Butterfly, ik voed in principe om de 4 uur, maar 3 of 3,5 is soms ook nodig omdat hij anders niet gaat slapen als hij dus ver voor voeding wakker wordt. Als het nog 3 of 3,5 uur voor voeding is en hij wordt ontevreden dan geef ik vaak de fles en daarna pas op bed. Ik weet wel dat ik hier mee uit moet kijken, als hij te moe is drinkt hij zijn fles namelijk niet leeg. Druif, ik deed het gister ook nog om 5 uur minder geven maar mijn moeder en de kraamvisite gaf aan dat ze als ze teven 5 kwamen ze dan gewoon 1 fles minder probeerde, dus dat probeer ik vandaag. Gaat tot nu toe goed, 2e fles was half 10 en 3e fles iets voor half 3. Ik vind het idd wel fijn dat ik nu zelf langer kan slapen, half 5 is beter dan 3 uur/half 4. Wordt nog wel zelf om 3 uur wakker, is mijn lichaam natuurlijk gewent. Hij huilde trouwens nog niet echt hard om 5 uur (hij had geluk dat ik hem hoorde), had dus nog niet super veel honger, maar de speen wilde hij niet, hij wilde echt drinken. Monique, als wij kraamvisite hebben leg ik hem wel gewoon op bed als hij moe wordt, gaat hier overigens vaak wel prima, maar dat werkt alleen als hij de visite heeft gezien. Maandag lag hij net op bed toen de visite kwam (was geen kraamvisite dus ze hoefde de baby niet perce te zien). Maar toen ging hij dus niet slapen, daarna even naar beneden en toen weer op bed, en hij sliep zonder al te veel te huilen. Vandaag ook weer niet veel geslapen, wel van 3 tot 5 (hij wordt nu net wakker) en vanochtend 1 half uurtje en daarna met speen nog wel een half uurtje rustig, maar hij sliep niet. Ik maak me er ook niet meer zo druk om, sommige dagen slaapt hij namelijk wel heel goed en bijna de hele dag, sommige dus bijna niet maar toch wel een paar uurtjes.
Jee, hij houdt goed lang vol tussen 2 flessen door, Yossie!! Dat ie ook niet moe of mopperig wordt...lijkt me best handig! Hier ligt ze nu ene half uur op bed maar hoor dr alweer... bah! Baal dr echt van want ze is moe, uit bed halen heeft geen zin...
Ja, hij doet het goed tussen de flessen door. Werd daar straks wel wat mopperig, maar in de box had hij het weer prima naar zijn zin, pas toen hij daar ook begon te mopperen heb ik de fles gegeven. Ik het ze overigens natuurlijk wel opgehoogd tot 180/6. En deze gaan helemaal leeg, behalve die van 5 uur daar zat nog een beetje in, maar wel meer op als 150/5. Benieuwd hoe de komende nacht weer gaat, misschien was het tweemalig, haha! Druif idd balen dat ze zo snel weer wakker wordt, maar je hebt ook een aantal hele goeie dagen gehad dus dat komt wel weer. Wellicht zijn idd de uitstapjes toch te veel, maar ik zou er niet om thuis blijven als ik jou was hoor!! Tevens zeggen ze dat de prikkels in de kinderwagen beperkt blijven.
Nou, ik had dr laten huilen en warempel: ze ging slapen!!! En heeft 2,5 uur geslapen!! Rustig kunnen eten ook! Blijkbaar was ze erg moe van de dag? En Nadat ze de fles had gehad om 19:45 uur is ze eigenlijk meteen weer gaan slapen!! Zorgen om niks! Yossie: vandaag goed uitgekomen met 5 flessen? wat kanp dat hij al 5x200cc drinkt! Mn meisje krijgt nu 2 flessen van 200 en de rest(3flessen) 180, soms gaat t niet allemaal op!
Volgens mij heb ik ontdekt waarom mijn kleine man overdag zo slecht slaapt. Ik zag namelijk een wit puntje onder in zijn mondje, en toen ik voelde was dit hard en puntig (scherp.) Dus volgens mij krijgt mijn kleine (grote) vent een tandje En dat met nog geen 3 maanden, zou wel verklaren waarom hij deze week minder en slechter slaapt en wat extra huilerig is op de avonden.
jemig!!! Die is er vroeg bij!! Nu je het weet kan je er ook wat mee doen: chamodent of dentinox smeren of iets... meestal is het met een week wel over! Arm jochie, heeft wrs gewoon last gehad!
