Moeite met inslapen en doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    @Druif. Hier is het heel verschillend met wakker blijven. Als hij rond half 11 zijn bed uitkomt, dan kan hij wel tot de volgende voeding wakker blijven en gezellig zijn. Maar na zijn fles is hij dan wel moe hoor. Maar hier houdt hij het wel tussen de 1,5 en 2 uur vol. Maar dan wel in zijn wipstoel, zodat hij wat ziet. In zijn box is hij het snel beu. Wel fijn hoor als ze wat langer wakker kunnen blijven. Is ook wat gezelliger. Na de fles van 1600 uur slaapt hij hier bijna helemaal niet meer. Af en toe vallen ze een ogen voor ff dicht, maar naar bed ho maar. Hij is dan om 1900 uur wel echt toe aan zijn fles en kan dan meteen door naar zijn bed.

Hij heeft na zijn voeding van 12 uur lekker een uur in bed gelegen. Het eerste kwartier was het lekker brabbelen en uiteindelijk is hij 3 kwartier in slaap gevallen. Daarna was het huilen en hebben we hem er weer uitgehaald. Was hij weer ff gezellig, maar was toch nog wel moe. Nu heeft hij weer een uur in bed gelegen, maar begint alweer te protesteren. Als hij moe is gaat hij nu wel makkelijk in bed liggen, dus hoef er niet 10 keer naar toe voor een speen. Dus op zich is dat wel een verbetering. Nu nog een keer leren door te gaan naar zijn volgende cyclus. En dan is het helemaal super :)

Heb in ieder geval vandaag mijn badkamer weer eens gepoetst :). Straks als hij de fles krijgt van papa nog ff stofzuigen boven en we kunnen er weer tegen.

Trouwens inderdaad een optie om een andere slaaphouding uit te proberen Yossie. Ze moeten verplicht op hun rug slapen. Maar zelf kan ik dan ook niet slapen. Als Wesley heel moe is en niet wil slapen. Leg ik hem naast ons ook op zijn zij en is hij zo weg. In zijn bed doe ik dat ook weleens. Draait uiteindelijk zelf wel weer op zijn rug. Op hun zij schijnen ze ook minder last van reflux te hebben, dat vertelde bij ons het cb. Een andere slaaphouding is in ieder geval het proberen waard.

2. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze moeten verplicht op hun rug slapen.....

Da's niet zo natuurlijk, dat bepaal je zelf. Het is het officiele slaapADVIES.

Net als het advies dat kindjes zelf in slaap moeten leren vallen....

Ik trek me er weinig van aan en volg mijn hart.

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Andere slaaphouding heb ik ook al eens geprobeerd, leek weinig effect te hebben. Maar idd nog maar eens proberen.

Gezellig wakker zijn kan hij ongeveer 1 uurtje, soms iets langer. En als je hem bezig houd nog langer. Toen hij net niet wilde slapen hebben we hem in de box gelegd, vond ie bijna een uur prima. Daarna op bed gelegd en toen heeft hij een half uurtje geslapen, zonder mopperen (dus misschien is hij vaak nog niet echt moe ofzo, dan ga je weer twijfelen, maar gapen en staren doet ie wel). Dus net maar vast weer voeding gegeven, hoop dat ie dadelijk nog even slaapt.

Het huishouden doe ik als hij slaapt of anders als hij in de box ligt. Mijn moeder komt me hier ook vaak bij helpen (gelukkig).

Ik hoop dat de nachten toeval waren de afgelopen 2x. En niet dat we weer terug bij af zijn:(. In het begin waren de nachten namelijk dramatisch, kon ik hem steeds in slaap helpen met een speen, om 23.00 en na de nachtvoeding was het namelijk huilen de eerste maand. Dit ging dus een stuk beter al dan voorheen:D nu ik eraan denk...

