Moeite met inslapen en doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zit nog eens na te denken; eigenlijk ben ik ook niet duidelijk, of wel? OF ik laat dr huilen ( max 10 minuten, zolang het niet overstuur klikt) OF ik loop gewoon als ze huilt voor de speen. Maar dan ook niet pas na 5 minuten?
    En de tactiek van max 10 minuten laten huilen moet ik natuurlijk ook vaker proberen? 1 dag consequent iedere keer? Of 2 dagen? Of...??
    En als dat niet werkt dan gewoon toegeven en voor de speen lopen?
    Wat is jullie mening?

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Lastig hé die theorieën toepassen. Ik heb het vandaag ook weer geprobeerd, maar geen succes hoor. Hij gaat hier alleen maar harder huilen.
    Mijn man heeft na de fles van 12 uur met hem op bed gelegen. Meneertje heeft lekker gelegen, maar alles bij elkaar maar een half uur geslapen. Terwijl hij aan mijn kant lag en mijn man aan zijn eigen kant. Na de fles van 16 uur weer gepobeerd in zijn eigen bed. Maar hij vertikt het gewoon. Die twee slaapjes lukken gewoon echt niet, zonder veel moeite te doen.

Duimerijntje: Ik heb luuf in huis gehaald. Maar dit mag je tegenwoordig pas gebruiken vanaf 6 maanden. Ik doe het nu wel op een spuugdoekje en dan in zijn slaapzak.
    Heeft ze nog lekker geslapen in haar puckababy?

Druif: Is ze nu wel gezellig of nog steeds moe?

Hellen: Gecondoleerd. Heel veel sterkte de komende tijd.

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hellen gecondoleerd, en heel veel sterkte!

Druif, blijft lastig, je moet doen waar jij je het beste bij voelt. En als de speen brengen helpt, waarom niet? Wel weet ik dat de buren van mijn ouders nu de kleine 1,5 is nog steeds 5x per nacht eruit moeten om de speen terug te brengen, en een nichtje (3 jaar) van mij ook trouwens. 's-nachts schijnen ze deze dus niet goed te kunnen vinden ookal kunnen ze het zelf. Maar bij jou heeft ze deze 's-nachts niet nodig, dus waarom dan niet lopen. Ik doe dit zelf niet omdat ik hem met speen alleen heel zelden in slaap krijg en vaak wil hij deze ook gewoon niet. Volgens het CB vinden sommige kindjes het heerlijk :)?) om zichzelf in slaap te huilen, en die heb ik denk ik. Je zou het eens kunnen proberen, laten huilen, maar je moet er zelf wel achter staan en er tegen kunnen en consequent zijn is hierbij ook noodzakelijk (is erg moeilijk weet ik uit ervaring, het helpt dan als je even een klusje doet).

Vanmiddag heeft de kleine dus geslapen van 10 over 12 tot half 4, toen hoorde ik wat pruttelen en het was tijd dus ik ben gaan kijken. Echt wakker was hij nog niet... Daarna ongeveer een uurtje gezellig beneden en daarna weer naar bed. 5 min huilen en nu is het al weer een ruim 30 min stil. 's-avonds huilt hij vaak het langst en hardst (soort huiluurtje:( misschien).

Na de 1e slaapcyclus vanmiddag was het 5 min (voor mijn gevoel best hard) huilen, maar daarna weer slapen. Ook na de 2e slaapcyclus kwam er even een hard huiltje (5sec. ofzo) en toen weer verder slapen. Lijkt dus goed te gaan (*klopt hevig af*) maar durf nog niet te hopen, met de puckababy ging het de eerste 3 dagen ook goed en daarna steeds slechter.

Vannavond zal ik ervoor zorgen dat hij er goed strak in zit zodat hij er echt niet meer uit kan. Desnoods met luiertape. Verschonen doe ik dan niet om 23u, doe ik anders wel maar dat is nu zo'n gedoe en meestal slaapt hij nog tijdens de fles. Hoop wel dat de luier het volhoud, haha.

