Zo heb weer even bijgelezen. Ben de afgelopen dagen bij mijn zus geweest. Zo te lezen zit er bij niemand nog ritme en structuur in. Hier ook niet afgelopen. Afgelopen dagen wel gewoon een ritme van alle dag gehad, omdat mijn zus twee kleintjes heeft rond lopen. Dus om 7 uur eruit. Half 8 is Wesley dan ook wakker en krijgt hij de fles. 8 uur de deur uit om de oudste naar school te brengen, dan boodschappen, shoppen of op visite. Rond 12 uur weer thuis, omdat de jongste dan naar bed moet. 's Middags weer de oudste ophalen en naar zwemles. Wesley slaapt dan niet veel in bed, maar pakt wel zijn slaapjes en is gedurende dag gezellig. Vandaag had hij zowaar 2,5 uur geslapen. Wel in de maxi cosi, want daar was ie in slaap gevallen. Maar toch. 's Avonds wil hij wel echt om 19 uur zijn voorlaatste fles en gaat dan lekker slapen. 23 uur nog de laatste fles en dan is ie ool weer meteen vertrokken. Morgen zijn we weer thuis en hebben we weer weinig om handen en hangen we maar een beetje thuis. Dus dan gaan we het bedritueel weer krijgen. Hopelijk gaat het lukken. @Yossie Heel vervelend dat de kleine nog niet door wil slapen, vooral als je om je heen het van iedereen hoort. Maar je bent echt niet de enige. Bij iemand die ik ken kwam de eerste tot 9 maanden elke nacht en die gaat erbij de tweede gewoon standaard vanuit. Ik zou hem dan wel gewoon een volle fles geven als hij dan wel doorslaapt. Je eigen nachtrust is natuurlijk ook super belangrijk. Het is misschien wel goed als je met iemand gaat praten, want zo te horen zit je er echt door heen en kun je beter op tijd aan de bel trekken. Dat misselijk zijn heb ik tot vorige week ook last van gehad. Ik kreeg er vooral last van bij het avondeten en kreeg geen hap door mijn keel. Dacht dat ik ziek werd,maar daar hebben dus meer mensen last van. De huilen theorie heb ik nog niet in praktijk gebracht. Meestal loop ik er meteen heen. Heb een keer geprobeerd om hem te laten huilen. Was toen ook met tussenpozen, maar hij was zeiknat en helemaal overstuur toen ik ging kijken. Dus niet meer gedaan. Als hij echt heel moe is gaat hij meestal ook wel zo slapen. Tenminsten 's avonds wel. Net zijn we na zijn fles van 19 uur uit Den Haag vertrokken. Kwamen om 21 uur thuis. Overgeheveld naar zijn bed, slaapzak aan. En meneer is netjes verder gaan slapen. Gelukkig maar. Succes allemaal vanavond, vanacht en morgenvroeg. Facebook: Monique van Berkel, Uden
Hier gaat alles wel zn gangetje. Net heeft ze weer inentingen gehad en ze huilt nu al 1,5 uur... wordt er een beetje wanhopig van. Ze heeft bij terugkomst van het CB 3 kwartier geslapen en nadien is het jammeren en van die huiltjes met pauzes ertussen. Als ik dr oppak is ze wel stil, maar zodra ik haar weg legt huilt ze binnen een minuut. Ergens vind ik het sneu: waarschijnlijk voelt ze zich rot en wil ze graag bij me zijn. Maar ze is zoooo moe, ze MOET gewoon nu gaan slapen!! Denk dat ik zo dr fles maar eerder ga geven ofzo. Heb haar ook al paracetamol gegeven. Yossie: in je berichtje klinkt echt door dat je er goed doorheen zit! Heel goed van je dat je af en toe familie laat oppassen of je man de fles laat doen zodat jij kan bij tanken. Dat misselijke gevoel kan ook best van de stress komen omdat je ook zegt dat het erger wordt bij het horen huilen. Misschien kan de huisarts, maar bijv ook het CB je tips