Dat is idd super snel. Zou wel fijn zijn als je de verklaring hebt. Hier ging het vandaag best lekker. Hij heeft overdag weer in zijn bedje geslapen. Wel maar 3 kwartier, maar geen gebler voor het slapen gaan. Daarnaast heeft hij nog een uur op mijn arm geslapen. En na zijn fles van half 8 is hij ook netjes gaan slapen. Moest nog een keer naar boven voor zijn speen. En toen was het stil . Wat een verschil met de afgelopen dagen. Wat is trouwens de beste tijd voor de laatste fles? 2200 uur, 2300 uur of maakt dat niet uit. Mijn man geeft hem en die doet dat telkens op andere tijden. Gaan jullie 's avonds nog op stap met jullie kindjes? Van de zwangerschapsgym hebben ze 's avonds de meeting met de kindjes. Nu kan ik die avond niet, maar ik zou sowieso niet 's avonds gaan omdat ik hem op tijd op bed wil hebben. Schijnbaar ben ik de enige die er zo over denkt, want iedereen gaat. Ben ik nou zo'n muts?
Druif, fijn dat ze toch is gaan slapen, heb je toch het moe signaal goed opgepakt, en idd laten huilen kan dan toch de oplossing zijn! Butterfly, fijn dat je een verklaring hebt maar hij is er idd vroeg bij. Monique, ik wil ook graag dat onze kleine na de 1e laatste fles gaat slapen op zijn eigen bedje. Dus ik probeer ook dan niet op pad te gaan, heb ik tot op heden ook nog niet gedaan. Ik moest nog op kraamvisite, heb dat expres op een zondagmiddag gepland. Dus je bent geen muts hoor!! Maar sommige baby's slapen nu eenmaal makkelijk, dan zou ik ook best op pad gaan. Maar dat is bij onze kleintjes duidelijk niet het geval. Ik denk wel dat ik het nog een keer ga proberen toch 's-avonds met de kleine op pad, eens kijken of hij daarna zonder al te veel moeite toch gaat slapen in zijn eigen bedje. Maar ik begrijp je helemaal, ik zie er ook tegenop om dan nog op pad te gaan, ik vind dit namelijk een heel belangrijk slaapje omdat het het slaapje voor de nacht is, ben bang die te verstoren. Vannacht was onze kleine gewoon weer om 3 uur wakker:x. Was wel teleurgesteld, had zo'n goeie hoop. We hebben het met 3x een speentje teruggeven wel kunnen rekken tot 5.15. Misschien heb ik hem gister te lang overdag laten slapen, hij heeft van 15 tot 19u geslapen. Wel om 17u even een speentje gebracht toen hij wakker werd. De kleine was allemaal tegen mij aan het lachen na de fles van 5.15 en geluidjes aan het maken. Zo schattig, maar ik ben er maar niet te veel op in gegaan omdat ik natuurlijk moe was en terug naar bed wou, maar dat vond ik natuurlijk wel ontzettend jammer, had graag even met hem gespeelt. Hoe doen jullie dat? Hij ging overigens wel zonder huilen weer slapen, dat had ik niet verwacht aangezien hij duidelijk erg wakker was. Onze kleine wordt trouwens na de fles van 5 uur altijd weer om half 9 wakker, huilend, ongeacht of hij een kleine fles van 120 heeft gekregen of een fles van 180 (deze gaat niet helemaal op). Dus dat is wel lastig met de methode van mij om maar 5 flessen op 1 dag te geven, gelukkig heeft hij bij ons in bed nog tot 9.30 "geslapen" (hij had zijn tut steeds in zijn mond, dus slaapt dan niet diep). Morgen maar eens in zijn eigen bed proberen of hij nog wil slapen. Geen idee waarom hij dan huilend wakker wordt, van de honger kan het volgens mij niet zijn, en hij had ook geen vieze broek of iets dergelijks, en hij was nou ook niet bepaald wakker... Lastig hoor!
