx
Ik heb net even zijn luier verschoond en hem aandacht gegeven. Nu weer terug in zijn bedje. Alleen huilt hij nu alweer. Misschien nog wel erger dan eerst. Ik kijk het even 10 minuten aan en dan ga ik weer. Anders geef ikhem zijn fles straks wel iets eerder. Misschien heeft hij honger (maar dat kan ook haast nog niet).
Nou er weer na toe geweest. Als ik tegen hem praat is het goed, maar zo gauw ik weer weg ga, begint hij weer met huilen. Pff, moeilijk hoor!
Wij hebben Kyra bijna nooit echt laten huilen, als ze zo klein zijn kun je ze echt nog niet te veel verwennen ofzo, lekker knuffelen zou ik zeggen.
Er zijn zoveel tegenstrijdige adviezen. Die vrouw van het bureau van vanochtend zei, ook gewoon eens laten huilen. Nu lijkt het wat minder te worden. Hopelijk gaat hij nu aan zijn slaap toegeven. Door al die tegenstrijdige adviezen, wordt ik echt onzeker!
Wat zegt je gevoel, dáár moet je naar luisteren... Niet naar alle adviezen. De ene zegt dit de andere dat...ppff, ik werd er zelf ook helemaal onzeker van! Laten huilen kon ik niet. Kijk als mijn ventje jengelt is het een ander verhaal, vaak valt hij dan vanzelf in slaap. Maar als het echt overgaat in huilen, dan ga ik er naar toe hoor! Vaak wil hij dan zijn speentje, of soms wil hij gewoon echt niet slapen! Nou dan haal ik hem er gewoon uit, want dan heeft het toch geen zin.
Ik dacht ik maak een fles klaar. Misschien wil hij wel gewoon eten. Nu heb ik de fles klaar, en het is stil.... Ik bewaar de fles wel. Kan dat in de koelkast of gewoon op het aanrecht?
hoi, ik zou de fles in de koelkast zetten. succes ps is soms moeilijk he? het moederschap. heb ik nu soms ook nog..
dat blijft zo, maar meestal vertelt je moederinstinkt je wel wat te doen, dus als dat zegt troosten, troosten, andere mensen hebben makkelijk praten, die hoeven er niet naar te luisteren als je kindje huilt
Op die leeftijd liet ik mn kind echt nooit huilen... kom op 2 weken joh. Het is zo wennen voor zo'n kleintje van een warme buik vol lawaai naar een koud bed. Geen vertrouwde geluiden, niet die knusheid van een baarmoeder. Geloof zowiezo al niet dat laten huilen wat oplost maar op die leeftijd zeker niet.. Ik heb mn kinderen nooit laten huilen en ze zijn heel goed terrecht gekomen en slapen meestal perfect.
Heb hem even lekker geknuffeld, luier verschoond en de fles gegeven.Daarna weer in bed gelegd. Volgens mij slaapt hij nu. Ik ga er zo ook maar in, ben nu wel erg moe. Hij leek erg wakker toen ik hem er uit haalde. Hij keek zijn ogen uit. Als ik hem dan vastheb, dan weet ik dat ik hem nooooooooooooit meer wil en kan missen. Het is echt een kanjer!
He hoi Ik heb mijn dochter ook in de eerste drie weken een keer laten huilen, een drie kwartier en toen was het stil, maar dit voelde ECHT niet goed. Ik heb mijn dochter tot een half jaar altijd getroost, ook door haar uit bedje te halen en lekker tegen me aan te laten liggen. Als dat is wat ze nodig had, heb ik het haar gegeven Nu is ze 9,5 maand en doe ik dit alleen wanneer ze overstuur wakker wordt, wat zelden gebeurd. Je merkt snel genoeg wanneer ze er aan wennen. Je verwent een kindje, zo jong, nog echt niet. Ze hebben je gewoon nodig!
Ik heb Louise ook nooit laten huilen... hij mist je waarschijnlijk gewoon en wil bij mama zijn! Lekker knuffelen en troosten zou ik zeggen dus
het is ook best heel wat dat JIJ nu verantwoordelijk bent voor het welzijn van zo'n heel klein hummeltje. Mijn zoontje heeft in het begin ook wel gehuild en dan ging ik gewoon met hem meedoen omdat ik het zo erg vond. Vergeet niet dat je nog helemaal stijf staat van de hormonen en dat het allemaal ontzettend wennen is met een baby om voor te zorgen en jezelf daarnaast niet te vergeten. Zet m op, je kunt t best, lekker spuien hier en dan komt t vast helemaal goed. Sterkte daar!
Als je kind je nodig heeft (en dat weet jij als geen ander!) lekker aan toe geven hoor. Je kunt ze nu nog niet laten wennen aan aandacht. Ze hebben het echt nodig.
Ik herken je gevoel helemaal. Ook ik was zo onzeker over het laten huilen of niet..... Merel huilde 10 uur op een dag en was ook met troosten, bij ons zijn enz. niet stil te krijgen. Iedereen zei toen...laat maar huilen, dan houdt het vanzelf wel op. Dat heb ik dus 1 keer gedaan en dat voelde zo ontzettend tegennatuurlijk, dat ik haar daarna altijd heb opgepakt als ze huilde. Na 3 weken waren we het zo zat en bezorgd en moe, dat we advies hebben ingewonnen en het cb heeft ons toen heel goed geholpen met inbakeren. Dat gaf ons allemaal veel rust. Daarbij zat dan wel het advies om haar te laten huilen als ze ingebakerd in bed lag.... Nou ik KON het gewoon niet. We hebben haar dus vanaf toen altijd opgepakt als ze huilde en doen dat nog steeds. Ze huilt om iets te zeggen en dan laat ik haar dus niet "in haar sop gaarkoken". Als ik jou zo lees dan voelt het voor jou ook helemaal niet goed om te laten huilen.....dan moet je dat ook niet doen. Als iets je tegenstaat is het niet goed om te doen. Raak jij gefrustreerd van en je kindje voelt dat haarfijn aan en wordt ook gefrustreerd. Als het beter voelt om haat bij je te nemen, doe dat dan gewoon! Het is jou kind en jij bent de enige die er iets over te zeggen heeft hoe je met je kind omgaat. Een draagdoek is misschien wel een idee voor je, dan is je kindje lekker bij je en heb jij ook je handen vrij om iets te doen. En maak je geen zorgen over het wel of niet verwennen van je kind als het zo jong is, want die kan je absoluut niet verwennen of aanleren dat als ze huilt, jij dan komt en dat ze daardoor meer gaat huilen oid. Ze heeft je nodig, is in deze koude kille stille wereld gekomen en moet daar even een tijdje aan wennen en wel met jou aandacht en aanwezigheid en liefde....... Dus doe wat goed voelt en als dat oppakken is....dan doe je dat lekker, het is JOU kind! Heel veel succes ermee.....moeilijke tijd vond ik, maar het gaat steeds beter. Je moet allebei even aan elkaar wennen!
om heel eerlijk te zijn laat ik mijn kind zelden lang huilen vooral toen hij nog zo klein was helemaal niet, als hij begon te huilen pakte ik hem op zo'n prulletje laat je toch niet liggen, dus luister gewoon naar je gevoel ipv naar die regels van 10 min laten huilen en weet ik wat voor onzin allemaal