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ow ja, en bij ons in bed valt hij dus wel in slaap. Maar op mijn buik of in mijn armen eigenlijk nooit behalve na bepaalde voedingen. Als ik hem dan in bed leg is hij meteen weer wakker maar slaapt dan na de laatste voeding en de nachtvoeding iig weer in (behalve afgelopen 2 nachten). Als dat door gaat zetten wordt ik echt gek:(...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb je al eens een gedragen shirt van jezelf of een kussensloop ofzo in zn bed geprobeerd?
    Omdat hij bij jullie in bed wel slaapt?
    Zoals in het begin het slechte slapen snachts zal niet meer gebeuren hoor, Toen had hij nog totaal geen dag en nacht ritme en dat heeft hij nu wel.
    En misschien ligt hij iss lekkerder op zn buik? Mn zoontje was ook een buikslaper, maar daar kwamen we pas achter toen hij ging rollen. Daarvoor ook altijd op zn rug, maar zodra hij het zelf kon "aangeven" wilde hij niet anders meer!
    Misschien proberen je zoontje inderdaad nog wat langer ophouden? Ik vergis me er nog weleens in hoor... gisterenmiddag bijv heb ik haar denk ik toch te vroeg naar bed gedaan terwijl ze al wel gaapte. Maar dan wil ze echt niet inslapen.
    Ik vind dat jullie kindjes het nog lang volhouden! Mn meisje is toch al iets ouder maar langer dan 1,5 uur wakker blijven lukt echt niet. En zeker niet van voeding tot voeding zoals bij jou Monique! Lijkt me heerlijk, dan ben je ook weer wat flexibeler!

Ze is net na de fles van 12 uur ca 1,5 uur wakker geweest en daarna 3x 3 kwartier geslapen. Steeds na elke slaapcyclus wakker, maar speen erin en zeg steeds: "ga maar lekker slapen", aai over dr hoofdje en loop dan weer weg. Toevallig pikte ze het tot 3 keer toe, terwijl ik bij de laatste keer dacht te zien dat ze niet echt moe meer was... maar goed, toch weer in slaap gevallen dus. Als ze nu wakker wordt haal ik haar eruit voor de fles. Daarna verwacht ik dat ze toch ook wl weer 1,5 uur wakker zou kunnen zijn, dus als ze nu na 3 kwartier moe lijkt te worden zoals ik gisteren ok dacht, dan probeer ik haar toch nog even wakker te houden. Kijken of dat verschil maakt. Gisteren deed ik haar toen wel naar bed met als gevolg dat ik 3 kwartier bezig was om haar in slaap te krijgen...:(

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even een vraagje.
    Ik vraag me heel vaak af of ze wel slaapt als ze in bed ligt. Ze moet gapen en leg haar dan in bed, doe de deur dicht en ga naar beneden. Soms hoor ik niks, soms 'gekreun' tussendoor. Maar durf vaak niet te gaan kijken omdat ze daar wakker van wordt als ze wel echt slaapt.
    Laten jullie je kindjes gewoon liggen in bed ookal zijn ze misschien wakker? Ze huilt dan dus niet hoor.

7. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    @zeehondje: Als ik hem in bed leg en hij is rustig dan laat ik hem gewoon liggen. Slapend of wakker. Pas wanneer hij gaat huilen dan ga ik kijken. Hier ligt hij af en toe gewoon een half uur om zich heen te kijken. Dit weet ik, omdat we zijn deur soms op een kier laten staan. En dan af en toe spieken :). Ook als ik hem hoor brabbelen laat ik hem liggen. Zo rust hij toch een beetje uit.

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    @zeehondje, zolang de kleine stil is laat ik hem ook liggen, als hij dan niet slaapt vermaakt hij zich blijkbaar, maar wij maken zijn kamer donker (omdat hij dan naar mijn mening beter slaapt, wellicht wordt hij anders teveel geprikkeld) dus hij kan eigenlijk niets zien. Ik denk dus hier dat hij dan wel slaapt. Ik ga pas kijken als hij echt huilt, daarvoor idd ook niet omdat ik dan bang ben hem te storen met het in slaap vallen of met het slapen.