geven?! En wees alert dat je niet te negatief en somber wordt, dat je ook nog de leuke kanten kan zien. Beter safe than sorry dus geef dat ook aan bij je huisarts dat je je zo voelt! En een slechte moeder ben je al helemaal niet! Je doet wat het beste is voor je kind! En is dat even naar opa of oma zodat jij kan bijtanken dan is dat ook goed! Kan jij weer een betere moeder zijn omdat je wat meer uitgerust bent en meer kan hebben en bij opa en oma komt hij vast ook niks te kort qua aandacht! Ik geloof trouwens wel dat baby's de stress van de ouders voelen dus probeer toch vol zelfvertrouwen duidelijke structuur aan hem te bieden... En logisch dat hij stil is bij jou! Ik geloof niet zo in intenties bij baby's, vlgs mij kan dat nog niet. Maar het is wel een natuurlijk iets dat ze de geborgenheid (van de moeder, vader of...) nodig hebben en dan is het logisch dat ze stil worden bij oppakken. Monique: klinkt alsof je het toch goed onder controle hebt? Ik herken wel sommige dingen. Als wij een dag weg zijn dan hobbelt ze ook lekker mee en slaapt ze ook overal. Maar als we vanuit huis even weg zijn en we zijn later dan dr "bedtijd" terug dan is ze te moe om in slaap te vallen. Dat belemmert me wel. Als ze te moe is dan wil het gewoon niet en kan ik staan sussen wat ik wil maar vaak helpt dan alleen de draagdoek. Zo... en mn meid is stil.... pffff, heb dr laten huilen maar voelt niet goed zo lang... maar de inenting speelt vast ook mee. Facebook: yossie: ik kan je niet vinden! Alleen met achternaam van den Tillaar?! Maar dat ben je denk ik niet? Monique: jou wel. Mijn: r.oos s.choenmaker, Asperen
Hey meiden! Sorry hier al even niets van me laten horen. Bezig met van alles en niks ) Hier gaat het nog steeds hetzelfde, heb het geaccepteerd dat hij overdag, na de voeding van 11 en 15 uur maar hooguit een of anderhalf uur slaapt. Hier gaat het qua tijden ong zo: 6.30/7 uur 180+6, na een half uur weer naar bed. Inslapen duurt gem een half uurtje Dan slapen tot ong half tien Wakker tot 11 uur 11 uur 180+6 Dan om 11.30 naar bed Slapen tot max 13.00 Wakker tot 15 uur (tussen deze tijd ga ik ook vaak weg,of gelijk na de fles van 11) 15 uur 180+6 15.30 slapen, dit slaapje is het minste max tot 17 Wakker tot 19, bij ons in de keuken er bij tijdens het eten. Wij doen hem altijd voor de fles van 19 uur in bad (om de dag) Omdat hij altijd lekker loom wordt van de fles. Dan slapen tot 23 uur, 9 van de 10 x wakker maken Dan meteen weer slapen. Hij heeft al 2x tot 6 uur geslapen, een keer tot half zes en verder tot 5 of 4 en dan zijn we toch nog steeds bezig met speentje. Vaak slaapt tie na het geven van de speen zeker een uur. Dus gaat op zich prima. Dit ritme gaan we komende maand volhouden. We hebben er toch voor gekozen om niet alsnog een flesje in de nacht te geven. Hij kan namelijk wel langer slapen. Hopen dat er langzaam een stijgende lijn in zit. Als ik op stap ga na de fles van 11 uur en ik kom bijv om 13 uur thuis leg ik hem niet in bed maar lekker bij mij. Soms slaapt tie nog wat, soms niet. Prima zo. Meiden ik ben Melanie Bongers op FB. @ yosie, jeetje meis wat heftig! Idd zorg ook voor jezelf dan kan je het allemaal ook beter aan. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. @ druif, fijn dat het bij ook wel goed gaat volgens mij? @ monique, op zich heb je toch een redelijk ritme toch?