O alen Yossie! En had je m op de dag wel flessen van 200cc gegeven? Hoe heb je het gisteren aangepakt en hoe ging het vannacht? Waarschijnlijk dan toch niet voldoende verzadigd geraakt over da dag? Mijn ervaring is trouwens dat de tijd van de laatste fles niet heel vel uitmaakt qua slapen. Zelfs de hoeveelheid die ze drinkt maakt niet heel veel uit. De laatste tijd wil ze nog weleens wat laten staan. Soms wel 50cc, maar ze slaapt er niet langer of korter door. Wel merk ik dat als ze over de gehele dag minder heeft gedronken dat ze dan smorgens eerder wakker wordt. Als ze midden in de nacht wakker zou worden dan hou ik het toch zo kort en stil mogelijk. Ik heb het vaak rond 23 uur, dan heb ik alle rust en tijd om met dr te kroelen maar ben dan ook bang om dr te wakker te maken dat ze niet door gaat slapen. Lastig dat probleem dat hij steeds rond half 9 wakker wordt. Misschien toch wat kramp ofzo? Wat ik wel doe is haar er dan toch uit halen en wanneer ze moe wordt, soms al na een half uur, dan weer terug naar bed. Vaak slaapt ze dan over de voedingstijd heen! Dat is trouwens iets wat ik de laatste dagen vaker doen, maar weert niet of dat echt DE manier is hoor... Als ze na 3 kwartier weer wakker wordt dan probeer ik dr wel wer terug te laten slapen dmv speentje enzo. Maar als ze na 1,5 uur wakker wordt dan rek ik niet meer maar haal haar eruit. En dan na een half uur/3 kwartier als ze weer moe wordt, terug naar bed en dan slaapt ze vaak nog wel 3 kwartier of 1,5 uur en zitten we weer aardig rond voedingstijd. Doen jullie het ook zo?? Dat vind ik vaak nog makkelijker dan dat ze ruim 2 uur slaapt want dan zit je vaak nog te dicht bij de voedingstijd om dr na het "speelkwartiertje" nog terug naar bed te doen. Dus geef ik de voeding weer sneller. Nou, gisteren was ik voor het eerst een hele dag alleen met ene vriendin op pad en mn man was thuis met de kinderen. het was eigenlijk best een drama!! Ik had hem van te voren wel instructies gegeven over de voedingstijden en gezegd wat ie moest doen als ze eerder wakker wordt enzo. Maar ja, mannen... "jaja... komt goed" blablabla... Dus niet!! Ritme was totaal weg!! De pech was ook ene beetje dat ze die dag al om 6:15 uur wakker was geworden dus we moesten sowieso al een beetje rekken her en der. Mn man gaf dr elke keer als ze huilde de fles!!:x En maar zeggen dat ze zo hongerig was en om de 3 uur voeding moest. Hij had ook ene keer 165cc gegeven ipv 200, logisch dat ze dan ook eerder komt. Dus om 17:15 had ze de een na laatste fles al gehad !! Toen heb ik haar zelf om 22 uur wakker gemaakt, want was bang dat ze anders al helemaal in dr nachtmodus zou zitten en/of snachts weer om de 4 uren zou komen. Ze drink superslecht, liet weer 60cc staan, zat idd dus in dr nachtmodus. Maar wonderlijk genoeg sliep ze wel door vannacht tot 8 uur nog wel!! Was wel kwaad hoor, mannen... :x:x Maar gelukkig liep het allemaal goed af. Misschien deed ik ook wel iets te spastisch over die fles- en slaaptijden En Monique: ik vind jou ook echt geen muts hoor. Voor mij zijn die slaapjes ook heilig! Hier gaat het vandaag niet zo lekker. Wel lekker uitgeslapen, maar ze slaapt niet goed in en ook niet lekker door. Vanmorgen een half uur erover gedaan om haar in slaap te krijgen met speentje, erbij blijven, aaien etc. Toen sliep ze 1,5 uur. Daarna een half uur in het wipstoeltje en weer terug naar bed. En nu is ze zichtbaar moe maar lukt het haar niet om in slaap te vallen. Ook weer 2 x gelopen voor de speen. Maar ze had ook de hik uiteindelijk ook weer in slaap geaaid met speentje erbij, maar nu, na 10 minuten huilt ze weer :x Ik twijfel nu erg of ze niet idd honger heeft ( wat mn man gisteren ook had/zei...maar lijkt me stug, duurt nog 3 kwartier tot de voeding), of dat ze nu oververmoeid is, en had ik dr niet in de wipstoel moeten doen?? Of is ze gewoon van slag, ook door gisteren??? Ik ga er maar weer eens heen...