Laatste slaapje van vandaag is wel gelukt!:D. Wel weer in de puckababy. Hij wilde niet slapen, in de puckababy viel hij wel in slaap, wellicht toeval, maar wellicht ook niet. Hij sliep om kwart over 4 (vanaf half 4 in bed). Dan denk ik wel weer dat ik me aanstel met het weinig slaapje, hij heeft vandaag en gister dus ook overdag toch wat slaap gepakt. Maar tussendoor wel meerdere uren na elkaar wakker waarin hij niet altijd tevreden is.

Op zijn buik was trouwens geen optie, hij ging alleen harder krijsen.

Maar hopen op een goede nacht straks waarin hij gewoon rustig verder gaat slapen na zijn voeding! En dan volgende week toch maar weer beginnen met het afbouwen van de nachtfles, het kan anders een gewoonte worden volgens de verloskundige en het cb. Ik ga dan iedere dag 10 cc minder geven ipv iedere keer 30cc minder. Kijken hoelang de kleine daarmee dan tevreden is. Ga de dag dan wel zeker iedere dag tussen 7 en half 8 starten (tenzij hij om 5 uur komt natuurlijk).

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    @zeehondje: ik doe zoals de andere dames doen: ik laat haar dan ook gewoon liggen. ook wij hebben de deur op ene kier en vaak gluur ik wel even. Soms zie ik dr ook gewoon met dr ogen open liggen, maar zolang ze stil is, is ze tevreden denk ik maar en rust ze toch wat uit. En soms slaapt ze weer opnieuw in.

@ yossie: heb je al eens opgeschreven van wanneer tot wanneer hij slaapt? Ik ben dat namelijk wel van plan om te doen. Hopelijk zie ik een bepaald ritme waar ik dan beter op in kan springen. Voor jou is het misschien goed om te zien dat hij misschien wel meer slaapt dan je denkt?
    Hopelijk een goede nacht voor jullie! Dat afbouwen is wel een goed idee als je zeker weet dat hij geen trek heeft. Geen idee of ze al kunnen wennen op deze leeftijd? Ik dacht zelf altijd dat dat pas later kwam maar hun zullen er wellicht meer verstand van hebben :D

Hier ging het best aardig met het slaapje laat op de middag! We zijn nog met de kinderwagen op pad geweest, op de koffie bij mn s.ouders. Daar was ze eigenlijk vrij snel wat huilerig, terwijl ze toen net nog geen uur wakker was. Daar kon ze natuurlijk niet naar bed maar ze was uiteindelijk voor 20 minuten op schoot in slaap gevallen. Toen ze wakker werd gingen we weer naar huis. Normaal zou ik haar meteen naar bed doen, maar heb dr nu expres in de box gelaten totdat ik dacht dat ze echt moe werd. Dat duurde denk ik een half uur en hierna viel ze zonder mopperen in slaap in bed! Wel maar voor 3 kwartier. Toen was het ca een uur voor de voeding dus heb haar eruit gehaald en kon achteraf haar beter nog proberen in slaap te krijgen met een speen ofzo, want ze was direct al mopperig en dr oogjes stonden op half 7. Heb nog geprobeerd iets te rekken door alvast haar pyjama aan te doen en luier voor de nacht, want tegenwoordig geven we dus al om 20 uur de allerlaatste fles voor de nacht en anders wordt t misschien ook een stuk vroeger morgenochtend. Om 19:45 uur uiteindelijk de fles gegeven en direct naar bed. Ben benieuwd of ze nog zo netjes gaat doorslapen..

Ook geëxperimenteerd met slapen met de gordijnen dicht op de dag. Slapen ging wel makkelijk vandaag, qua inslapen in ieder geval. Of het daaraan lag...???

10. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Vannavond ging het echt zwaar klote. Om half 8 naar bed, om kwart over 8 was het eindelijk helemaal stil, daarvoor huiltjes met pauzes. Om kwart over 9 werd de kleine wakker en heeft ie niet meer geslapen alleen gehuilt en gemopperd. Normaal gaat dit slaapje wel goed dus het is zwaar drama hier!!!! Heb er net zelf van moeten overgeven... Gaat steeds slechter normaal slaapt hij zelfs tijdens de voeding van 23.00:(:(:(:(:(:(

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O meid, wat vervelend!!!
    In plaats van vooruitgang lijkt het nu alleen maar slechter te gaan??
    En er is niks wat hem dan doet stoppen met huilen? Bij je houden of wiegen of...?? Weleens geexperimenteerd met een badje op dat tijdstip? Dat ie daar rustig van wordt? Alhoewel, ik snap dat je dat niet doet als het slaapje normaal wel goed gaat!
    Ging vannacht beter?
    Zou vandaag niet de huisarts bellen om te evalueren? Hopelijk weet ze nog wat?
    Of anders stoppen met de nutriton, als het nadien alleen amar slechter is gegaan? Al kan ik me haast niet voorstellen dat het daarvan komt?
    Misschien eens een dag noteren wat hij slaapt, wat en wanneer hij drinkt, wanneer en hoelang hij huilt,.. misschien zie je dan een patroon? Moest dat van het CB destijds doen bij mn zoontje om te kijken of het een huilbaby was. En dat was hij niet! Voor mn gevoel huilde hij enorm veel, maar toch niet "genoeg", klinkt ook zo stom, maar voelde het eerder als opluchting.
    Vervelend ook dat je er zelf letterlijk naar van wordt! Geef het maar wel aan bij de huisarts, jij verdiend ook wel wat steun!!

12. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    @Yossie: Hoe is het idd vanacht gegaan? Is hij na de fles van 23 uur lekker gaan slapen en heeft ie jullie ook lekker lang laten slapen. Wat super vervelend dat het steeds slechter gaat. Hopelijk kan de huisarts vandaag nog wat raad geven. Hier wordt je zo wanhopig van.

Hier is het nog steeds een ziekeboeg. Nu is manlief ook al ziek. Hopelijk komt er bij mij snel verandering in. Wordt er zo moe van. En ziek zijn met een kleintje erbij valt tegen :). Kunt niet lekker de hele dag in bed gaan liggen.

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden, hier was ik ook weer eens. We hebben het nog steeds druk met kraamvisites.. pff zo onderhand wel weer blij als alles en iedereen geweest is.

Hier gaat het slapen wel ietje beter maar nog steeds niet juh-van-het. Maar goed, van net aan 30 minuutjes is het al naar bijna een uurtje gegaan. Ik leg hem nu ook eerder op bed. Als hij begint te gapen of met zijn vuistje in zijn oogjes wrijft.
    Als hij wakker wordt probeer ik nog een keer een tut en anders neem ik hem mee naar beneden. Hij is dan gelukkig niet 'vervelend' in de zin van huilen ofzo. Hij vermaakt zich prima in de box of wipper en maakt dan tussendoor daar nog een hazeslaapje.
    's Nachts gaat gelukkig ook beter. We moesten er eerder weleens 10 tot 15 keer per nacht uit. Ik heb daar en topic over geopend maar met antwoorden al 'het went' en 'niks bijzonders voor zijn leeftijd' kan ik niet zoveel ;) Ik vraag me dan echt af hoe die mensen nog kunnen functioneren en hoe ze het met andere kinderen doen.. Ik trok het i.i.g. totaal niet en kan best wat hebben. We hebben de tijden met de flesjes wat veranderd en nu slaapt hij wel in 1 keer door tot 4 a 5 uur. Daarna gaat hij over het algemeen gelukkig weer lekker slapen.

14. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Na de fles van 22.30 heeft de kleine weer wat gehuilt, en om 4 uur hoorde ik even een huiltje, uiteindelijk was het kwart voor 5. Om 5 uur een flesje gegeven, maar ook hierna ging hij niet direct slapen en huilde hij weer. Dit patroon moet ik toch echt zien te doorbreken want dat ging de afgelopen maand wel goed. De HA heeft gebeld, ik moet zeker deze week een afspraak maken op het CB en dan starten met het echte inbakeren want het lijkt echt onrust te zijn. De HA neemt dan volgende week contact op en dan kijken we eventueel of we de kinderarts moeten inschakelen, maar de HA denkt niet dat die veel kan doen. Tevens dacht ze toch aan reflux en moet ik de kleine na de voeding een half uurtje rechtop houden. Dit dan bijvoorbeeld in de maxicosi zodat hij mijn onrust niet voelt. Ook het hoofdeind van het bed omhoog zetten, omdat dat misschien ook helpt. Gelukkig heeft de HA er erg veel begrip voor en gaat ze proberen samen met mij een oplossing te vinden, maar een onrustige baby is hetgeen wat ze denkt. Dat het slechter gaat met name de nachten zou ook door mijn onrust kunnen komen, dat voelt de kleine natuurlijk ook.

De nachten zijn nu dus weer zoals voordat we de puckababy hadden, want nu ik erover nadenk waren mijn nachten voor dit ding ook vaak slecht

Ik ga nu alleen weer zo erg aan mezelf twijfelen, of we niet gewoon een wakkere baby hebben etc. etc. En dat ik me maar aanstel. Ik zit denk ik in een soort neerwaardse spiraal waar ik niet zo makkelijk zelf weer uit kan komen.

Na de voeding van 5 uur sliep de kleine tot kwart voor 8 toen huilde hij even, maar dit was snel over. Rond 9 uur was hij wakker (hij huilde niet maar maakte wat kreetjes) toen was hij ook erg vrolijk in zijn bedje naar mij aan het lachen en brabbelen etc. Ik heb hem nu niet te vroeg in bed gelegd (want dat werkte gister dus totaal niet), maar gewacht tot hij ongezellig werd en begon te mopperen, dat was dus kwart over 10. Toen op bed weer wat gehuild, maar dit was gelukkig maar kort met veel pauzes. Hij heeft toen een half uurtje geslapen, daarna zette hij het op een krijsen dus haalde ik hem eruit. Toen zijn we samen op bed gaan liggen en met speen sloot hij zijn oogjes meteen (dan is hij toch nog moe, of niet????) maar van slaap is het niet meer gekomen omdat hij steeds onrustig werd en zijn oogjes dan weer opende. Nu heeft mijn moeder hem weer meegenomen dus heb ik de middag voor mezelf. Kan ik ook wat huishouden doen en tot rust komen.

Wiegen op de arm en bij me houden zorgt er wel voor dat hij stil is, maar vaak begint hij dan op een gegeven moment toch te mopperen omdat hij moe is (denk ik). Hij valt dan ook niet in slaap. Omdat dit bij de meeste baby's wel werkt ga ik ook weer twijfelen of dat hij niet gewoon wakker is...

Sterre wat goed dat het beter gaat en dat jullie er 's-nachts niet meer zoveel uit hoeven. Ik las het idd op je topic, die reacties, daar kun je idd niets mee. Ik vind het ook altijd zo'n vreemde reacties met "het went" en "de kleine is nog zo jong" daar kun je toch niets mee. Hebben deze moeders er uberhaupt ervaring mee want anders is het makkelijker gezegd dan gedaan? Want het went echt niet zo'n beroerde nachten, en ik kan het weten. Ik was het haast al vergeten meer de eerste 5 á 6 weken zagen mijn nachten er ook zo uit, toen moets ik ook luisteren naar gehuil en de speen regelmatig terug gaan brengen. Gelukkig behoren deze nachten tot het verleden (bij jou iig want hier lijken ze weer te beginnen)! Hoop dat het goed blijft gaan.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Monique: beterschap! Het heerst echt enorm. Hier zijn we allemaal flink snotterig geweest, maar gelukkig niet ziek. ( klop af..)