mbongers: heb je ook toegevoegd! Grappig om ook een gezicht te zien bij jullie! Net ritme wel hoor! En als hij tussendoor tevreden is, en dus geen last heeft van het korte slapen dan is er eigenlijk gene probleem, toch? En hij heeft ook geen last van uitstapjes? Het doorslapen gaat ook steeds beter: mooi! Als hij het al redt tot 6 uur dan zou ik ook geen flesjes meer geven. Je redt het dan waarschijnlijk wel met 5 flessen? Leerzaam wel om je schema te lezen. Valt me op dat ie best lang wakker kan zijn? Meestal wel 1,5 uur? Hier dus niet hoor, max 1 uur, heel soms wat langer, maar ook weleens korter. Gisteren had ik mazzel: toen bleef ze best goed op en dan kom ik ook beter uit voor de voeding ( hoef ik niet zo te rekken en is ze ook niet te moe.) Dit is zo'n beetje mijn schema ( al wisselt het nog sterk hoor) - meestal ca 8 uur wakker: 180/6 en na 3 kwartier richting bed. Badje geef ik in deze tijd maar meestal gewoon met een washandje wassen want ze heeft ene super droge huid. - dan meestal 1,5 uur slaap, tot ca 10 uur/ 10:15. Dan er maar uit in de box na wat gerek. - dan rond 11 uur er weer in en hopen dat ze slaapt tot 12 uur. Als dit niet lukt gebruik ik de draagzak. Inslapen kost vaak wel 15 minuten - 12 uur 180/6 en rond 13 er weer in. Dan volgt het slaapje wat meestal wel goed gaat. Of tot 16 uur in bed, of korter maar krijg ik dr wel weer in slaap en zo niet dan hetzelfde ritueel als in de morgen. -16 uur: 3e fles: 180/6 en daarna gaan we meestal mn zoontje ophalen bij de opvang. 17:15 uur zijn we dan vaak weer thuis en leg ik mn dochter terug op bed wat dan meestal niet lukt. I laat dr huilen en wil het echt niet lukken dan bij ons in de box of in de draagzak. Wij eten rond dit tijdstip. Hoe dan ook: als ze slaapt is het maar voor 3 kwartier of max 1,5 uur en ligt ze weer beneden tot de voeding van 20 uur ( deze geven we soms ook wat eerder daarom). Na 20 uur gaat ze naar bed tot 8 uur de volgende dag!! En daar ben ik wel erg tevreden over !!
@Bongers en Druif. Als ik idd bij mijn zus ben gaat het lekker. Maar wordt Wesley ook lekker bezig gehouden door mijn nichtjes van 2 en 6. Nu thuis is het weer knudde. In bed slapen overdag is nog steeds een probleem. Vanmorgen rond 7 uur flesje gehad. Rond kwart over 7 heb ik hem terug naar bed gedaan. Hij was helaas om half 9 al weer wakker. Heb hem nog wel geprobeerd met een speentje. Nog even bij mij in bed genomen. En toen eruit. Heb ik zijn wipstoel in de badkamer gezet. Rond etenstijd werd hij al ongezellig. 11 uur de fles gegeven en toen weer naar bed, want was hij echt moe. Heeft hij van half 12 tot 13 uur in zijn bed gelegen, maar ik kon tig keer lopen voor speentje, troosten ed. Uiteindelijk er maar uit, want om kwart over 13 kreeg hij weer fysiotherapie. Inmiddels heeft hij weer 20 minuten in zijn wipstoel geslapen, maar meneer is nog wel moe. Na zijn fles van 15 uur, maar even boodschappen doen, kan hij weer in de wagen slapen. Maar een keer in bed 2,5 tot 3 uur achter elkaar doorslapen is hier niet bij. We blijven proberen en ik verwacht dat dat straks wel een keer gaat komen En dan hopelijk zonder gemopper. Ik doe nu trouwens wel eens een spuugdoekje op zijn gezicht leggen als hij heel moe is, maar echt niet wil. En dit werkt ook aardig. Hij slaapt dan niet lang, maar pakt wel weer een slaapje. Inderdaad grappig om gezichten bij de mensen te zien. Leuke foto's ook allebei. @Yossie, hoe is het bij jou vandaag? Ben je al bij de huisarts geweest?