Als het inbakeren een succes blijft schaffen we paccodoeken aan, is toch wat handiger en wordt ook geadviseerd door het CB. Ga nog wel even aan het kdv vragen of zij aan inbakeren doen.

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    @Yossie. Zo dan heb je tot nu toe een super dag gehad :). Hier heeft hij zo'n lang slaapje nog nooit overdag gehaald. Hopelijk zet het door. Zou wel super fijn zijn als je het gevonden hebt. Nu nog even vanacht afwachten. Ik duim met je mee dat het gaat lukken.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat klinkt erg hoopvol Yossie! Super! maar inderdaad: niet te vroeg juichen ;)
    Je weet vast niet wat je meemaakt?! Bij ons KDV bakerderden ze wel gewoon in trouwens. Dar hebben ze wel ervaring mee hoor!

Na dat drama uurtje hier is ze als een blok in slaap gevallen voor 1 uur en 3 kwartier!! Ze was dus wel echt moe ( of helemaal uitgeput, haha).
    Weet nog niet zo goed welke conclusie ik kan en mag trekken. Ik ben ook zo inconsequent als wat hierin... Laten huilen lijkt niet te helpen, voor zover je dat na 2 slaapjes kan zeggen. Zij slaapt er niet van in, ik vind het vervelend... en we zijn zo 3 kwartier verder.
    Misschien moet ik het nogmaals proberen en dan echt 10 minuten tot 30 minuten proberen ipv na 5 minuten weer lopen? Wat zegt dat boekje daarover? En als je dan na die tijd er heen gaat, wat doe je dan? Haal je hem/haar er dan uit of alleen even kijken? Of mag je ook een speentje geven, aai over het bolletje etc. klinkt stom dat ik het vraag want je doet uiteindelijk toch wat goed voelt, maar ben wel benieuwd naar wat de theorie erover zegt ook met het oog op RRR en overprikkeling etc.
    Indien nodig zal ik het vanavond nog eens proberen, dit tijdstip gaat vaak het lastigst, zo rond avond eten. of we hebben ons portie voor vandaag al gehad ;). Mocht het toch weer op een drama uitlopen zoals gisteren ( helemaal over de toeren) dan accepteer ik maar gewoon dat ik zal lopen voor het speentje.

Wb het speentje: mn zoontje is ook speenverslaafd, maar dat is toch later gekomen toen hij m ook zelf kon pakken. Ik neme me wel heilig voor om met ene half jaar ofzo weer af te bouwen, dan schijnen ze die zuigbehoefte niet meer te hebben?
    Mn dochtertje gebruikt hem echt bij inslapen en zuigt m dan helemaal IN dr gezichtje zo onderhand. Gelukkig heeft ze m savonds en snachts niet nodig ( klopt hevig af!). Dit wil ik wel graag zo houden dus ik zit wel een beetje in tweestrijd...

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ach Druif is het straks niet het speentje waar we er voor uit moeten. Dan is het wel iets anders. De kleinste van mijn zus wordt 's nachts wakker als ze haar lievelingsknuffel kwijt is. En dan kan mijn zus er daarvoor uit om die weer te geven. Dus als ze lekkerder in slaap vallen met speen. Zowat!

7. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Over het laten huilen: Bij mijn zoontje deed ik het altijd zo met inslapen; In de puckababy, kusje geven, speentje geven, muziekje aan, aai over de bol en dan weg. Na 5 minuten huilen (ook al waren er pauzes) ging ik er weer heen en herhaalde het slaapritueel, dus speentje geven, muziekje aan en aai over de bol en weer weg. Net zo lang tot hij sliep, of soms als ik het zelf niet meer aan kon, liet ik hem langer huilen. Maar mijn zoontje was een hele andere baby. Hij had niet heel veel last van lucht (boertjes) en hij had ook geen reflux. Mijn dochter is toch meer een 'zorgenkindje', dus vind het moeilijker haar te laten huilen. Mijn zoontje gaf als baby niet zoveel om de speen, maar nu wel. Hij is hem soms 's nachts kwijt, maar kan het gelukkig vaak ook zelf weer vinden.