Gelukkig dat ik niet de enige ben die zo over het avondslaapje denk. Gisteravond ging hij hier weer wat moeilijker slapen. Ik denk dat hij te moe was om zelf in slaap te vallen. Heb uiteindelijk ff met hem in bed gelegen. Lekker op zijn zij gelegd en toen viel hij zo weer in slaap. Dus heb ik hem ook op zijn zij in zijn eigen bed gelegd en warempel was het meteen stil. Dus meneertje sliep weer lekker rond 21 uur. Hij was wel zelf op zijn rug gaan liggen. Dus slaapt zo toch het lekkerste. Om 23 uur wakker gemaakt voor zijn fles. En vanochtend heb ik hem om 8 uur wakker gemaakt voor zijn fles. Na zijn fles meteen weer naar bed. En toen sliep hij meteen weer. Heb het idee dat ik hem gewoon meteen na zijn fles naar bed moet doen, niks spelen na de fles. 's Avonds gaat dat goed, 's ochtends gaat dat ook goed. Gistermorgen heb ik hem na de fles van 8 uur nog een uurtje bij me gehouden en toen wilde hij ook maar 3 kwartier slapen. En nu heb ik hem meteen weer terug gedaan en sliep hij door. Ik heb hem uiteindelijk om half 11 wakker gemaakt. Ben lekker met hem in het grote bad gegaan. Kwart voor 12 weer de fles. En nu weer meteen naar bed. Ik hoor hem nog wel af en toe, maar het is geen gehuil. Hopelijk gaat dit de tactiek worden . Moeten natuurlijk nog wel ff afwachten. Ik houd jullie op de hoogte. @Druif Mannen luisteren idd niet. Hier ook een. Hij geeft altijd de fles van 23 uur. En dan is hij hele verhalen tegen ons mannetje aan het vertellen. Huppakee lichten aan. En als ik dan zeg dat hij wat zachter tegen hem moet doen, dan zeur ik weer. Gelukkig gaat de kleine wel meteen weer slapen. Maar ben bang dat dit een keer niet het geval is, omdat hij dan te wakker is.
Monique: o ja heel herkenbaar, her ook ene luidruchtige man. Was hij vannacht keihard zn neus aan het snuiten IN DE BADKAMER (!!, galmt zo hard), midden in de nacht! En ik was nog wel bang dat als mn dochter er wakker van zou worden dat ze dan ook meteen ene fles zou moeten krijgen, gezien het slechte drinken en een na laatste fles om 17 uur. Gelukkig sliep ze door!! Fijn dat je ene tactiek gevonden hebt. Hier gaat dat vaak ook wel zo. sowieso na de avond fles ( een na laatste fles en laatste trouwens ook) en smorgens ook wel vaak. Maar op aanraden van iemand hier houd ik dr overdag toch wat langer op. Meestal is ze heel loom na de fles en slaapt ze direct weer in. Maar hier is ze dan ook weer ruim voor de fles wakker. Ik hoop door haar langer op te houden dan ze dan ook langer doorslaapt tot de volgende voeding.
Vannacht was de kleine er om 4 uur, had geen zin om te rekken of iets van dat soort, heb hem een flesje gegeven van 120 met maar 3 schepjes. 90 leek me zo weinig, dat probeer ik vannacht denk ik. Dus helaas 5 uur was 2 malig. Dit was enkele weken terug ook al 2x, hoewel hij de 1e nacht wel om 3 en om 4 uur wakkker was maar al weer sliep toen ik de fles klaar had gemaakt... Het heeft ook niets te maken met de voeding die hij overdag binnen krijgt, hij heeft meesal zijn fles van 180/6 leeg gehad die dag... Er kunnen dan wel meer uren tussen de voeding zitten, dus dan red ik dat rekken ook best makkelijk, met die kleinere flessen is 4 uur ooit te lang. @Druif, tja, mannen. Als onze kleine na 1,5u wakker wordt en hij lijkt wakker neem ik hem vaak ook even uit bed, maar vaak blijkt hij dan nog niet super wakker en leg ik hem snel weer op bed, maar dan gaat hij dus alsnog huilen, helaas. @Monique, ik heb jou taktiek ook al eens geprobeerd, lukte de eerste dagen vrij aardig. Ik dacht nl ook 's-nachts en na 23.00 gaat hij wel direct slapen, dus zo moet ik het de rest van de dag ook doen, heb hem toen zelfs ook boven gevoed ipv beneden wat ik om 23.00 en 's-nachts ook doe. Na een paar dagen werkte dit hier ook niet meer. En vannochtend na de fles ook meteen op bed gelegd, maar dat werd ook huilen... Hier gaan sommige dagen gewoon beter dan andere vd week heeft de kleine ook weer een paar dagen heel veel geslapen en weer andere bijna niet. Hoop voor jou dat dit wel werkt!!!! Vandaag heeft de kleine man vanaf half 8 max. 2x een half uurtje geslapen dus helaas weer geen goeie dag. Gister heb ik hem van 16u tot 18.15 laten slapen omdat ik dus dacht dat hij die dag er voor hier al een te lang slaapje had gemaakt. Maar daarna kwamen mijn ouders en is hij vrij lang opgebleven, om 19.40 terug op bed, maar dat werd huilen, hij is tussendoor wel stil geweest maar sliep uiteindelijk pas rond een uurtje om 21.00 met speen.... En de rest vd week ging dit slaapje zo goed met max 1 kwartiertje huilen. Maar toen was hij ruim voor de fles al wakker, maar hebben we hem weinig prikkels gegeven... Ik weet het ooit ook echt niet wat ik verkeerd doe. En die nachten, ik wordt er zo moe van!!
