Moeite met inslapen en doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik ga ook 2 januari weer werken. Hij gaat dan 2 dagen naar de kinderopvang. 23 december gaat hij een ochtend oefenen. Dan moeten we ook zijn schema besprelen. Lastig :). Maar onze kindjes zijn niet de enige hoor. Ze zullen vast wel meer van die lastige gevalletjes er tussen hebben :). Daar ga ik tenminsten wel vanuit. Volgens mijn buurvrouw krijg je een heel ander kind terug als ze naard kdv gaan. Dat had zij iig wel. En dat waren ook moeilijke slapers. Ik ben heel benieuwd. Aan de ene kant ben ik wel blij om straks weer te gaan werken. Weer lekker iets anders om handen. Zal wel wennen zijn. Ben dan ruim 5 maanden thuis geweest.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik moet 28 december alweer aan de bak... en dan ben ik ook ruim 5 maanden thuis geweest. Had eigenlijk nu al zo;n beetje moeten werken maar heb met allerlei vakantiedagen en stukje onbetaald verlof nog wat extra weken gekregen ;) Ben er superblij mee... moet nog niet denken aan werken, misschien ook omdat je je er nog niet op ingesteld hebt. Maar ik verveel me nog geen moment! En inderdaad... ik heb nog totaal geen slaapritme...
    Mn meisje mag 2 december een dagje wennen bij de gastouder waar mn zoontje nu ook al zit. Ben wel een beetje bang dat ze haar er steeds uit haalt wanneer ze wakker wordt als ze huilt, om de 3 kwartier dus...
    Ik ga maar een uitgebreide "gebruiksaanwijzing" schrijven, haha!

Vanmiddag nadat ik tig duizend keer voor de speen had gelopen en ik uiteindelijk maar bij haar was gaan zitten viel ze dus in slaap, een 3 kwartier voor dr voeding. En ja hoor... als een blok. Heb haar uiteindelijk om half 5 maar wakker gemaakt want moest mn zoontje ook ophalen... Hierna is ze wel 2 uur wakker gebleven en al die tijd gezellig aanwezig! Vervolgens had ze weer enorme moeite om in slaap te komen, ik vermoed dat ik toch wat vermoeidheidssignalen heb gemist...
    Weer er bij gebleven totdat ze sliep. Ditmaal voor maar 3 kwartier maar toen heb ik de fles een uurtje eerder gegeven. Ze was erg huilerig en moe en/of hongerig en om kwart over acht in bed gelegd voor de nacht. Gisteren ging dat ook goed dus vertrouw erop dat het nu weer gaat. Ze was in ieder geval direct stil!

Fijn Yossie dat het nu allemaal loopt met het CB. Hopelijk kan de wijkverpleegkundige snel komen. Weet je al wanneer? Die mensen hebben er zoveel ervaring mee! Het zal vast wel iets opleveren?! Al is het maar een stukje erkenning!

Fijne nacht iedereen!

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Druif, ik las op FB dat je een nachtdienst gehad hebt aangestoken door manlief, hoe komt het? En iig is de oorzaak duidelijk, dus dan kun je dat aanpakken:D;)!

Hier vannacht weer minder, gister avond sliep de kleine om kwart voor 8, en om kwart voor 11 werd hij wakker. Na de fles nog wat gekreun maar ging hij wel slapen. Maar om 2 uur werd hij al weer wakker:(:x. Met 4x speen nog volgehouden tot 5 uur:D, maar natuurlijk wel een vermoeiend nachtje.

Net op het CB geweest, en nu ligt de kleine ingebakerd in zijn bedje, hij sliep binnn 5 min, maar ik ben natuurlijk benieuwd hoe lang het slaapje gaat duren.

Op het CB zeiden ze dat sommige kindjes de wereld zo leuk vinden en alles mee willen maken (zoals onze kleine volgens hun). Zij houden zichzelf dan wakker, en dat is heel vermoeiend voor zo'n kleine waardoor ze mopperiger worden en bezig gehouden willen worden. De wijkverpleegkundige gaf ook aan dat ik hem daarom "gedwongen" rust moet geven, dus middels inbakeren. Rond deze leeftijd moeten zo nog ongeveer van voeding tot voeding slapen:(. Dat was voor mij ook onbekend, dacht dat ze ook wel eens tussendoor wakker konden zijn, maar dat is dus omdat hij dat zelf wil en zich probeerd wakker te houden.

Ik mag de inbakerdoeken 1 weekje proberen, daarna kan ik ze zelf aanschaffen, of de paccodoeken aanschaffen (die schijnen hetzelfde effect te hebben). Tevens het boekje van Rita Blom meegekregen, dus deze ga ik ook eens gezellig lezen als de kleine me hier tijd voor geeft.