Ik wen wel net als bij mijn zoontje het speengebruik rond 6 maanden af als ze wakker zijn. Maar Tessa hoeft hem ook niet als ze wakker is tot nu toe.

Tessa heeft heerlijk geslapen in de puckababy, van half 1 tot kwart voor 4. Had haar wakker gemaakt voor een voeding. Daarna even met haar gespeeld/geknuffeld. Toen in de box en na een kwartier ging ze heel hard gapen. Nog heel ff zo gelaten en toen op bed. Meteen niet meer gehoord, maar na een half uur begon ze te huilen. Heb haar 5minuten laten huilen, daarna speentje gegeven en toen is ze voor 5 kwartier stil geweest! Rond 19 uur de fles en om 20 uur was ze weer aan het gapen in de box, dus weer naar bed. Daar heeft ze wel even gehuild en gerommeld, later weer even gehuild, maar nu is ze stil. Hopelijk gaat ze na de voeding van 23 uur weer snel slapen en slaapt ze een beetje door vannacht. Afgelopen nacht om 4 uur even gehuild,speentje erin en verder geslapen tot 6 uur.

Ik ben van plan morgen ook weer consequent met de 5 minuten regel aan de slag te gaan. Bij mijn zoontje heeft dat heel erg geholpen. Ook als hij wakker werd na 3 kwartier. Hij leerde echt snel om gewoon zelf verder te slapen, zowel 's nachts als overdags. Maar natuurlijk is elk kindje anders. Deze dame is sowieso pittiger dan mijn heer. Die was echt sullig als baby. Totaal niet hongerig en altijd lachen.

Dat laten huilen is wel iets om een weekje te proberen denk ik. Maar ik denk dat je snel genoeg merkt of het werkt. Wel consequent toepassen, want anders kun je nog niet weten of het nou iets is.

Yossie: Wat fijn dat je ook zo'n rustige middag hebt gehad. Kun je je weer ff helemaal opladen.

Monique: Wist niet dat Luuf nu pas vanaf 6 maanden mag. Goed opgelost met het spuugdoekje! Hopelijk werkt het goed!!

Fijne nacht allemaal, ik duik er lekker vroeg in!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, voor nu is die speen een uitkomst! Daarna zien we wel weer!

Nou, het kroost ligt er hier weer in. Het ging vanavond niet onaardig. Denk dat ik mn portie vanmiddag al gehad had ;)
    Ze was van 16:45 tot 18:45 uur wakker en daarna 3 kwartier geslapen. Hierna heeft mn man dr een half uur laten huilen ( wel af en toe gelopen voor de speen, maar hielp dus niet, denk dat ze gewoon te wakker was, maar ik was boodschappen doen). Daarna om 19:45 uur de fles gegeven en een half uur later er weer in. En nu is het heerlijk stil boven....

Iedereen een fijne nachtrust gewenst! Yossie, ben erg nieuwsgierig hoe die van jou het gaat doen!!

9. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier was het vanavond weer ff wennen. Na de fles van 19 uur ging hij niet meteen slapen. Iedere keer huilen. Er naast gezeten om hem stil te krijgen en dan was hij bijna weg. Maar de deur was nog niet dicht of hij begon alweer. Ben ff met hem op bed gaan liggen en toen konden we hem in bed leggen. Oogjes waren nog niet helemaal dicht. Na een half uurtje nog even gespiekt en toen waren ze ogen nog niet helemaal dicht. Was voor de avond wel weer even wennen hoor. De laatste dagen ging deze zonder protest.

Speentje wil ik hier uiteindelijk overdag ook afleren, zodat ie hem alleen 's nachtss nog krijgt. En uiteindelijk 's nachts er ook vanaf :).

Succes allemaal vanacht en morgenvroeg. Ben ook heel benieuwd hoe het bij Yossie gaat.

10. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Druif, ik gebruik de speen ook ooit. Maar het boekje zegt erover om dat zo min mogelijk te proberen zodat ze er niet afhankelijk van worden. Maar als het helpt met inslapen zou ik het zeker niet laten. De ervaring hier was dat hij dan 9 vd 10 x nog niet insliep en soms dus wel. Ik gebruik hem wel in de kinderwagen en overdag als hij mopperig is en we moeten naar de HA of osteopaat ofzo. Het boekje zegt dat je ze sowiso 15 minuten moet laten huilen (tenzij overstuur huiltje) daarna nog eens 15 min. en opnieuw beginnen met tellen na een pauze van minimaal 30 sec. want dat zou er al op wijzen dat ze toch niet overstuur zijn. Ik ga het gewoon consequent volhouden maar gister een overstuur huiltje dus even getroost en weer teruggelegd, toen kwam het jengelhuiltje met pauzes. Dit duurte 3 kwartier voordat hij sliep maar heel veel steeds langere pauzes.

Vanavond weer visite 2x en hij sliep redelijk snel, na 3 kwartier weer een huiltje, was ook maar weer kort en nu slaapt hij nog en we zijn zelfs op zijn kamertje wezen kijken (vond ik wel super spannend). Maar ieder kindje is idd anders, maar daar zegt het boekje niets over, dus ik zou zeggen probeer het zolang ze niet overstuur klinken, anders direct kijken. In de nacht vind ik 15 min al erg lang, dus dat ga ik denk ik niet doen, ik wacht dan max 5 min.

Troosten doe je volgens het boekje door ze te laten liggen, dus een aai over de bol, muziekje of iets dergelijks speentje kan ook eventueel. Dus doe wat voor jou werkt eigenlijk. Hier is het een kwestie van zo min mogelijk prikkels geven, anders wil hij graag wakker blijven:D

Vanavond ging het slaapje iets minder, na een halfuurtje toch weer een kort huiltje en dat deed hij steeds met lange pauzes. Na 2 uur begon hij echt te huilen dus heb ik hem eruit gehaald en de fles maar iets vroeger gegeven. Nog een uurtje gespeeld en toen weer naar bed. Strak ingebakerd maar ik moet hem dadelijk verschonen, ga toch kijken of dat ook kan zonder helemaal die doeken uit te doen want het is wel veel werk.

Monique, jammer dat het vanavond niet zo wilde lukken, dat slaapje lukt bij ons ook meestal wel, maar helaas niet altijd. En idd je zult er altijd wel een keer 's-nachts uit moeten bij de kinderen. Ook als ze 12 zijn vertelde mijn collega gister, haar dochter is namelijk nog al bang en dacht een lijk in een zak gezien te hebben (bleek slachtafval te zijn:D) dat heeft ook een aantal nachten geduurd.

Iedereen succes voor de nacht!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoe is het vannacht gegaan Dukmerijntje en Yossie?

Duimerijntje: die 5 minuten regel? Hoe pas jij die toe? Misschien is dat meer iets, voor zover we dat niet al doen. Ik wacht meestal ook 5 minuten voor ik er heen ga maar eigenlijk is ze nooit vanzelf stil. Maar dat geldt ook voor als ik 10 minuten laat huilen, dan wordt ze ook niet stil. Ze wordt eigenlijk alleen stil als ik er heen ga en even over dr boletje aai en har de speen terug geef...

Ik denk niet dat ik het zie zitten om een week lang consequent vol te houden met laten huilen. Misschien is mn dochter er het kind niet naar want bij mn zoontje werkte het wel goed. Inslapen is hier ook nooit het probleem de laatste tijd, meer het doorslapen na 3 kwartier.
    Net ook, na een uurtje werd ze weer wakker en ik besloot om haar te laten huilen. Ze klonk ook niet overstuur maar het wordt na 5 minuten ook ECHT niet minder! Als het jengelend klinkt dan wil en kan ik het best 10 minuten laten, maar ze huilde continue. Ik ben er na 5 minuten toch heen gegaan, speen gegeven en ze was stil.... denk toch dat dit beter werkt. Hierna, na 5 minuten huilde ze weer maar werd ze wel zelf weer stil binnen de 5 minuten. Jammer genoeg huilde ze nu net weer en heb ik haar er maar uit gehaald. Ze zag er niet onwijs moe uit en ze begon meteen te lachen dus ik denk dat ze even over dr slaap heen is. Heb me er vaak genoeg in vergist en dan is ze na een kwartier alweer huilerig, maar we zullen zien. Vandaag heb ik mn zoontje ook thuis dus dan heb ik ook niet de rust om te blijven experimenteren met laten huilen.