Sterre: wij hadden toevallig vorig weekend de laatste kraamvisite gehad... mag ook wel na 3 maanden zeg... kleine kan al bijna zelf open doen :p maar goed, best gezellig soms...
    Maar fijn dat het wat beter gaat! Die nachten van 10x lopen is ook niet normaal... jammer dat je dan geen handige tips krijgt. Dingen als: het hoort erbij of: het went... daar kan je niks mee nee. Accepteren is heel lastig als het je aan het opbreken is. Bovendien is 10x-15 niet normaal. En wennen doe je daar al helemaal niet aan! Is het vanzelf beter gegaan of heb je er ook wat aan gedaan?
    Overdag nog steeds de korte hazenslaapjes dus?? Maar schijnbaar heeft hij er geen last van? Hij is in ieder geval tussendoor vrolijk, dat is belangrijk.
    Ik pak het wel op dezelfde manier aan als jij: ook eerst met de speen en lukt het niet, dan niet.

Ik heb inmiddels wel een beetje door wanneer ze nog moe is en het zin heeft om te lopen voor de speen en wanneer niet.
    Vanmorgen net als gisteren wordt ze steeds na 3 kwartier weer wakker. Ik loop dan voor de speen en ze slaapt weer verder voor 3 kwartier. Toen ze om half 12 wakker werd heb ik haar eruit gehaald voor de voeding van 12 uur, maar deze iets eerder gegeven.
    Ze was daarna 1,5 uur op en ook dit rek ik nu iets langer. Ze gaapte al na een half uurtje, maar i de box houdt ze het nog best lang vol zonder mopperig te worden of niet. Gewoon nog steeds lachen als ik boven dr hang dus blijkbaar is ze dan niet moe denk ik??
    Toen naar bed en na klokslag 3 kwartier weer wakker... maar dan loop ik voor de speen en slaapt ze gewoon weer verder. Kijken hoe lang ik dit zo kan doen voor de volgende voeding van rond vieren.

Vind het wel gek dat ze steeds na 3 kwartier wakker wordt en niet zelf terug in slaap kan komen. Terwijl van 20-8 lukt het wel???
    Ben wel blij dat ik dit nu zo door heb. Als ik haar steeds eruit had gehaald, elke keer als ze wakker werd, dan was het ritme zoek!!

@Yossie: wat fijn dat je zo'n prettige behulpzame huisarts hebt zeg! Daar heb je echt wat aan. Hopelijk kan je snel terecht bij het CB voor het inbakeren. Maar vannacht ging dus eigenlijk best goed, pas om 5 uur de fles??? Jammer genoeg wilde hij niet meteen weer dorslapen, maar wellicht heeft dat ook inderdaad met een stukje opgebouwde spanning van jouw kant te maken? Ik geloof wel dat baby's alles oppikken van de ouders. En zo kom je in een neerwaartse spiraal terecht. Maar ja, zie dat maar eens om te buigen... logisch dat dat niet zo werkt. je kan je gevoel en stress ook niet uitschakelen.
    Waarvoor zou de kinderarts dan zijn?
    En misschien toch reflux? Mocht het zo zijn is dat niet fijn voor de kleine natuurlijk, maar daar kan je wel wat tegen doen!

Je stelt je trouwens echt niet aan hoor! Een gewone wakkere baby hoort een tevreden baby te zijn! Wanner hij dat niet is doordat hij veel huilt dan moet daar wat aan gebeuren! Oorzaak achterhalen... dit hoef je niet te accepteren hoor! Tuurlijk gaat het beter worden, uit zichzelf, kinderen worden met de leeftijd ook minder prikkelbaar, hebben minder slaap nodig e dan wordt het makkelijker. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat je het nu allemaal maar hoeft te slikken en te accepteren! Als je dit nog 2 maanden moet aanzien dan wordt je zelf ook geen blije moeder. Dat moet niet de bedoeling zijn.

Dit klinkt zo slecht niet? Dus eigenlijk heeft hij snachts van 23 uur tot 7:45 uur geslapen met een voeding van 5 uur. Toen ca 1,5 uur gezellig wakker en weer half uur geslapen. En toen ging het mis. Kan me wel voorstellen dat je bij 1 incident meteen de hoop verliest maar eigenlijk ging het toch best goed? Probeer de goede dingen ook niet te vergeten.

