meiden een vraagje want ik twijfel. yin is nu 6 maanden (op de dag af) ze kan zelf gaan zitten en blijft dan ook goed zitten 20 min is niets. ze kan ook kruipen. maar ik zit met het volgende de box en het bed. wanneer moeten deze naar beneden? tis een snelle jelle net als haar broer die zat ook met 5,5 maand en trok zich op met 6,5 maand. wat zouden jullie doen nog eventjes wachten of de handel al naar beneden??
ik heb dat gedaan de moment dat ze zelf kon zitten en gelukkig maar want ze zat amper een week en ze begon zich op te trekken
als ze voorover gaan hangen over box of bed, vanaf zit, kunnen ze zó voorover vallen. Nú al. Simpelweg omdat het hoofd relatief zwaar is. Stiekem schrik ik dus wel, dat hij nog niet omlaag staat in jullie situatie, maar ik kan natuurlijk niet zien vanaf hier, hoe hoog hij precies staat. Maar aangezien de volgende stap optrekken is - en ze dingen vaak ineens kunnen, moet je ze eigenlijk altijd een stap voor blijven, voor de veiligheid. Ik heb dus altijd 'geleerd' als ze goed kunnen rollen, dan omlaag alles...
Als ze zelf kan gaan zitten zou ik ze beide naar beneden doen. ons ledikantje heeft 3 standen, dus die is eentje naar beneden (tot ze zelf gaat zitten, dan naar de laagste stand) De box heeft er 2 dus die is nu helemaal naar beneden. Ze zijn zo sterk nu al
bed gedaan zodra hij begon te rollen. Reden zo vroeg: je hebt er minder zicht op als op de box. En voor je het weet trekken ze zich op of wat ook. Box pas veel later naar beneden. Weet niet precies wanneer dat was.
@meijke ja ze zijn zo sterk en ze is zo klein met haar 6 kilo dat het er ook echt niet uit ziet haha maar als ik het zo lees alles maar naar beneden doen ***snik kleine babys worden te snel groot****
ledikantje: hadden geen keus, die stond gelijk al laag (komt bij mn ouders vandaan, eerst wieg gebruikt) Box bij daniel omlaag gezet zodra hij ging zitten (bij hem ging ook alles in rap tempo). En bij lydia gaat dat ook gebeuren, zodra ze kan gaan zitten gaat hij naar beneden
Omdat ze hier al zelf zit, is de box al naar beneden. Bed nog niet. Ze kan nog zelf niet overeind komen en al helemaal niet met slaapzak aan. Zodra ze zich begint op te trekken en zelf tot zit komt, gaat dat bedje ook naar beneden.
Daar verschillen de meningen over denk ik. Wij hebben het bed naar beneden gezet toen hij zelf ging zitten en de box hebben we n week of 2 geleden naar beneden gezet, sinds hij probeert zelf te gaan staan (wat nu goed lukt). Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor box of bed je hebt. Als onze kleine man op zijn knietjes zit, kan hij niet over de boxrand hangen, maar zou hij wel zo over de bedrand kunnen kukelen. Er zit dus ook nogal wat verschil in hoogtes zeg maar... Maar ja als je zelf al een beetje twijfelt, is het denk ik tijd om naar beneden te zetten, dan ben je in elk geval niet te laat
Jemig. Die van mij zit ook maar gaat nog niet zelf zitten. In de box blijft ze braaf op 1 plek. En in bed heb ik haar nog nooit zittend gezien, ze blijft met de slaapzak gewoon liggen. De hoge stand is ook niet echt hoog. Ik ga toch eens kijken. Bij mijn zoontje heb ik het bed pas na 1,5 jaar omlaag gedaan. Die was gewoon zo braaf. Hij heeft nog nooit in zijn bed gestaan. Bizar, he? Maar deze tante is anders, dat merk ik wel dus dank voor de aandacht voor dit onderwerp!