Yossie: de methode lijkt toch wel te werken bij je zoontje? Zo fijn! Geeft je vast wat meer vertrouwen, of niet? En sliep hij vannacht een beetje door?
    Ik denk dat de methode niet echt werkt of iets is voor mij en mn meisje. dan voel ik waarschijnlijk meer voor de 5 minuten regel.
    Ik denk dat inmiddels de speen ook een "ding" is geworden. Ze slaapt er gewoon onwijs goed mee in. En vaak is het ook zo dat als ze hem terug heeft dat t dan goed is dus dan heeft het niet veel zin om 10 minuten te laten huilen. En denk zoals gisteren dat ik 3 kwartier lang heb geprobeerd ( voel me er wel een beetje schuldig over) dat ik haar er achteraf gezien beter uit had kunnen halen. Vind het vaak toch nog lastig te zien of ze nog moe is of kleine oogjes van het huilen heeft...en stiekem gewoon eruit wilde... Zoals nu is ze er haast een half uur uit terwijl ze toch maar 3 kwartier geslapen had en ze is nog altijd vrolijk.

O... ik heb ook zo'n sullige baby die bijna altijd lacht en nooit hongerig is, haha! Ik vind het zalig, mn zoontje was altijd hongerig, wilde altijd meer en nog meer, wilde continue vermaakt worden, had een behoorlijk temperamentje etc etc,.. hij is nog steeds zo trouwens, wil jullie niet bang maken ;) maar tis idd een totaal ander kind.
    Maar ja, het enige lastige van mn dochter is dus vaka het doorslapen. Gelukkig (en gek genoeg)gaat het snachts wel goed! Gisteren ging ik nog eens bij dr kijken en lag ze tot 2x toe gewoon met dr ogen open een beetje te kijken... maar je hoorde dr niet! Gek dat ze dan op de dag wel "roept"he?

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Druif, als de speen goed werkt, gewoon doen!

Het ging gister avond goed en voor de fles van 23u is hij zelfs met verschonen etc. niet wakker geworden, en zijn fles rustig leeggedronken. Doorslapen zat er nog niet in, had zich weer uit de doek gewurmt... Het was wel huilen met pauzes dus wellicht had hij ingeslapen als we het inbakeren toch beter hadden gedaan, vanavond maar weer een poging.

Na de fles van half 5, tussendoor opnieuw ingebakerd, flink huilen tijdens maar toen hij in de doeken zat was hij stil, is hij direct weer ingeslapen tot half 10 (heb hem maar niet eerder gewekt). Hij was ook lekker vrolijk wakker en lachte me meteen toe.

Vandaag wisten mijn moeder en ik niet wat we meemaakte, tijdens het inbakeren hard huilen. Dit doen we op onze slaapkamer op het bed omdat je er echt ruimte voor moet hebben. Hij viel al in slaap tussen onze kamer en zijn eigen kamertje in????:( Staat ook in het boekje dat dat kan gebeuren, maar toen dacht in nog dat dat bij onze kleine nooit zou gebeuren. Geeft me inderdaad voorzichtig wat vertrouwen, en als hij 's-nachts niet doorslaapt vind ik het ook niet zo erg nu hij overdag veel rust. Nu maar afwachten wanneer de terugval komt, maar ga zeker doorzetten. Mijn moeder heeft al inbakerdoeken gemaakt van een oud flanelle laken.

Duimerijntje, bij jou nog vooruitgang?

13. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Breek me de bek niet open! Op zich ging het gisteren best goed. Ze ging 's avonds ook gewoon slapen. Om 5 uur was ze wakker, dat heeft ze eigenlijk nooit. Soms om 4 uur, maar dan slaapt ze na een speentje zo verder tot 6 uur.