En als ze overdag beter rusten gaat 's-avonds en 's-nachts slapen ook beter. Want ze vond wel dat die nachtvoedingen toch echt niet meer nodig zijn en dat ik zelf ook goede rust verdiende:D. Dus toch afbouwen en hopen dat hij eens later gaat komen. Maar de afgelopen dagen dus al 3x 5 uur (met 1 nacht ertussen) en 1x middels speen toch 5 uur, dus dat bied me een beetje voorzichtig (*klopt hevig af*) hoop.

Hoe gaat het bij jullie, en is inbakeren voor jullie niet ook een optie. Het is wellicht het proberen waard.

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hij huilt alweer, helaas, toch mislukt dat inbakeren...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hee yossie, geef de moed nog niet op met het inbakeren hoor! Geef het een weekje de tijd! Inslapen ging in ieder geval al erg goed, tis vast ook even wennen voor hem om ineens zo strak te zitten! Weet even niet meer hoe mn kleine vent daar destijds op reageerde, weet wel dat hij de eerste keer wel direct stil was...

En idd, het gaat al een paar nachten goed tot 5 uur zonder fles dus dat bied hoop voor de toekomst!!
    Het verbaasd me wel dat ze van voeding tot voeding zouden moeten slapen. Mn dochtertje houdt t bij slaapjes van max 3 kwartier-5 kwartier en dan moet ik dr weer in slaap zien te krijgen. Op die manier lukt t wel tot de voeding ( niet altijd) maar moet er wel mn best voor doen en met hulp dus.
    Inbakeren heb ik bij haar gedaan met de puckababy maar merk geen verschil met een gewone slaapzak. Ik vind het acceptabel dus begin niet met de pacco doeken, hoewel ze bij mn zoontje echt een uitkomst waren. Die sliep dus wel van voeding tot voeding!! Maar afbouwen moet ook weer eens gebeuren dus ik begin er bij haar niet aan.

Vannacht was het een beetje drama hier. Met dank aan mn man. Zoontje werd huilend wakker ( nachtmerrie?) en mn man ging warme melk halen. Ben ik het al niet zo mee eens want geheid dat zoontje aankomende nacht ook ineens weer melk moet... maar afijn...
    Mijn man kan dus niet zachtjes doen snachts: per ongeluk het traphek met een smak dicht, ramt met de deuren, magnetrondeurtje ook keihard dicht, gaat ook nog even plassen met de deur wagenwijd open en richt dan midden in het water.... KLETTERDEKLETTER!!! GGRRRRRRrrrr.... en ja hoor... meisje ook wakker. Die kreeg ik natuurlijk niet stil op dat tijdstip. Nog wel met speen geprobeerd, maar ze had dr laatste voeding ook om 20 uur gehad dus.... Heb dr 160/4 gegeven en dat pikte ze en toen om half 9 de dag begonnen.
    Ik heb altijd de tic dat als ik eind van de nacht wakker word ik dan te wakker ben om weer als een blok in slaap te vallen... dus ik lag vrolijk naar het plafond te staren terwijl iedereen alweer in diepe rust lag. Bah!!
    Hopelijk slaapt mn dochtertje wel weer door aankomende nacht en kwam het idd door dat luidruchtige gedrag van mn eigenwijze vent...

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Druif, zoals we al een aantal keer gezegd hebben, mannen....;) Hoop voor jou idd dat de kleine er geen gewoonte van gaat maken (en dan bedoel ik beide) en dat je vannacht rustig kunt slapen.

Ik geef het inbakeren nog niet op (hoewel het over het algemeen meteen moest werken conform CB). Want toen hij huilde heb ik eerst een speen gebracht. Vervolgens ben ik het boekje van Ria Blom gaan lezen. Hierin staat dat je ze de kans moet geven zelf weer in slaap te vallen, dus even laten huilen. Dit huilen maf 15 tot 30(?)min duren. Dus toen hij weer huilde heb ik even gewacht, was binnen 10 min. weer stil. De kleine werd uiteindelijk kwart voor 1 wakker (beetje te vroeg volgens voedingsschema), daarna badje gedaan, flesje en hij zag er nog steeds moe uit en gaapte dus weer naar bed (rond 2 uur). Ook hier weer even huilen en daarna slapen, na 1 slaapcyclus werd de kleine (natuurlijk) weer wakker, even laten huilen (10min) en nu slaapt hij nog:D. Ik vier niets te vroeg, want hij heeft wel vaker goeie dagen, maar een heel klein beetje hoop heb ik wel. In het boekje staat ook dat kleintjes die het gewent zijn na 1 slaapcyclus wakker te worden dit nog steeds zullen doen, je moet ze dan dus zelf leren weer te gaan slapen. Wel vreemd dat onze kleine voorheen dus ook wel eens langere slaapjes van bijna 3 uur deed, dus kan wel weer zelf in slaap vallen, maar meestel dus wel korte dutjes.