Hij hoeft van mij ook niet volledig van voeding naar voeding te slapen. Als hij op de dag nog maar wat slaapt. Anders is hij 's avonds veels te moe om te slapen. Uiteindelijk was hij vanmiddag om half 2 er weer uit. Om 2 uur kregen we kraamvisite en heeft hij lekker in de wipstoel gezeten. Tussendoor nog half uurtje in slaap gevallen. Om half 4 weer de fles gehad en daarna weer naar bed. Weer zonder veel gehuil. Wel wat gejammer, maar nadat hij speentje had was dat ook weer stil . Ben benieuwd. Hij was iig weer gezelliger vandaag.
Slapen van voeding tot voeding hoeft hier ook niet, maar op een hele dag zoals vandaag max 1,5 uur slapen door een aantal korte slaapjes is natuurlijk ook niet voldoende gevolg is hier een jengelig kind die vervolgens nog moeilijker in slaap komt. Hij is dan op een gegeven moment ook nergens meer tevreden, niet op de arm niet met speen etc... Vandaag dus weer een klote dag welke we al een tijdje niet meer gehad hebben. Zo zagen de dagen er uit voordat ik tips uit dit forum heb opgevolgd, maar nu dus net zo'n dag weer, helaas. Misschien was de kraamvisite vanochtend toch te veel, maar andere dagen heeft hij weer minder last van uitstapjes. Zucht. Hoop maar dat dit weer eenmalig was, zo heeft hij vaker "mindere" dagen. Hoop dat het bij jullie beter gaat vandaag!!!
Yossie: balen dat t toch weer 4 uur was vannacht... Klein flesje geven kan best werken, iig om hem dan weer op een mooi tijdstip te laten beginnen met de dag. En als hij er genoegen mee neemt dan zegt het waarschijnlijk ook iets over of hij het echt nodig heeft/ of hij echt honger heeft of niet. Toen onze meid 4 weken oud was heeft ze 2x/3x doorgeslapen en daarna weer een week niet en toen een poos rond 5 uur/6 uur en met 6 weken sliep ze echt door. Hopelijk is jouw manneke ook een beetje op dat omslagpunt! Monique: hier hoeft ze ook echt niet van voeding tot voeding te slapen. Zolang ze maar tevreden is en haar slaapjes ook echt van goede kwaliteit zijn ( dus dat ze er echt van uitrust en geen hazenslaapjes!) En zolang ze goede nachten maakt is het ook minder erg vind ik als ze op de dag niet zo best slaapt. Bij jouw gaat het snachts dus wel prima ook? Dat is al super fijn! Jammer dat het op de dag nog niet zo wil. Maar anderzijds: is hij gezellig wakker? Of wel zichtbaar moe? Hier gast het nu eventjes wat minder, de rest van de dag ging wel. Maar zo rondom etenstijd blijft het drama hier. Vanmorgen 1,5uur en 3 kwartier geslapen tot de voeding. Daarna viel ze in een goede diepe slaap. Zze slaapt dan ook zonder morren in terwijl ik vanmorgen echt ene paar keer heb moeten lopen voor het speentje. Maar ik heb dr na 2,5 uur toch even wakker gemaakt ivm kraamvisite. Ja...dilemma... laten slapen of niet? Maar goed, ze komen toch voor haar en ze had al lang geslapen dus toch gedaan. Ze was ook vrolijk wakker en hield het ongeveer 1,5 uur vol op schoot! Daarna voeding gegeven en terug naar bed en toen begon het dus. Misschien toch te moe geweest???? En/ of te lang gewacht??? Steeds weer heen en weer lopen en tpt 2x toe bij dr gebleven om haar in slaap te aaien en speentje vast te huden. Steed als dr ogen dichtvielen liep ik weg en dan was ze 10 minuten stil (sliep ze???) en dan begon het weer.Toen tijdens het eten maar in de wipstoel aan tafel, toen was ze stil en tevreden( terwijl ze toch echt heel moe oogde!) Toen ene half uur la\ter werd ze weer wat onrustiger en weer terug