Hier word ik trouwens ook een klein beetje gek. Mn meisje wil echt niet doorslapen terwijl ze er echt moe uitziet.
    Om 13:15 uur op bed gelegd. Geslapen tot 14 uur. En tussen 14 en 14:30 nu 3 keer gelopen voor het speentje. Steeds valt ze ermee in slaap om na 10 minuten weer wakker te worden.:( En nu hoor ik dr alweer...:x

16. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    @Yossie: idd fijn dat je zo'n behulpzame huisarts hebt. Dat scheelt een hoopt. Maar wat Druif zegt schrijf eens op de tijden dat ie wel slaapt. Ik vind ook dat hij te weinig slaapt, maar als ik dan terug ga kijken valt het iedere keer wel mee. Alleen het feit dat hij overdag na 3 kwartier niet zelf doorslaapt maakt het voor mij meteen dat hij niet goed slaapt. Heb je trouwens al eens een matrozenbedje geprobeert? Ik leg Wesley thuis ook in een matrozenbedje en dat gaat super goed. Bij mijn buurvrouw hebben ze dat met babymassage aangeraden en daar hadden heel veel kindjes baat bij.

Wesley doet het overdag steeds beter. Als ik hem in bed leg is het geen gehuil meer. Na 3 kwartier wordt hij wel weer wakker, maar geef ik speentje en is hij weer stil. Vandaag heeft hij weer ruim 2 uur in bed gelegen. Dan is hij helemaal vrolijk. Alleen vlak voor zijn voeding valt hij dan weer in slaap in zijn wipstoel. Hopelijk slaapt hij wat langer door, want hij moet rond 15 uur zijn fles. Alleen red hij 's avonds geen 4 uur op zijn fles wachten ivm vermoeidheid. Dus ik ben benieuwd hoe de rest van de dag nog verloopt.

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier zo'n beetje hetzelfde! Omdat ze vaak niet langer dan 3 kwartier door kan slapen mopper ik, maar eigenlijk slaapt ze meestal wel vrij snel door mbv een speentje. En als ik dat een keer of 2 herhaal dan houdt ze het ook echt wel even wakker vol!
    Helaas werkt het dus niet al-tijd:(
    Net dus na 3 kwartier slapen gelopen voor het speentje, tot 3 keer toe. Na 3 kwartier heb ik haar er toch maar weer uitgehaald want ze begon echt te huilen. Maar zoals verwacht na een half uur mopperig en huilerig dus weer terug naar bed. En toen was ze dus oververmoeid ( denk ik). Weer3x om de 5 minuten gelopen voor een speentje, even laten huilen en uiteindelijk bij haar gebleven met een muziekje aan en over dr bolletje aaien en de speen vasthouden totdat ze bijna sliep... Dr oogjes draaien gewoon weg, maar ondertussen met vlagen ook heel onrustig met dr hoofdje schudden enzo... zo frustrerend als het slapen dan niet wil! Ik word er dan ook meteen heel onzeker van. Stom is dat want eigenlijk gaat het dus hartstikke lekker met af en toe even een minder slaapje...

18. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Net het CB gesproken, ze gaan de wijkverpleegkundige bellen zodat zij contact met mij op kan nemen om me verder te begeleiden. Ik heb al wel eens tijden opgeschreven dat hij sliep, dan kom ik gemiddeld aan een 12 uur slaap, dat is niet super weinig, maar ook niet veel. En ik zie vaak dat hij toch moe is (gapen, en mij niet aankijken etc.), maar niet zelf in slaap valt of met de speen in slaap valt. Tevens slaapt hij vaak 1x een halfuurtje, dit is toch onvoldoende om uitgerust te zijn, ze moeten minimaal 1 slaapcyclus voltooien dus 3 kwartier maar dat red de kleine de laatste tijd niet meer.

Misschien komt er uiteindelijk ook uit dat er niets aan de hand is, hij groeit nl erg goed. Ik ga proberen weer wat rust te vinden in de hoop dat de kleine dan 's-nachts weer wat beter gaat slapen, dat is dan iig iets.