Ik heb vandaag niet kunnen rekken (volgens boekje Ria Blom is wakker worden meteen voeden met wel minimaal 2 uur tussen de voedingen) dus kom vanavond echt slecht uit, en dat terwijl mijn collega's op kraamvisite komen. Ze komen ook ons nieuwe huis bewonderen en dat lukt ook niet als de kleine ligt te slapen. Heb dus een kelien dillema. Wil hem ook niet wakker houden...

7. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Toch heb ik idd ook ergens gelezen dat ze aan het inbakeren moeten wennen. Het is natuurlijk weer iets nieuws. Hopelijk is het slapen 's middags geen eendagsvlieg en werkt het toch wel :).

Doorslapen moeten ze leren, maar waarom doen ze het 's nachts dan wel en overdag niet ?!? Hier is de kleine man ook iedere keer na 3 kwartier wakker. Moet hem dan toch gaan leren laten huilen en zelf in slaap vallen. Lastig hoor :). Maar ga het dan toch maar eens proberen.

We zijn vanochtend naar de huisarts geweest. Toch even naar zijn verkoudheid laten kijken. Hij heeft nu andere neusspray en dan moet het beter gaan. Hij is wel humeuriger, als hij wakker is. Houdt het geen uur meer vol. Net ook maar weer naar bed gedaan. Maar er is veel protest, dus weet niet of hij gaat slapen. Alweer een paar dagen geleden dat hij huilde voordat hij ging slapen.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    AAahhh Yossie, dat klinkt supergoed!!! Als je nog meer tips hebt...!!!
    Hier slaapt mn meisje heel sosm 2 slaapcyclussen achter elkaar, maar meestal na 3 kwartier of, heel raar 5 kwartier weer wakker. Terwijl "vroeger"( haha, klinkt zo stom) sliep ze weleens zomaar van voeidng tot voeding... misschien heb ik het er zelf naar gemaakt door er steeds snel een speen in te stoppen?
    Ik ben ook bang dat ze nu al zo gewend is aan de speen, ze slaapt er altijd mee in dus als ze wakker wordt "ren" ik er direct heen om er een speen in te doen en dan slaapt ze meestal snel weer verder. Maar het zou heerlijk zijn als ze zelf door zou kunnen slapen! En idd van 20-8 kan ze het wel?! Misschien moet ik haar dan idd 10-30 (!! dat vind ik echt te lang hoor!) even laten huilen... vind het zo sneu... Maar is dat de enige manier?? Ik heb het er op zich wel voor over om te proberen! Is ook handig voor als ze straks bij de gastouder doorslaapt want om haar te instrueren om tig keer voor het speentje te lopen...??~!!

Succes vanavond met de kraamvisite Yossie, ik vind het zelf altijd erg vervelend om haar dan te laten huilen. vanmorgen had ik ook visite en dan vind ik het al vervelend om iedere keer na 3 kwartier te lopen, heb haar er dus sneller uitgehaald maar ze reageerde er wel goed op, werd niet humeurig ofzo. Ik zou zeggen: doe wat je altijd doet en desnoods hou je m bij je als hij het echt op een huilen zet? Al is dat misschien wel weer inconsequent vlgs Ria ;)

monique: beterschap! Schiet nog iet erg op he? Hij is duidelijk uit zn hum van zn verstopte neus. logisch ook... hopelijk helpt de neusspray snel!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Oh... wat een drama zonet! We waren aan het eten en ze sliep net 3 kwartier en ja hoor... wakker. Ik besloot om maar meteen de theorie van ria Blom in de praktijk te brengen dus: 10-30 minuten laten huilen. En... na een minuut of 3 denk ik was het stil!!
    Maar... helaas na weer 5 minuten begon ze weer te huilen. Weer gelaten maar na het eten was het nog niet stil Toen huilde ze al wel zeker 15 minuten dus ik er heen. Ze was helemaal nat van het huilen, helemaal aan het snikken en bezweet, kortom helemaal over de toeren. Ben zeker 20 minuten bezig geweest om haar te kalmeren door haar bij me te houden. En was ze eindelijk stil, begon ze vaak weer! Of legde ik dr weer terug en begon ze weer heel hard te huilen! Weer even gelaten maar precies hetzelfde verhaal dus weer erheen om te troosten en dr op te pakken Pfff... hier heeft het dus alleen een langdurigere werking helaas...
    Missschien is het ook een kwestie van wennen en doorzetten maar voel me er nog niet happy bij. Bij een vermoeid huiltje: prima, maar vaak/ meestal gaat dat dus bij geen actie over in schreeuwen en dan helpt laten huilen dus niet.
    ben benieuwd hoe het bij jullie gaat...