Klinkt een beetje zoals mijn dochter wanneer ze oververmoeid is. Zou hij niet gewoon moe zijn na alle commotie van het op visite gaan? Als ik mn dochter ergens mee naar toe neem en ze zit bij mij op schoot is er ook niks aan de hand en als ze moe wordt dan doet ze een hazenslaapje, net als jouw zoontje. Maar echt uitrusten doen ze er vlgs mij niet van. Tis erg lastig als hij na 5 kwartier alweer wakker wordt maar nog niet uitgerust is! Tegenwoordig probeer ik stug vol te houden want eruit halen heeft niet veel zin; ze is dan toch aan het jammeren en wil opgepakt worden. Ik vraag me wel een beetje af wanneer dat komt: dat ze hebben geleerd om door te slapen... Dat in de wipper en wandelwagen ( of maxi cosi of...)daar begin ik ook al niet aan, want daarna komt ze helemaal niet in slaap Laten jullie je kind, wanneer het in bed slaapt, met de gordijnen dicht slapen? Ik deed het niet ivm dag en nacht ritme, maar mn man doet t wel als ze niet in slaap komt en 9 van die 10x is ze dan wel zo vertrokken (of of het is toeval, omdat mn man sowieso minder snel loopt als ze huilt )
Geen idee. Maar hij heeft overdag nog geen enkele keer fatsoenlijk geslapen. Kan me moeilijk opsluiten tot hij het een keer gevonden heeft. Ik ga er maar vanuit dat het straks een keer vanzelf komt als hij wat ouder is. Ik blijf het in ieder geval vol houden in bed. En als hij een keer in de wipstoel of box in slaap valt dan laat ik hem gewoon liggen. Dan heeft ie in ieder geval een slaapje op de dag te pakken. Anders trekt hij het helemaal niet. En is hij 's avonds mega chagerijnig. Ze zeggen dan wel dat dat zijn huiluurtje is. Maar volgens mij is dat gewoon vermoeidheid en honger . Ik doe overigens zijn gordijnen in de slaapkamer altijd dicht. Ik heb het idee dat als ik deze open laat hij helemaal niet gaat slapen. Maar het heeft hier ook niet super veel verbetering gebracht . Hij valt hier trouwens ook in slaap als ik ga stofzuigen. Bleek bij mijn buurvrouw ook heel goed te helpen .
Hier is het nog steeds knudde! Nog niet bij de huisarts geweest, deze bel ik morgen. Vandaag is mijn moeder de hele dag hier geweest (ik moest zelf ook een korte cursus doen op mijn werk), hij heeft weer super veel gehuild, maar we hebben hem op bed laten liggen omdat hij zichtbaar moe was. Het lijkt ook alsof hij huilt in zijn slaap want zijn ogen gaan niet open. Ook 1000x op en neer gelopen voor de speen. Af en toe wel kleine slaapjes gedaan. Om 11.15 lag hij in bed. Geen prikkels gegeven dus maar kort in de box en geen muziekje aan, want misschien waren het toch de prikkels (maar dat is het dus niet). Dit heeft niet mogen baten hij is tussendoor wel even stil geweest, maar toch hebben we hem veel laten huilen omdat het een mopperig huiltje was wat duidelijk moe betekend. Om half 2 is hij eindelijk in slaap gevallen waar hij vervolgens om 3 uur wakker gemaakt moest worden. Om half 4 weer op bed, maar ook hier lang gemopperd. Hij is tussendoor een aantal x 20 min stil geweest. Uiteindelijk om 6 uur uit bed gehaald, en naar mijn ouders gebracht, daar blijft hij ook vannacht. Om 7 uur viel hij hier als een blok in slaap, maar om kwart voor 8 werd hij weer wakker en huilde hij. Ik ben toen weg gegaan. Schema hier is ongeveer: 3/4 uur een fles 150/5 (gaat bijna helemaal leeg) 7.30 fles 150/5 (gaat leeg) 8.00 naar bed, slapen tot 10u 10.00 nog maar een speentje om te rekken daarna eventueel badje (om de dag) 11.00 fles 150/5 12.00 (of eerder) naar bed als hij moe signalen geeft of begint te mopperen. Hier is het weer huilen en mopperen dat laat ik dan even gaan ik ben blij als hij 2x een half uurtje slaapt (maar sommige dagen slaapt hij wel goed, alleen is nu lang geleden) Soms gaan we op pad dan is hij tevreden maar moe in de kinderwagen, terug thuis slaapt hij op bed dan ook misschien een half uurtje 15.00 fles 150/5 en daarna weer naar bed afhankelijk van hoe moe hij is, wat weer afhankelijk is van zijn slaapje hiervoor. Ook dit slaapje gaat soms goed maar meestal niet, vd wel 1x goed gegaan wegens niet slapen de rest vd dag. 18.30/19.00 fles 150/5, omdat hij vaak van te voren wakker is geweest naar bed na de fles. 20.00 slaapt hij vaak pas, na