Wat leuks.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Mijn dochter is 1,5 jaar geweest in maart en ze is super bijdehand....nu al 8)

Van het weekend waren we even winkelen, toen kwam ik later dan haar en mijn man de winkel uit zegt ze heel hard: hey mama!
    Die mensen kijken, ze ziet er nl. heel lief uit....klein schattig meisje met grote groen/bruine ogen, en 2 blonde staartjes op haar hoofd.

Wat ze er dan uit kraamt af en toe?

Tot 6 x toe in de auto: papa?..... mijn man: ja? ....dochter: waf....
    (ze had net een knuffelhondje gekregen)
    De 7e keer: Mijn dochter: papa? mijn man: laat me raden...waf?
    Mijn dochter: nee...op (ligt zelf helemaal in een deuk om haar grapje!)

Komen we langs een bomvol terras...ziet ze opeens allemaal eten naar buiten komen, ze stopt, draait zich om en schreeuwt echt: eten, eten, eten...mama eten....papa eten....

In de kledingwinkel hier in de buurt kreeg ze gisteren een spekje, vandaag moest ik daar een truitje ruilen met haar. Kijkt ze omhoog naar de snoeppot...doet haar armpjes omhoog en zegt: op? (alsin; waarom krijg ik geen snoepje?).

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik moet er zo om lachen...maar wat staat me allemaal nog te wachten met mijn bijdehand meisje? ;)

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Oh wat ontzettend leuk om te lezen zeg... je bent een mega trotse mama! :D

Ons dochtertje is nu 13 mnd en ook al zo vreselijk bijdehand hihi... ze begint ook al geintjes uit te halen. Komt me bijv onder de voeten kriebelen en moet er keihard om lachen. Of ze wil me een hapje eten geven en zegt dan snel: "euh euh" en houdt het achter haar ruggetje of stopt het snel in haar eigen mond... :D
    Ook zegt ze: "happe happe" als wij wat eten, want ze wil toch zeker niet overgeslagen worden!

En "kletsen"... de hele dag door... merendeel nu natuurlijk nog onverstaanbaar... maar ik houdt mijn hart vast voor over een paar maanden... die kletst ons straks de oren van de kop! :D

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja dat belooft nog wat hé? Wel kei leuk!

Ze snapt ook al zo veel, laatst was ik haar tas aan het inpakken voor bij mijn schoonmoeder, die past 1 x per week op haar. Zeg ik tegen haar: pak de babyfoon maar even...dus ze loopt weg en komt terug met de babyfoon! Nou ja, hoe weet ze dat?

Of als ik zeg; de armpjes door het truitje, doet ze ze extra op haar rug en kijkt me heel kattig aan.....

Laatst had ik haar meegenomen naar mijn werk, ik moest nog wat afmaken, helemaal niet verlegen was ze. Ze loopt ze naar de keuken, met haar lege drinkflesje. Klampt daar de 1e persoon aan die ze tegenkomt, houdt haar flesje omhoog en zegt: op!

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wat leuk! Kan niet wachten tot Robyn ook gaat praten, echt geweldig :D

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heerlijk hè, Eva kan ook zo bijdehand doen.

Als we bij de kassa staan, dan weet ze dat we zo weg gaan, zegt ze vaak al 'daaaag' en gaat zwaaien. Of als ik bij iemand ben en tegen Eva zeg dat we zo weg gaan (altijd op het kdv ;)).Terwijl ik dan bijvoorbeeld nog een praatje maak ofzo, komt zo grappig over.

Als ik haar iets te eten geef (bv. een koekje/stukje soepstengel) en ze het krijgt het laatste, zeg ik dat altijd en dan roept ze dus telkens tijdens het eten ervan: klaar! (kaar)

En echt geintjes uithalen doet ze ook, dan doet ze bijvoorbeeld alsof ze iets pakt, geeft het aan mij, kijkt mij afwachtend aan en als ik dan heel vrolijk 'dank je wel!' zeg, moet ze heel erg lachen. Zo van, mama doet ook mee met mijn grapje!

Als ik haar wil stimuleren om te eten (avondeten vooral), doe ik vaak overdreven voor dat ik een hap neem. Vervolgens pakt zij het eten van haar bord en geeft het aan mij, want ik vind het blijkbaar zo lekker! Maar dat is niet als grapje bedoeld, maar gewoon heel lief van haar ;).

Het verbaasd me ook wat ze al snapt en zelf kan. Als ik haar vraag de sleutels te pakken, pakt ze ze uit mijn tas en loopt naar de deur. Ze snappen vaak meer dan je denkt. Zodra ze het woord 'pakken' en bijvoorbeeld dus 'sleutels' begrijpen (en weten waar die liggen ;)) dan is de link snel gelegd. En zo dus met alles. Wel moet ik soms bij Eva eerst vragen waar iets ligt, dan geeft ze antwoord en dan zeg ik dat ze het moet pakken. Maar dat wordt ook steeds minder.

Ik vind het geweldig wat ze allemaal doet, ze begint zich steeds meer bewust van alles te worden en kletst ook zo lekker veel, echt heerlijk! Na haar verjaardag is alles zo snel gegaan, ben dus erg benieuwd hoe het over 3 maanden is! Nóg meer genieten denk ik!

6. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Wat super leuk om te lezen! Geniet ervan, ik weet nu dat het cliché ook echt klopt, dat de tijd zo snel gaat;) Als pre-mama denk je nog dat het wel meevalt, maar dat is dus niet zo... haha!

Deel Deze Pagina