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik weet wat je bedoelt Druif. Ik heb het hier dus ook een keer geprobeerd. Huilde hij helemaal niet hard en iedere keer was hij weer stil. Dus hup ik opnieuw beginnen met tellen. Zo moet dat zeggen ze. Maar na een half uur ofzo ik er toch maar naar toe. Helemaal bezweet, nat en overstuur. En duurde het ook lang voordat ik hem weer rustig had. Daarom durf ik het ook niet goed en ga ik er heen als hij huilt. En als hij jammert, brabbelt en het duurt mi te lang dan ga ik er ook even heen. Lastig hé. Je weet gewoon niet wat goed is!
    Wij hebben om kwart voor 7 de fles gegeven omdat hij zo moe was. Tijdens de fles viel hij al weg. In bed draaide gelijk zijn ogen weg en was het ook meteen weer stil. Na deze fles gaat het altijd goed, dus ga ik nu ook maar van uit :).

Hij heeft hier vandaag eigenlijk niet in bed geslapen. Om half 10 is hij vanochtend uit bed gekomen. Toen moesten we eerst naar de huisarts. Daar moesten we onderhand een uur wachten voor we aan de beurt waren, dus heb uiteindelijk daar de fles gegeven. Na de huisarts meteen doorgegaan naar de apotheek en heeft hij in de kinderwagen geslapen. Tegen de tijd dat we thuis waren wilde hij niet meer naar bed :(. Heeft hij nog wel op mijn buik geslapen. Om 3 uur was hij echt aan de fles toe. Daarna moesten we nog boodschappen doen. Na de boodschappen heb ik hem nog wel geprobeerd in bed te leggen, maar was het blerren. Ik moet hem echt meteen na de fles in bed doen. Het spelen na de fles heeft tot gevolg dat hij dan gaat huilen in bed. En dan heb ik toch echt het idee dat ik hem op tijd in bed leg. Geeuwen, oogjes vrijwen, maar slapen dan, ho maar. Hij houdt het alleen op het moment niet zo lang vol uit bed, maar ik ga er vanuit dat dat door zijn verkoudheid komt.

11. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik ga morgen weer even bijlezen! Ik heb er met 2 kids thuis zo weinig tijd voor. Morgen gaat de oudste naar kdv, dus heb ik hopelijk iets meer tijd.

Ik begin vanaf morgen met inbakeren. Bij mijn zoontje de puckababy gebruikt en werkte erg goed. Inmiddels erachter dat Tessa met haar armpjes maait, dus hopelijk krijgt ze dan meer rust. Ze zijn ook nog zo ongecontroleerd, dus ze houdt zichzelf er gewoon mee wakker.

Heb gisteren een dieptepunt bereikt. Tessa was de hele dag aan het spoken. Telkens als ik net iets met de oudste deed, bijvb eten. Dan was ze er alweer. Ben zo vaak naar boven geweest en ze lijkt echt in een sprong te zitten. Alleen bij mama is het goed. Dat laat ze ook echt duidelijk merken. Ze zet het hele huis al 2 weken op zijn kop. Toen mijn man gisteren thuis kwam, heb ik hem de babyfoon in zijn armen gedrukten ben naar de auto gerend. Stukje gereden en toen ff keihard zitten janken. Ik zag/zie het gewoon ff niet meer zitten.. Toen ik terug kwam, was ze nog steeds bezig, dus het was alsof ik niet weg geweest was.

Vandaag is mijn man thuis. Ik moest er gewoon ff uit. 's Middags wat winkels in gegaan en even naar de zonnebank. Nu ben ik weer iets opgeladen en klaar om morgen te kijken of we haar weer in het ritme kunnen krijgen die ze eerst zelf had aangegeven. Bij het CB vandaag ook het advies tot inbakeren gekregen. Maar vandaag prikjes gehad, dus mag pas vanaf morgen.

Als ik morgen de kans krijg, lees ik alles bij en kom ik misschien ook weer aan reageren toe.

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Duimerijntje, klinkt niet zo best allemaal! Ik begrijp je gevoelens helemaal, hier moet ik ook af en toe gewoon een potje lekker hard janken (en soms ook overgeven, das natuurlijk niet zo best).

Het inslapen na de kraamvisite was natuurlijk drama. Eerst 1x kwartiertje gehuild toen 20 min stil en toen begon het weer. Na en half uur (idd echt super lang) zijn we toch gaan troosten. Zaten de inbakerdoeken ook niet zo strak dus dat opnieuw gedaan. Toen begon het huilen natuurlijk weer. Maar wel eerst langer en steeds korter met langere pauzes toen duurde het een 3 kwartier tot het helemaal stil was (was uiteindelijk half 10), maar wel met heel veel pauzes, dus dat kon ik nog wel handelen.