huilen en mopperen (met pauzes) soms kort 10min en soms lang 40min. 23.00 fles 180/6 (omdat er twee flesjes niet helemaal leeg gaan volgens mij wel verantwoord) deze ging eerst nooit leeg, maar de laatste dagen wel, miss. omdat de fles van 19.00 eerst 180/6 was en nu niet meer. Dus best een vermoeiend dagje voor mij (bijna) iedere dag soms lukt 1 slaapje en soms gaat het de hele dag goed, zoals vorige week woensdag. Na een badje wordt onze kleine niet loom en slaapt hij niet beter. En prikkels zijn voor hem niet te veel, want met of zonder prikkels zien de dagen er voor mij hetzelfde uit, en in de kinderwagen is hij iig tevreden maar slaapt ook maar zo af en toe een kort slaapje. Bij (kraam)visite vorige week waarbij er meerdere prikkels zijn geweest sliep de kleine snel in, vorige week was toevallig ook een goeie week waarin meerdere slaapjes lukte. Deze week is gewoon knudde, zoals de meeste weken! In de box of stoel in slaap vallen gebeurd hier zelden, lijkt wel of hij dat gewoon niet kan/wil. MGBongers: Jou schema lijkt me helemaal prima, hij pakt best vaak wat langere slaapjes, maar is wel langer wakker. Zolang hij zo lang wakker is en tevreden is, is dat natuurlijk helemaal prima. Onze is vaak na 1 uur al mopperig. En ik ben jaloers op jullie allemaal vanwege de goeie nachten! Ik heb jullie allemaal een vriendschapsverzoek gestuurd op facebook. Kunnen we elkaar daar ook volgen en steunen indien nodig! Maar idd leuk om een gezicht erbij te zien. Waar ik tegenaan zit te hikken is het feit of het zeker is dat dit ooit over is/beter gaat. Want voor mij voelt het uitzichtloos. En als mijn dagen er het komende jaar zo uit blijven zien trek ik het niet. Moet je nagaan hoe het zou zijn als hij 's-nachts ook nog niet zou slapen. Misschien moet ik toch echt in gaan bakeren. Bedankt voor jullie steun trouwens!!
Ha yossie, net je vriendschapsverzoek geaccepteerd. Leuke foto's heb je er op staan! Tsja, meis dat huilen is natuurlijk wel heel vervelend! En dat breekt op voor jou en je kleine. Medisch is alles uitgesloten? Of had je dat al eerder gezegd? Hoeveel weegt hij nu? Wat voor een voeding kreeg hij ook alweer? En als je de flessen ophoogt en dan meer tijd er tussen? Misschien geeft dat voor jou en hem meer rust? Misschien is hij dan meer verzadigd? Ik merk namelijk dat ik met om de 4 uur al wel denk;alweer slaapzak uit, slaapzak aan etc. Lastig hoor... Ja van 19 uur in de avond tot half tien tien uur in de ochtend slaapt hij heel goed. De twee slaapjes na 11 en 15 gaan minder..maar ach hij doet het er prima op. Wij waren rond 17 uur naar een auto gaan kijken maar dat was niet echt een succes.. Hij heeft al best moeite met die 2 uurtjes, toch moe en al trek, en nu we effies op pad waren was het nog minder....arme jongen ;-(
Hallo allemaal weer Hier gaat het ook wisselend maar wel steeds beter Ik heb ook een draagdoek vandaag aangeschaft omdat ik het meest onrustig word van dagen dat hij niet slaapt Nu nog even uitvinden hoe hij erin moet Ga maar opzoek naar een filmpje Het blijft fij te merken dat je niet de enige bent met het probleem Maar ik ben nietzo'n enorme klets Dus uvandaar dat ik niet zoveel post Maar ik vind veel steun aan deze topic en allerlei tips die ik voorbij zie komen Pak ik met beide handen aan om uit testen
Zal zo eens op FB kijken, altijd leuk om een gezicht te zien! En mbongers: idd klein wereldje zeg! heb ook nog 4,5 jaar in Utrecht op kamers gewoond! Van 2000 tot 2005! Yossie: denk dat je niks feit doet hoor, er zit echt al wel structuur in je dag. Ik denk eerder dat je zoontje snel geprikkeld is. Of je nu een prikkelarme dag lijkt te hebben of dat je uitstapjes doet. Weet even niet meer of jij dat was die al eens een osteopaat bezocht heeft?? Mn zoontje was heel erg snel geprikkeld, sliep ook superlicht. Als je al op je tenen de kamer in sloop werd hij alweer wakker en huilen. Na de osteopaat en combinatie met inbakeren ging het stukken beter! Bij hem gebruikten we de pacco wikkeldoeken: echt een gouden tip! je kan ze al voor 20 euro via marktplaats aanschaffen! door het inwikkelen voor elk slaapje creëer je ook duidelijkheid en nog meer structuur. Rust en regelmaat doe je