Vanmorgen dus om half 6 de fles en om half 7 erin. Ze sliep vrij snel en om half 10 was ze weer wakker. Flesje gegeven, even gespeeld, daarna in de box en om 11 uur ging ik winkelen. Moest wat dingen hebben voor sinterklaas en wil ook gewoon ff kunnen winkelen. Voel me net een kluizenaar als ik dat RRR moet toepassen. Ze sliep meteen in de wagen,dat doet ze eigenlijk altijd. Om 12:15 was ze wakker en lag ze te kijken en te gapen. Om 12:45 thuis, even in de box gelegd en om 12:54 gaapte ze weer, dus naar bed. Ze heeft een kwartier gehuild aan een stuk. Ben 1 keer bij haar geweest, vervolgens was ze stil en geeft ze nu nog af en toe een huiltje. Ik laat haar gewoon even. Ben vandaag alleen, dus alle tijd om in slaap te laten huilen. Ben gewoon benieuwd of ze dan rustig een uur gaat slapen. Verder red ik het eigenlijk met mijn bekken niet om iedere 5 minuten naar boven te gaan. Beneden leggen, dan ben ik zelf (in gedachten) continu met haar bezig, omdat ik haar telkens hoor kreunen als ze slaapt.

Op zich wel vooruitgang, alleen vond ik het huilen van net weer zo moeilijk. Toch probeer ik het door te zetten!

Die 5-minuten regel pas ik altijd zo toe. Zodra ze huilt zet ik m'n timer op mobiel op 5 minuten. Als die afgaat naar haar toe en slaapritueel herhalen. Als ze dan weer gaat huilen als ik beneden ben, weer die timer zetten. Ook al stopte ze tussendoor, ga ik gewoon na 5 minuten ernaar toe als ze nog huiltjes geeft.

Maar ik denk dat ik haar beter gewoon wat langer kan laten huilen. Ze kan zichzelf prima kalmeren blijkt nu net...

14. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Bij mij is het net andersom. Mijn zoon was echt een sullige baby, maar is wel een temperamentvolle peuterpuber. Mijn dochter is een temperamentvolle baby, die laat ALLES duidelijk horen. Tijdens het boeren krijst ze al keihard dat ze de fles terug wil. Terwijl die boeren er echt uit moeten bij haar ivm spugen. Ikzelf was trouwens een huilbaby, maar een super rustige peuter/kleuter/tiener/volwassene. Toen het huilen eenmaal stopte, had me moeder geen kind meer aan mij! Terwijl het bij mijn zus juist andersom was. Ik heb dus nog goede hoop dat mijn meisje een rustige peuter gaat worden. Hoewel ze natuurlijk wel een ander voorbeeld krijgt van d'r broer :D

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik hoor ook zoveel van die gezegdes: een rustige baby in de buik hoeft niks te zeggen.... of: rustige baby is driftige peuterpuber en andersom...
    Nou, mn zoontje was superdruk in de buik, een temperamentvolle baby en een driftige peuterpuber... hou mn hart vast voor later...
    en mn dochter is in alles het omgekeerde. Mn man is ook altijd zo druk en hopelijk lijkt mn dochter op mij :D Maar ja, een beetje pit mag ook heus wel. Zo'n zijig kind vind ik stiekem ook niet leuk...
    Voor nu vind ik het echt heerlijk en ze is echt zo'n heerlijk lief meisje!!

Net is, nadat ze 3 kwartier wakker was weer voor 3 kwartier gaan slapen en daarna was het weer tijd voor de fles.
    Hierna is ze 1,5 uur wakker geweest en nu is ze meteen zonder morren gaan slapen. ben benieuwd of het weer 3 kwartier wordt of dat ze nu weer een lang stuk gaat maken...
    En als het weer 3 kwartier wordt ga ik er gewoon heen, speen terug in, zo nodig herhalen en lukt t niet dan kijken of ze misschien echt uitgeslapen is of niet. Zo niet dan. tsja... blijven proberen? Maar zal haar er denk ik nu wel sneller uithalen. In ieder geval niet 3 kwartier lang blijven proberen. gewoon een keer of 3 ofzo.

haha, eigenlijk wat ik voor dat hele "laten huilen theorie" ook al deed!
    Had er alleen wel wat voor over gehad als ze gewoon na 3 kwartier zelf door kan slapen...