's-nachts was hij om 2 uur weer ff wakker, maar dat duurde erg kort en ging verder slapen om half 4 werd hij echt wakker. Ik ga kijken heeft ie zijn handje uit de inbakerdoek weten te wurmen en lag hij half bloot. Blijkt dat mijn man gister bij de fles van 11 uur de kleine verschoont heeft, zonder opnieuw in te bakeren, waardoor de doeken los zijn komen te zitten. Kei zielig want het zag er echt onconfortabel uit. Omdat ik midden in de nacht weinig puf had opnieuw in te bakeren ik maar weer de puckababy aangedaan. Om 7 uur hoorde ik meneer weer even, maar dat was ook kort. Iets voor 8 werd hij werkelijk wakker. Waarschijnlijk het inbakeren toch niet strak genoeg gedaan, en ik had er nog wel zo mijn best op gedaan. Ook kan hij steeds zijn onderarmen naar boven wringen, dus miss. moet ik het vastzetten met iets, bijvoorbeeld luiertape??? Of mag dat niet?

Dadelijk naar de babymassage, dus ik ben benieuwd. Dan is hij wel al weer te lang wakker, daarna doe ik een flesje en ga ik het inbakeren opnieuw proberen hoop dat het dan wel blijft zitten. Omdat meneer het iedere keer presteerd om ook schuin in bed te liggen, lag hij gister ook half met zijn hoofdje onder het lakentje (ik schok me dood natuurlijk). Ook daar moet ik nog iets op verzinnen.

Hoop dat het inbakeren straks wel strak genoeg gaat, en vannacht natuurlijk helemaal!

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Goeiemorgen allemaal,

Yossie: had je m nu vannacht ook voeidng gegeven om half 4? Klinkt in ieder geval erg netjes? En ook geen moeite om weer in te slapen? Jammr dat het inbakeren vannacht een beetje in het 100 is gelopen, maar dat betekend wel dat je nog wat winst kan behalen!
    Ik had bij mn zoontje toen ook losse doeken van het CB om te kijken of het was was en wij moesten ze met een veiligheidsspeld vastzetten. Luiertape ken ik niet? Maar leukopor kan natuurlijk ook. Denk dat dat hetzelfde effect heeft. Die pacco doeken zijn wat dat betreft erg gebruiksvriendelijk. Werkt met klitteband en een soort buitenzak erom heen.
    Nog wel een vraagje over dat in slaap huilen. Mn meisje huilt eigenlijk niet zo vaak, vaak is het een beetje mopperen/jammeren. Zolang dat met pauzes gaat en het zelfde volume aanhoudt dan wil ik haar wel proberen te laten huilen als dat er voor zorgt dat ze dan later zelf in slaap kan vallen! Ik heb er best wat voor over! Maar gisteren bijvoorbeeld werd het steeds harder en schreeuweriger en meer gefrustreerd toen bleek dat ik niet kwam... hoe klinkt dat in slaap laten huilen bij jou? 30 minuten op dat volume lijkt me zeker niet de bedoeling!!??

Duimerijntje: wat balen dat het bij jou ook niet mee zit... klinkt niet gezellig! Ik kan me wel voorstellen dat je het op zulke momenten niet meer ziet zitten. Ik kan al wel janken als ik er 20 minuten over moet doen om mn meisje te kalmeren, maar dan weet ik nog dat t over gaat...en dat het een uitzondering is. Het gaat gewoon heel diep als je je kind niet "tevreden" kan krijgen.
    Hopelijk lukt het bij jou ook vandaag met inbakeren om weer wat rust en regelmaat erin te krijgen! Zeker met een tweede kind erbij geeft het zoveel onrust als je er dan voor je gevoel voor beiden niet 100% kan zijn!

Monique: gaat t beter met de neusspray?
    Hoe doe jij dat met laten huilen? Of doe je dat niet meer na jouw ervaring? Ik wil het vandaag wel weer proberen, maar zie er tegen op. Anderzijds is mn zoontje nu bij de opvang dus ik heb er wel de rust voor om het te proberen...

14. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Bedankt voor jullie steun meiden!

Yossie: Je kan het idd vastplakken met luiertape, dat had cb ook bij mij geadviseerd.

Druif: Wat is leukopor? Waar koop je dat? Ik heb wel luiertape.