Druif, idd ging het vannochtend best goed, maar dat is vaak als de voeding 's-nachts om 5 uur is. Is deze om 3-4 uur dan komen we 's-ochtends tussen 7 en 8 uit en dan begint het niet gaan slapen. Ik heb hem de laatste keren op dit tijdstip ook direct weer op bed gelegd, dan slaapt hij ooit nog 2 uur. Maar er blijven dan nog 2 slaapjes over die vaak niet lukken of waar vaak maar kort geslapen wordt zoals een paar keer een half uurtje.

Monique, beterschap trouwens voor jullie allemaal!!

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Yossie: Vreselijk hoe het gaat bij jou :( Gelukkig wilt je HA met je meedenken. Die van mij stuurde me destijds bij de 1e weg met 'het gaat over'.. Ja dat gaat het inderdaad maar het zou fijn zijn als het een beetje gezellig kan blijven ;) Ik was trouwens bij de 1ste ook heel gespannen en dat voelde hij inderdaad ook waardoor hij ook weer onrustig werd. Ik vind het daarom heel goed van je dat je hem af en toe even aan je moeder meegeeft. Zo kom jij ook even tot rust en kan je even je dingetjes doen.
    Waarom denken jullie trouwens aan reflux? Welke voeding heb je?

Druif: Maf he dat het ze tussen 20.00 en 8 wel lukt.. maar ja, van de ene kant maar goed ook haha.
    Hier gaat het ook zo, oogjes draaien weg en dan ineens komt er weer een soort stuiptrekkinkje ofzo en dan is het weer terug bij af.. *zucht*

Monique: Zo dat zijn lekkere lange slaapjes zeg :)

All: Wanneer moeten jullie weer gaan werken en hoe doen jullie het dan? Nu ben ik helaas wel werkloos maar ik hoop toch weer snel aan het werk te komen ergens. Maar goed, wat doe ik dan.. er zit hier nog steeds niet echt een vast ritme in bijvoorbeeld.

20. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Sterre, wat vervelend dat je werkloos bent. Hoop dat je snel werk kan vinden! Ik mag 2 januari weer beginnen, maar 20 dec. gaat de kleine al voor de 1e x naar het kdv. Ritme wat betreft eten is er wel al, gewoon om de 4 uur (of iets langer als hij 5 flesjes krijgt van 180). Maar wat betreft slapen ook totaal geen ritme dus dat hoop ik een beetje te hebben tzt. Ik hoop ook dat je snel een ritme vind, dat is erg lastig. Vooral als je een 2e rond hebt lopen die ook aandacht nodig heeft. Vervelend dat je HA je wegstuurde. Hier is het een vrouwelijke HA misschien scheelt dat, ze heeft zelf ook kinderen een hiervan was ook onrustig en daarbij hielp dus inbakeren. Zij steunde me ook toen ik stopte met de bv, ze zei als HA moet ik dit aanbevelen, maar als moeder...

De kinderarts kan dan ook tips geven, maar waarschijnlijk dezelfde als de HA.

Reflux denkt ze omdat kindjes dan ook slecht in slaap kunnen komen, verder is daar weinig reden voor omdat ik niet echt denk dat de kleine pijn heeft. Hij heeft mi gewoon moeite om in slaap te komen en te blijven. Maar soms kan hij dat wel, dus das vreemd.

De kleine heeft vandaag bij mijn moeder ook amper geslapen, in de kinderwagen twee keer 10 min. En op bed 1x bijna 3 kwartier, maar hij deed er 20 min over om in slaap te komen. Daarna heeft mijn moeder hem weer in de box gelegd (toen ik net belde dus), ben benieuwd hoe lang hij gezellig blijft en of hij ook echt wakker genoeg is. Want daar twijfel ik nu dus wel eens aan, of hij niet gewoon wakker is. Maar ja, in de box is hij dan vaak max. 15 min gezellig. Trouwens de kleine lachte wel toen hij mij hoorde door de telefoon, das natuurlijk wel weer schattig en even een lekker momentje voor mij, helaas zijn die momentjes momenteel zeer beperkt.

Deel Deze Pagina