gelegd. te had toen ook echt rode slaapoogjes. En WEER begon de hele riedel... Op een gegeven moment klonk het edht heel moe, ook met wat pauzes dus wilde ik dr laten huilen, maar a een kwartier ofzo werd het gehuil weer wat dwingender... dus vlgs mij ging het niet werken? Het was nog 3 kwartier tot de voeding. Wat zouden jullie doen?? Wat denken jullie dat ik "mis" doe of zouden jullie het net zo aanpakken? Ik dacht: OF i haal haar eruit en geef haar voeding ( maar dan was ze ook al heeeel lang wakker van te voren en zou ze dus vanaf 19 uur slapen tot de volgende voeding met het risico dat ze misschien snachts niet meer zolang slaapt?? Of dat ze te moe is om uberhaupt goed in te slapen? Ik wilde ECHT dat ze nog even gaat slapen! Dus heb dr nu in de draagdoek hangen. Moet zeggen dat ze erg tevreden en rustig is, maar slapen ho maar.... Zou ze dan niet moe zijn?? Ze oogde wel echt moe! En kan toch ook haast niet anders n alle tijd dat ze nu wakker is? Snap dr soms niks van Ik vind het zo irritant dat het ook elke dag weer anders is en je steeds weer moet puzzelen. denk je het door te hebben of een goede tactiek te hebben en dan is het ineens weer heel anders,:x
Druif, hier precies hetzelfde. De ene dag is heel anders dan de andere dag wat betreft slapen overdag dan. Dit maakt me super onzeker. Als het nog 3 kwartier tot voeding is probeer ik te rekken, maar wordt hij toch te moe dan geeft ik hem voeding en daarna op bed. Ik pak het hetzelfde aan als jou, hoewel ik mijn kleintje niet wakker maak voor visite maar ik probeer ervoor te zorgen dat hij gevoed moet worden als er visite is. Hier ligt de kleine nu vanaf 18.55 op bed, even gehuild, daarna redelijk lang weer stil en nu huilt hij weer, en tis al weer stil. Misschien ook te moe idd, maar volgens mij kan ik hem dan beter laten liggen om te voorkomen dat hij nog vermoeider raakt, toch??? Heb ik ook weer ergens gelezen. Tja, misschien lees ik ook te veel. Dit slaapje ging afgelopen week zo vlekkeloos, misschien een paar keer 5 min. tot 15min gehuild... Maar afgelopen week ging sowiso best goed overdag! Maar een paar slaapjes wat minder, maar minimaal 1 slaapje per dag ging dan wel goed, en op sommige dagen zelfs alle slaapjes, maar als dat het slaapje tot 19uur is slaapt hij daarna weer minder goed in, das ook vervelend...
Hier is het per dag verschillend hoor. Maar 's nachts mogen wij idd niet klagen. Uiterlijk 21 uur slaapt ie. Maken we hem wakker rond 23 uur en daarna slaapt hij, en moet ik hem 's ochtends wakker maken voor de fles. Gisteren half 9 en vandaag 8 uur. De ene dag is hij overdag gezelliger dan de andere. Als hij zelf gaat slapen overdag en dan 3 kwartier maakt is hij gezellig. Maar begint hij al te huilen als hij in bed gaat en wordt na 3 kwartier wakker dan is hij niet zo gezellig en heel huilerig. Hier wordt meneer elke dag rond 18 uur moe en jengelig. Ik houd hem dan op schoot tot zijn fles van 19 uur. Soms valt hij dan nog wel wat in slaap. Dan twijfel ik ook altijd of ik hem al naar bed moet doen. Maar ben bang dat hij dan slaapt als hij zijn fles moet. Merk wel als hij dan ff heeft geslapen hij toch makkelijker na zijn fles in slaap valt. Doet hij voor zijn fles geen hazeslaapje dan is hij na zijn fles al te moe om zelf in slaap te vallen. Vandaag heb ik hem om 19 uur de fles gegeven en daarna naar bed. Het was meteen stil. Hopelijk slaapt hij door en kan ik zo nog even boven gaan strijken.