Heb haar net in een laken ingebakerd, maar het is niet echt een succes geworden. Ze was meteen stil, maar na een kwartier begon ze keihard te brullen. Ze had d'r ene armpje al bijna los gewurmd en die ander was ze ook mee bezig. Heb de puckababy die ik bij mijn zoontje gebruikte aangedaan en nu ga ik haar even laten. Al gaat ze huilen, ga ik het zeker 15-30 minuten aankijken. Maar eigenlijk heb ik weinig vertrouwen dat ze stil zal worden... Toch word ik op dit moment moedeloos van het 100 keer naar boven rennen. Dus ze gaat maar even... Dat was ook het advies van het CB. Meer laten huilen als ik zeker weet dat er niks is. Maar hoe weet je dat zeker?

15. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    @Druif: Vandaag komt zijn verkoudheid echt los. Zo zielig. Hij is vandaag ook heel huilerig. Maar dan echt zo'n jammer huiltje.
    Ik heb hem hier niet meer laten huilen voor het slapen gaan sinds dat incident. Nu gaan we er meestal meteen heen om een speentje in te doen :). Het scheelt natuurlijk wel bij ons dat het alleen overdag is. 's Avonds en 's nachts gaat hij zo slapen.

Gisteren na zijn fles van 1900 uur was hij meteen weg. Toen we hem neer legde draaide zijn ogen al helemaal weg. Om 2300 uur wakker gemaakt voor een fles. En vanochtend kwam hij om 0630 uur. Zijn neus zat toen helemaal vol. Ik heb hem nog even bij me in bed genomen, omdat ik het te vroeg vond voor zijn fles. En toen werd ik om 0815 uur wakker. Wesley sliep ook nog heerlijk. Maar heb hem toen maar wel wakker gemaakt voor zijn 1e fles. Daarna meteen weer naar bed. 1030 uur eruit. En rond half 12 werd hij alweer moe, dus is hij weer naar bed gegaan. Om kwart over 12 werd hij vervolgens weer wakker voor zijn fles. Nu stort ie weer in, dus gaan we hem weer in bed proberen te leggen.

Ik hoop dat bij de rest het inbakeren een beetje gaat lukken. Als het maar weer een dag beter gaat, dan wordt je zelf ook weer wat positiever. En kun je er weer wat beter tegen.
    Succes allemaal!

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    ;)Druif, het is idd wel afhankelijk van hoe het huiltje klinkt. Dus je moet wel naar jou moeder instinct luisteren, staat tussen de regels door ook wel in het boek. Als jij hoort dat ze alleen maar verder overstuur gaat raken dan mag je natuurlijk wel troosten. Hier klinkt het huiltje vaak eerst heel hard, maar dit duurt max 10 min daarna wordt het minder met pauzes langer, dan valt hij dus eigenlijk altijd in slaap. Als het harde huilen langer dan 15min duurt raakt de kleine overstuur dus dan ga ik troosten. Je "moet" na de pauzes opnieuw beginnen met tellen, dat vind ik ook zo vreemd, misschien huilt de kleine dan gewoon 3 uur, toch? Maar hier worden de pauzes vaak langer en het huilen steeds korter, dit laat ik dan rustig 3 kwartier gaan. Langer duurt het vaak toch niet, anders ga ik voor de zekerheid wel even kijken.

Duimerijntje, idd hoe weet je zeker dat er niet is? vannacht vond ik hem ook half bloot en hij had om 2 uur alleen heel even gehuild, dus wanneer heeft hij zo liggen vechten en was dat de reden van het korte huiltje??? Of heeft hij dat in de 10 minuten gedaan toen ik even wakker moest worden en de fles moest maken. Ik denk dat je gewoon de huiltjes moet leren kennen, maar dat vind ik erg moeilijk. En als ik het dan verkeerd begrepen heb en hem laat huilen voel ik me super schuldig... Heb wel een beeldbabyfoon, helpt iets, maar ik vind de kwaliteit van het beeld zo slecht dat ik er nog niet veel uit kan halen.

Babymassage gehad, ging best aardig al was hij super moe, om 8 uur namelijk flesje gehad en om kwart over 9 ging we weg en het duurde tot 11 uur. Hij heeft daarna wel een kwartier in mijn armen liggen slapen maar in de maxicosi werd hij natuurlijk weer wakker. Thuis aangekomen heeft hij weer een fles gekregen en ligt nu heerlijk ingebakerd te slapen. Wel eerst ff huilen en na de 1e slaapcyclus was het ook weer ff huilen. Ga nu zelf ook ff slapen, ben ik wel aan toe!;)

Monique, hoop dat de kleine zich snel weer beter voelt!