Jemig Yossie, wat goed zeg dat hij er zo op reageert! Ongelofelijk!! Het doet hem dus echt goed dat inbakeren!
    Staat dat ook niet in dat boekje dat ze op dag 3 ofzo een terugslag kunnen krijgen? Nou ja, wel doorzetten, erger dan het was zal het niet worden!!
    Dat ie om half 5 snachts dan nog komt, tsja, dat is dan niet zo erg denk ik, als hij daarna gewoon weer gaat slapen?

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Duimerijntje, klinkt op de nacht na toch niet echt slecht, wel? Idd volgens RRR ben je best een kluizenaar. Ik ga dit wel heel consequent doen, iig de eerste dagen zoals het boek aanraad, daarna ga ik weer uitstapjes maken. Gister natuurlijk een uitzondering, want ik ga de massage waar ik dik voor betaal niet afzeggen want dan worden de kosten toch gewoon in rekening gebracht.

Ik heb de indruk dat onze kleine trouwens een rustig, gevoelig en vrolijk mannetje is, hij kan zich prima een hele tijd (soms bijna 1 uur) zelf vermaken in de box. Dus ben benieuwd wat voor peuter hij wordt!

Slaapje van net niet zo'n heel groot succes maar ik ben niet ontevreden. Hij sliep max 3 kwartier en toen kwam het huiltje met pauzes soms lange pauzes soms kort. Dus ik consequent zitten tellen (om te kijken of de pauzes wel langer dan 30sec. duurde) en dan weer op nieuw de tijd in laten gaan. Volgens het boekje kun je een jengelend kind wat met tussenpauzes huilt toch het beste laten liggen en alleen gaan kijken zonder dat hij je ziet (en dan rustig troosten zonder nieuwe prikkels te geven) omdat de kans er is dat hij niet echt wakker is. Dit huilen met pauzes duurde 3 kwartier, toen was ik het echt beu en ben ik gaan kijken, de kleine deed zijn ogen niet open en was gewoon aan het huilen in zijn slaap (dus volgens het boekje), ik heb hem zonder dat hij mij dus zag wat klopjes gegeven op zijn buik, toen is het 20 min. stil gebleven. Daarna was het krijsen dus er maar uit en wat eerder de fles na een badje. Tijdens de fles viel hij weer in slaap (dat doet hij anders ook nooit:() daarna weer ingebakerd, zijn ogen gingen wel open maar eenmaal ingebakerd sliep hij weer heerlijk verder. Nu ligt hij al weer 2 uur en een kwartier te slapen met 1x tussendoor 1 kort huiltje.

17. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Het ging gisteren best aardig ja, alleen vandaag is het een stuk minder. Vanmorgen ging goed, maar na het slaapje van een uur in de wagen, heeft ze vanmiddag maar een half uur geslapen. Dus sinds kwart over 12 maar een half uur. Vind ik gewoon vrij weinig. Ze was 14 uur wakker, heb de fles gedaan en om kwart over 3 ging ze er weer in.. Ze slaapt nog niet.... Was even stil, maar is nu weer begonnen met verzetten.

18. Lineke81

Lineke81 Lid

24 nov 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik herken wel heel veel van wat jullie zeggen. Het heeft bij mij echt wel een tijd geduurd voor ik aan de huiltjes van mijn kereltje kon horen hoe het zat.