al. Verder zou ik hem niet wakker maken voor een voeding ( of hij moet meer dan 5 uur achtereen slapen, maar dat doet ie niet?). laat hem goed uitrusten, dan blijft hij ook gezelliger wakker. een half uur tot max een uur schuiven met de voeding kan je meestal gaandeweg de dag wel weer recht trekken. Als hij smorgens 2 uur geslapen heeft en hij wordt dan wakker zou ik hem er misschien wel uithalen ipv 1000x met een speentje lopen. Ik deed het eerst ook omdat ze "tot de voeding moest slapen" maar het werkt zoooo frustrerend, je wordt al helemaal opgefokt iedere keer als ze weer huilt. Ik zou hem dan gewoon in de box doen en desnoods de voeidng iets eerder geven als hij moe wordt. Heb je al een draagdoek? In noodgevallen doe ik mn dochter erin en 9 van de 10 x slaapt ze alsnog en scheelt mij weer heen en weer lopen en frustratie. Ik heb de Tricot slen, je hebt er ook youtube filmpjes van met instructies Heel veel sterkte mogen bij de huisarts! Goed dat je gaat hoor! En het gaat echt over hoor.... ik heb het vandaag nog gevraagd bij het CB Ze hebben steeds wat minder slaap nodig waardoor ze minder mopperig worden door de slaap en vermoeidheid en je minder hoeft te investeren in goede slaap ( je hebt dan vooral de slaap in de nacht en 1 of 2 slaapjes op de dag.) En misschien ook een tip: laat het ook een beetje los. het idee dat ie moet slapen. Slaapt ie wel: beter! En lekker laten slapen. Slaapt hij niet? Dan maar in de box, bij je houden of in de draagzak of wandelen of wat dan ook... misschien wat meer de klok wegdenken en de flessentijden... Ik ben ook wat meer naar mn dochter gaan kijken, Het doet de RRR niet echt goed, maar het geeft wel minder frustratie omdat het slapen niet lukt of dat ze ruim voor de voeding weer wakker is etc. Tis weer een heel verhaal maar: trusten allemaal. op naar een lange nacht.
Dank voor jullie reacties weer. We hebben idd al echt een schema. Maar uit bed halen heb ik ook al een aantal keer gedaan met de kleine, maar dan is hij voor ongeveer 15min gezellig en daarna niet meer het is dan echt nog te vroeg voor voeding, deze geef ik max een half uurtje of heel soms 1 uurtje eerder. Hij krijgt nutrilon standaard, en weegt al 5832 (vorige week) dus 1,5 kilo in 4 weekjes erbij! Grotere flessen is denk ik geen optie of ik moet er toch 5 geven, geen idee of hij dat red zoveel tijd ertussen ook omdat hij zoveel wakker is. Hij zit nu nl al aan de max. Als ik morgen de huisarts bel ga ik ook vragen of ze de kleine onderzoeken om idd iets medisch uit te sluiten. Hij ruikt nl. ook wat zurig en ik hoor hem vaak voeding terugslikken, dus misschien toch reflux ofzo. Maar ik denk niet dat het iets medisch is, want hij komt goed aan en drinkt goed (hoewel af en toe wat onrustig). Ik denk ook dat ik me erbij neer moet leggen dat hij weinig slaapt, maar dat kan ik niet omdat hij dan vaak niet vrolijk is en ik dan bezig moet blijven met vanalles om het tevreden en rustig te houden, dus hij heeft de slaap eigenlijk wel nodig. Als het niets medisch is ga ik echt inbakeren omdat de puckababy de eerste dagen ook erg veel succes had, denk alleen dat het nog te los is, hij maakt zich nog veel te druk. Druif, waarom denk je toch prikkelbaar? Want het maakt hier geen verschil wel of geen prikkels?? Tevens als hij slaapt (langer dan 45 min) slaapt hij echt, en krijg ik hem niet wakker... Zo ook ooit om 23.00 dan moet ik hem verschonen anders drinkt hij geen druppel. Draagdoek past niet echt bij mij, die ga ik pas gebruiken als niets anders helpt. Ik ben er gewoon niet het type voor en ben bang dat hij dan nooit meer in bed zal slapen en uiteindelijk 's-nachts dan ook niet. Maar als overbrugging misschien wel makkelijk. Osteopaat ben ik al 2x geweest, maar die kan niets vinden alleen vaste nekwerveltjes en dat is meer voor de voorkeurshouding. Regelmaat vind ik ooit ver te zoeken want hij is vaak al ver voor voeding wakker... Maar rust idd, ga max 3x in de week op pad. Maar zoals ik al zij lijkt hij er geen last van te hebben al doe ik dit vaker, hij ligt dan ook altijd in de kinderwagen, dit is geloof ik een prikkelarme plek. Maaike, niet erg dat je niet zoveel klets, wij des te meer, haha.