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoi allemaal,

Duimerijntje:leukopor is van dat plaktape die we in het ziekenhuis gebruiken, denk net zoiets als luiertape. Je kan het vlgs mij gewoon bij de drogist kopen.
    Ik vind dat laten huilen, en dan bedoel ik echt huilen, dus niet pruttelen, vind ik lang hoor...als dat echt 30 minuten moet duren?! Ik denk inderdaad dat je dat afhankelijk van het huiltje moet doen. Vaak hoor je wel verschil in vermoeid jammer huiltje of overstuur huiltje.
    "hoe weet je of er niks is"?? Ja, lastig... maar meestal kan je wel dingen wegstrepen toch? Als hij/zij net de fles heeft gehad dan weet je iig dat het geen honger is. Evenals schone luier. Boertje doe ik meestal direct na de voeding of hij komt later nog met het naar bed brengen, dus dat is hier althans, meestal ook uitgesloten. Krampjes komen hier steeds minder vaak voor, weet niet hoe dat bij jullie zit? Maar dat is echt gillen, dat herken ik wel. Aandacht... als ik net een uur met dr heb gekroeld dan laat ik dr inderdaad... en wat heb je dan nog meer???
    Pijn/ongemak/kou... als ik een keer ben wezen lopen en ze ligt er verder goed bij, recht in bed, nergens tegen aan, deken over dr heen etc, dan heb ik naar mijn idee alles uitgesloten?! En DAN zou ik dr kunnen laten huilen...

ben net wel even de mist in gegaan, of nou ja.... vind het toch een dilemma. Ik had dr in bed gelegd om te slapen en 5 minuten latrer begon ze alweer te pruttelen en te jammeren. Wilde dr eerst proberen te laten inslapen, maar na 3 minuten toch maar gelopen voor dr speen die uit dr mond was gevallen en dan is het daarna ook meteen stil! Als je dat weer dat ben je ook niet meer gemotiveerd om te laten huilen... logisch ook, toch? Alleen wordt ze hierdoor wel erg afhankelijk van mij en de speen aangezien ze die nog niet zelf kan pakken, haha. Dus wat is wijsheid??

Vanmorgen trouwens van 9:15 tot 12 uur geslapen!! Wist niet wat me overkwam! Vind het ook zo gek dat het de ene keer wel lukt ( en snachts) en de andere keer zo moeizaam?
    Zou niet weten wat ik anders heb gedaan, behalve dat ze nu wat jammerde voor ze naar bed ging. Maar ik heb ook weleens dat dat dan net te laat juist is...

monique; zo te lezen heeft hij echt last van de verkoudheid! Hij is er ook echt een beetje ziekig en hangerig bij, of niet? 1 ding: hij slaapt vlgs mij nu wel goed ( moe).. mag nu wel snel opknappen he? Het duurt nu lang genoeg?

Yossie: inderdaad, ik luister ook wel naar het soort huiltje. Ik vind het wel knap dat jij dus eerst moet luisteren naar 10 minuten vrij hard huilen. Dat kan ik dus al niet. Maar dat is bij jou vast ook door ervaring zo gekomen, omdat je weet dat het daarna beter wordt. Gisterenavond heb ik dr wel langer dan 10 minuten zo hard laten huilen, maar dat was dus geen succes. Nou ja, weet ik dat ook weer...
    Ik ga het zo maar weer proberen. Vanmorgen zo 3 uur geslapen dus ik verwacht dat ze dit slaapje niet ZO goed gaat maken... ze ligt nu een half uurtje dus ze zal zo wel weer wakker worden ;)
    Sliep hij trouwens vanzelf in na de eerste slaapcyclus?! Zonder jouw hulp??
    Gaat het nu dan toch goed komen??!!

18. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Druif: Dat laten huilen vind ik ook erg moeilijk hoor. Ik heb altijd al problemen met het huilen gehad. Voel me ook echt een rund dat ik vaak niet zo goed weet waarom ze nou huilt. Volgens mijn man ook meer mijn eigen onzekerheid, want hij zegt dat ik wel altijd het juiste weet te doen..? Zegt ie dat om mij op te peppen of vind ie het echt zo? Het klopt trouwens wel wat jij zegt, druif. Soms kun je alles weg strepen. Maar dan blijf ik altijd in het pijn hebben hangen of dat ze gewoon bij mij zou willen zijn? Argh, die onzekerheid pfff..

In ieder geval is het niet nodig geweest haar te laten huilen!! Ze is in de puckababy meteen gaan slapen en slaapt nu nog!! Ik vind het zo heerlijk :). Ik hoop ook echt dat ze straks lekker vrolijk wakker wordt en echt even met mij kan lachen en babbelen. Daar word ik zo blij van. Dat laadt mij echt op voor de moeilijkere momenten.