In het begin (eerste twee/drie weken) sliep meneer overal. Maar daarna wilde hij ineens niet meer overdag slapen. In de nacht was het nooit een probleem, daar sliep hij eigenlijk gelijk door. We maakten hem zelf wakker voor een nachtvoeding omdat we dachten dat dat moest (tja eerste....). Week vier en vijf lopen aanmodderen omdat we hem in de box of wagen probeerden te laten slapen.
    Uiteindelijk toch maar de RRR aan gaan houden. Vaste ritmes. En nu is hij bijna 14 weken en heeft hij een behoorlijk vast ritme en kunnen we eigenlijk alles met hem doen. Maar ik probeer niet van zijn fles en slaaptijden af te wijken. Dus altijd eerst een schone luier, dan flesje, dan spelen, boeren en knuffelen en daarna nog even zelf spelen in de box of wipstoel. Dit alles duurt totaal ongeveer 1,5 uur. Daarna is het of naar bedje, of wandelen/winkelen/in de auto en slapen in de wagen/maxi cosi. Sinds ik dit ritme ben gaan aanhouden werkt het hardstikke goed. Soms even jengelen maar meestal valt hij zelf in slaap. En ik heb hem er nooit (of er moet echt iets zijn) uitgehaald als hij niet wilde slapen. Altijd even knuffelen terwijl hij in zijn eigen bedje blijft liggen. En als hij echt niet wil slapen dan zie ik dat snel genoeg en mag hij nog even naar beneden tot de eerste gaap, rode oortjes of andere kenmerken van slaap beginnen. Dan alsnog lekker naar bed. Ik hoop dat jullie kindjes ook snel hun eigen ritme vinden.

Liefs,

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Yossie: zo te horen is hij slaap aan het inhalen? Het gaat hartstikke goed!! Ik zou inderdaad even de uitstapjes op een laag pitje zetten en pas over een week ofzo weer langzaam opbouwen en dan max om de dag en maar 1 ding per dag, zoiets? Het zou zonde zijn als je weer terug bij af ging!
    Nu je af en toe de fles eerder geeft, kom je dan nog wel uit?

Duimerijntje: is dat ook niks voor jullie meid, dat strak inbakeren?

Welkom Lineke, volgens mij is je zoontje net zo oud als mijn dochter?? Ik ben heel benieuwd of jouw zoontje ook tot de volgende voeding slaapt? Of maakt hij ook weleens hazenslaapjes van 3 kwartier? En zo ja: slaapt hij dan wel zelf weer in of haal je hem er dan uit?

Nou, vanmiddag ging weer super hier! Tot de volgende voeding geslapen? Gek he? 1 slaapje per dag gaat vaak heel goed en de rest is pet. Gelukkig van 20-8 wel super. Dus blijkbaar kan ze het wel?! Zou ze dan bij de overige slaapjes gewoon niet moe genoeg zijn??? Misschien zou ik het eens moeten proberen weer en haar eruit halen als ik twijfel.
    Haha, we blijven proberen...
    Ik hou trouwens ook wel een strak ritme aan van: uit bed halen, verschonen, fles, knuffelen, zelf in de box en in de slaapzak naar bed. Als ze tussendoor wakker wordt dan verschoon ik haar niet en geef ook geen fles maar verder wel uit de slaapzak, knuffelen, en spelen in de box en dan weer naar bed bij de eerste vermoeidheidssignalen. Als ze eerder dan de fles wakker wordt en we "moeten nog een kwartier" dan geef ik de fles wel direct. Bij langer dan een half uur dan laat ik dr eerst spelen. Dit is dan niet helemaal volgens de RRR geloof ik, maar volgens mij ondervindt ze er geen hinder van.

20. Lineke81

Lineke81 Lid

24 nov 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Druif, mijn zoontje is van 19 augustus. Rowan maakt ook geregeld kortere slaapjes. Als hij dan wakker wordt ga ik even kijken of hij alleen een droompje had of dat hij echt uitgeslapen is. Bij het eerste geef ik hem in bed een lekkere dikke knuffel en een paar kusjes en dan slaapt hij weer verder (zoals een kwartier geleden). En als hij echt uigeslapen is dan komt hij lekker naar beneden. Hij krijgt zijn flessen om de 3,5 en 4 uur. Maar ik kijk niet op een kwartiertje meer of minder hoor.
    En het grappige is dat hij bij zijn vader en de gastouder veel minder slaapt en dan ook heel tevreden is. Maar ze hanteren een andere ritme dan mij (heeft hij wel echt aan moeten wennen toen ik ging werken, de eerste paar keren was het drama zonder mama).

Deel Deze Pagina