Nou hier toch echt wel wat last gehad van al dat gehuil. Ze heeft denk ik van 17 tot19 uur gejammerd, wel met tussenpozen. Af en toe ( tijdens het eten) was ze een half uurtje tevreden en stil in de wipstoel, maar niet geslapen. heb dr om half 8 de fles gegeven maar eigenlijk was ze toen echt al te moe. Daarna meteen naar bed en ze heeft nu al 2x een beetje gehuild. 1x terug gegaan voor de speen. Maar ik laat dr nu liggen, ze is waarschijnlijk oververmoeid. Maar hoe voorkom ik dit nu?? Ik heb 2 uur lang geprobeerd haar in slaap te krijgen omdat ik gewoon zie dat ze supermoe is. Maar als ze echt niet wil????? Ik word er idd ook onzeker van, zit te twijfelen wat ik anders had moeten doen. Misschien is ze met het bezoek ook te lang wakker geweest, maar ja: ze was gewoon gezellig aan het lachen... dan denk je toch niet dat ze moe is? monique: ik herken het idd wat je zegt: als ze van te voren huilerig inslaapt of met moeite, dan slaapt ze ook niet lekker door. Als ze meteen inslaap, slaapt ze vaak beter en langer en is dan ook fitter wakker. Yossie: kraamvisite plannen rond voedingstijd vind ik ook meest ideaal, maar dat is hier elke dag wel anders, kan soms wel 1,5/2 uur tussen zitten. Vandaag wel de voeding wat eerder gegeven tijdens de visite. Ga dan niet rekken met een onrustig kind. Ik had dr ook eerder uit bed gehaald, dus misschien daarom ook sneller hongerig? Hier gaat het slaapje vanaf ca 20 uur ook prima meestal, maar nu ligt ze toch een poos te mopperen....ik denk dat het vandaag tgv oververmoeidheid komt. Wanneer zou dat eens over gaan?!
@Druif Als ze inderdaad niet willen slapen en vervolgens chagerijnig zijn van vermoeidheid vind ik ook lastig. Dan vraag je je echt af wat je fout doet. Maar volgens mij doen wij niks fout. Ik heb het idee dat het dan een regeldag is. Van de week hadden we het hier ook. Ik ga dan maar samen met hem op bed liggen, lekker tegen me aan en hopen dat hij dan wel lekker in slaap valt. En ff lekker bijkomt. Uiteindelijk kan ik hem hier dan wel overleggen naar zijn bedje en slaapt ie door. Maar overdag is het verplicht meeslapen
Tja Druif, ik vraag me ook af wanneer dat eens over zou gaan. Hier is de kleine na mijn berichtje toch stil gebleven, heeft met pauzes toch een half uurtje gehuilt. Hij ligt trouwens wel helemaal tegen de zijkant van zijn bedje aan, dat is iets van de laatste dagen, hij ligt dan zo te draaien (en naar mijn idee te vechten tegen zijn slaap??) dat hij helemaal aan de zijkant ligt. Ook heeft hij al een aantal keer zijn dekentjes helemaal van zich af geschopt. En ooit vind ik hem haast liggend op zijn zij, zou hij zich binnenkort om gaan draaien? Kennen jullie dit ook? Hier slaapt hij overdag bijna nooit zonder te protesteren of te huilen, ja vanmiddag om 16.30 toen hij nog niet geslapen had viel hij direct in slaap, maar dit slaapje duurde maar 15min???. Als hij zich in slaap huilt slaapt hij soms kort (helaas) maar soms ook zo'n 2,5 á 3 uur. Maar dus ook zo eens 4 uur als hij de hele dag nog amper heeft geslapen. Maar ja, die van jullie slapen natuurlijk 's-nachts al lekker door en wat langer dan onze kleine... Daar hebben jullie dan natuurlijk geluk mee