Over het verhaal van de speen; ik ben er ook nooit zo'n fan van om die speen er telkens in te moeten stoppen. Dan zit je er 's nachts misschien ook aan vast. Aan de andere kant krijgen ze vanzelf de leeftijd dat ze de speen weer kunnen pakken en in kunnen stoppen. Ik snap je dilemma! Mijn zoontje had hem alleen nodig bij het inslapen, tussendoor had hij hem nooit nodig.

Yossie: Heb je lekker geslapen? Fijn dat de babymassage goed voelde! Is altijd fijn voor de band met je kindje vind ik. Ik wil vrijdag gaan babyzwemmen als ze morgen net zo goed gaat slapen als vandaag.

Monique: Wij hebben hier ook een verkouden baby. Ze heeft er alleen niet zoveel last van. Bij jou wel zo te lezen. Misschien kun je eens luuf proberen? Dat is een soort mentholachtig spul wat je op de borst/nek/rug kunt smeren. Daardoor gaat het ademen beter. Heb hier hele goede ervaringen mee met mijn zoontje!

19. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    even kort een berichtje
    ik baken in met een snug en tug en dat werkte bij ons prima beter dan de puckababy die doe ik aan en dan nog een hydrofiele luier erover.

heb nu weinig tijd mijn schoonmoeder is helaas overleden afgelopen vrijdag dus het is nogal hectisch en emotioneel hier thuis.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, zoals verwacht kon ik weer "oefenen" :(
    Kan er donder op zeggen dat als 1 slaapje perfect gaat dat de rest dan weer bal is... Maar goed, vanmorgen was ik ook wel behoorlijk verwend. ik moet wel weten dat ik moeder ben geworden natuurlijk :D

Vind het gewoon erg lastig dat laten huilen. Ben het echt gaan bijhouden. Eerste 3 kwartier lukte goed met een speentje uiteindelijk. Daarna begon het gezeur. Van 14:15 tot 15 uur OM DE 5-10 MINUTEN GELOPEN!!!:$:$ Wel goed voor de laatste zwangerschapskilo's trouwens ;) Heb "netjes" in het begin 10 minuten gewacht om te kijken of ze insliep zonder hulp, maar toen kon ik het niet meer aanhoren en ben er toch heen gegaan. Misschien moest ik het langer aanhoren hoor? Ze huilde niet hard, was meer zo'n vermoeid huiltje, maar ik heb het idee dat ze zonder speen moeizamer in slaap valt. Dus waar doe je dan goed aan? Aanleren om snel met speen in slaap te vallen of zonder speen de boottraining aangaan?? :D Ben dan toch geneigd de makkelijkste weg te kiezen, inderdaad ook met het idee dat ze het straks wel zelf zou kunnen pakken. Na deze 10 minuten hoorde ik dr dus 3 kwartier lang om de 5 minuten. Soms iets eerder, maar ben er steeds na minstens 5 minuten heen gegaan met het idee dat ik haar wel de kans geef om zelf in te slapen.
    Op dat moment denk ik echt dat ik de enige ben die haar weer in slaap kan krijgen dus loop ik maar weer voor de speen. En nu, achteraf, nu ze eindelijk slaapt, voel ik me weer zwak. Denk ik: had ik het niet beter moeten volhouden? Na 10 minuten pas weer kijken? Niet meteen met de speen aan komen draven, zo leert ze het nooit! Misschien heb ik dr juist overprikkeld.
    Was ze wel echt moe? Ze is nu 3 kwartier wakker geweest en heeft 3 kwartier gejammerd, had ik die tijd niet beter kunnen spenderen in haar oppakken, mee naar beneden nemen, knuffelen en desnoods na een kwartier doodmoe weer proberen in de hoop dat het dan beter lukt? ( Dat laatste heb ik trouwens (eer?)gisteren ook geprobeerd en was geen succes, maar toch...; deze dingen denk ik wel, voel me gewoon schuldig dat ze zolang mopperde).
    Weet gewoon niet waar ik goed aan doe?! Ze klok niet overstuur, dus denk je: laten huilen.
    Maar heb aan de andere kant het idee dat ze sneller stil is als ik even loop voor de speen. Al werkte dit dus met de 5 minuten regel niet... dus...:(:(:(:(

Duimerijntje: snachts slaapt ze dus wel gewoon door zonder speen en hulp?? En vanmorgen dus ook zomaar 3 uur ( dit was wel een grote uitzondering hoor!) maar ben er niet achter wanneer ze wel doorslaapt en wanneer niet.
    Heeft ze het lang volgehouden met de puckababy??

Als je trouwens mee wilt kletsen ook op facebook? Onze namen staan in voorgaande post, kan je ons opzoeken.

Hellen:gecondoleerd met je schoonmoeder! Wat erg :( was ze ziek? of ging het erg onverwachts? Verschrikkelijk.... Sterkte!

Deel Deze Pagina