Yossie: beetje bijgeslapen vannacht? Zo te lezen heeft hij de slaap dan wel echt nodig als hij na een kwartier al mopperig wordt. Des te frustrerender dat het doorslapen / en het weer inslapen niet lukt.... Dat ( verborgen) reflux zou wel goed kunnen hoor!! Baby's die dat hebben drinken juist graag om zo dat zuur ( voor even) tegen te gaan. Dat hij goed aankomt wil dus nog niet zeggen dat er niks medisch zou kunnen zijn. Enerzijds hopp ik van niet natuurlijk, anderzijds zou het wel schelen als je er iets mee kon waardoor hij beter sliep! Wat je zelf al als huis tuin en keuken ding kan doen bij mogelijke reflux: bedje iets hoger zetten met het hoofdeinde en eventueel nutriton ( johannesbroodpitmeel) door zn voeding. Dit dikt in waardoor het minder makkelijk omhoog komt. Bij bewezen reflux geven ze er dan vaak een maagzuurremmer of iets bij, maar dat moet de HA voorschrijven. Dat inbakeren met de puckababy had ook niks voor mn zoontje destijds geweest, was daar veel te onrustig en sterk voor. Die moest echt met doeken. Zou denk ik ook wel wat voor die van jou zijn!! Google maar eens op pacco doeken. Als hij zo diep slaapt is hij niet zo erg geprikkeld trouwens hoor... mn zoontje sliep heel anders. Draagdoek was ook echt niks voor mij, veel te houtje-touwtje maar zeker met 2 kindjes is het toch wel errug handig. Ik zal er niet mee naar buiten gaan maar in huis is het toch wel een uitkomst! Succes vandaag!
Ik kan zodadelijk al bij de huisarts terecht, zo kom je er nooit en zo kom je er regelmatig... Ik ben benieuwd wat daar uit komt! Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat hij 's-nachts wel goed weer inslaapt en geen kikje geeft na de fles. Maar idd overprikkeld is het niet. Als er bij de HA niet uitkomt dan ga ik idd inbakeren omdat hij de slaap wel echt nodig heeft! Ik heb idd lekker bij kunnen slapen. Vannacht was het trouwens 5 uur voor de kleine vertelde mijn moeder net. Nu maar hopen dat hij dat voorlopig gaat doen, maar waarschijnlijk is dat weer eenmalig of misschien tweemalig! Ik hou jullie op de hoogte! Succes allemaal vandaag!
Ben benieuwd Yossie! Hier weer een klein dilemma. Mn meisje slaapt smorgens standaard zo'n 1,5 uur, nu was ze rond tienen weer wakker, maar ze huilde niet echt hard, meer een zeur huiltje dus heb dr laten liggen. na 20 minuten ben ik gaan kijken, speentje er weer terug in en dan is ze voor 10 minuten weer stil. maar vervolgens weer zo'n vermoeidheidshuiltje. Ze voelt ook wat warm, misschien nog iets verhoging van de inenting, dus heb dr een deken af gehaald. Maar nu blijft ze maar jengelen. Nog 3 kwartier tot aan de fles... eruit halen of niet?? Ze jengelt nu al 5 kwartier ( zachtjes). Vlgs mij zou ze nog best kunnen slapen, maar het wil niet echt... edit: toen ik weer was wezen kijken zag ze er echt nog moe uit, dus weer speentje gegeven en aai over dr bol en weer weg. Nu is het stil... Vraag me alleen wel af of ik nu door er steeds heen te gaan, haar wel leer om zelf door te slapen??
Druif, ik zou haar eruit halen, misschien fles wat eerder en dan meteen weer terug naar bed... Maar laten liggen is ook een optie als ze duidelijk moe is, maar ik verwacht dat ze niet echt meer aan slapen toe komt, als ze tenminste op onze kleine lijkt HA denkt aan een onrustige baby, moet dit weekend een lichte vorm van inbakeren proberen en maandag hebben we contact. Ze wil het probleem van de kleine aanpakken omdat ze dan denkt dat ik ook rust vind (en dat is ook zo denk ik). Als het nog niet heeft geholpen kijken we naar een andere oplossing eventueel in overleg met het cb, en dan toch echt strak inbakeren. Reflux dacht ze niet omdat ik niet de indruk heb dat de kleine echt pijn heeft. En omdat hij het verder wel goed doet. Afwachten dus maar.
Wat bedoelt ze dan met een lichte vorm van inbakeren? Is de puckababy dat ook niet? Wel een beetje vaag " een onrustige baby"?? Ben je wel blij dat je bent geweest? Hopelijk heeft ze je een beetje gerust kunnen stellen? Al was het maar dat reflux is uitgesloten. Je zou evt nog wel het bedje omhoog kunnen zetten met het hoofdeinde als je toch twijfelt. Zoiets kan wel effect hebben maar is niet meteen zo rigoureus. Ik heb haar er uiteindelijk dus niet uitgehaald omdat ze er nog zo moe uit zag. Blijkbaar lukte het haar niet om zelf weer in slaap te komen. Als ze harder had gehuild had ik haar er wel uitgehaald, maar nu bleef het bij zachtjes jammeren. Ze viel dus wel weer in slaap! En nu hoor ik dr... ze heeft net weer 3 kwartier stil in bed gelegen ( geslapen?). Tijd voor een voeding!
De HA gaf aan zelf ook een onrustige baby gehad te hebben. Dat wil zeggen dat ze zelf niet goed rustig kunnen worden vooral overdag vanwege licht en geluiden etc. Daarom kunnen ze zelf niet goed in slaap komen, en ook niet terug in slaap komen als ze wakker worden. Ze had het over inbakeren in een hydrofiele luier, daar dus de armpjes strak in doen, heeft ze me uitgelegd. Ga ik morgen proberen, is toch weer wat strakker dan de puckababy. Maar ik denk dat hij zich daar uit zal weten te wurmen, daarna moeten we samen met het cb echt gaan inbakeren... Als dat nog niet mag baten kijken we weer verder naar een oplossing. Ik ga iig nutriton bij de voeding doen, baat het niet dan schaad het niet. Ik heb ook al een andere speen voor op het flesje. Druif, wat goed dat ze toch terug in slaap is gevallen, dat gebeurd hier dus zelden!
Hier een zieke mama en een zieke Wesley. We zijn zo ontzettend verkouden. Voor de kleine man is het zo zielig. Vanacht heeft hij wel nog goed geslapen. Na de fles van 23 uur heeft hij tot 8 uur doorgeslapen. De snot kwam echt uit zijn neusje gelopen toen hij nieste (lekker smerig ). Flesje gegeven en daarna weer naar bed gedaan. Heeft hij weer tot kwart over 10 geslapen. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en heeft hij nog in de kinderwagen geslapen. 12 uur weer flesje en toen weer naar bed. Moeten nog steeds tig keer lopen voor de speen. Durf hem nog steeds niet te laten huilen . Uiteindelijk na 1,5 uur uit bed. En toen zijn we kadootjes gaan kopen in het dorp. In de kinderwagen heeft hij de hele tijd geslapen. Na de fles van 16 uur weer geprobeerd naar bed te doen. Maar om 18 uur hebben we hem er maar uitgehaald, zodat we konden eten. Tussendoor is hij af en toe 10 minuten stil geweest, maar volgens mij hebben we meer gelopen voor de speen. Nu ligt ie lekker in zijn wipstoel. Maar hij heeft echt veel problemen met adem halen. Z'n neus zit zo dicht. Ik hoop dat hij straks lekker gaat slapen. We gaan hem neusdruppels geven, neusje uitzuigen en daarna nog luuf op een doekje in zijn slaapzak. Ben benieuwd. Ben zelf ook wel toe aan op tijd naar bed gaan.