Mijn kleintje heeft dit ook! Doordedag begint hij al te huilen als ik hem het bedje inleg, en huilt hij zich altijd 10minuutjes in slaap... 'sAvonds kan ik hem er gewoon inleggen en is er niets aan de hand.
Hier echt een topgdag gehad! ik durf bijna niet te bedenken dat ze uit de sprong is! ze is ruim 2 uur wakker geweest vanmiddag en slaapt goede blokken door en slaapt in zonder problemen! vanavond ook weer 1'5 uur wakker geweest en zonder problemen gaan slapen. Dus lange tijd wakker en lang slapen zonder moeite! Of het kan natuurlijk ook toeval zijn en dat ze bijslaapt van afgelopen dagen... Wel een vraag tussendoor. Over sprongetjes gesproken, kunnen jullie kindjes al gericht pakken bijvoorbeeld? M'n dochtertje doet dat nog niet echt behalve af en toe een knuistje in dr mond, maar echt speeltjes pakken gaat nog erg houterig en naar mijn idee nog niet gericht. Ze vroegen het ook al op het cb of ze dat dat al deed, maar volgens mij is ze echt een beetje een sullige baby die het allemaal wel prima vindt, haha! Toch ben ik wel benieuwd of jullie kindjes dat al doen.
HELP!!!! Hier hoop ik dat de kleine in een sprong zit of spontaan een huiluurtje (wat langer dan een uurtje duurt) heeft ontwikkeld. Want vanavond was het weer drama, hij slaapt nu ongeveer een 3 kwartier terwijl hij om kwart over 7 op bed lag. Overdag gaat het best aardig, met wat lange en korte slaapjes, nog niet perfect, maar dat zal het hier nooit gaan. Hij huilt zich nog steeds altijd in slaap, vaak maar een paar minuten en wordt meestal na 1 slaapcyclus weer huilend wakker, maar dan slaapt hij vaak ook weer verder, anders ga ik met hem wandelen of ik haal hem er gewoon eerder uit, en eerder een flesje of daarna gewoon weer terug naar bed (afhankelijk van hoe laat het is), als hij meer jengelt met lange pauzes laat ik hem vaak liggen omdat hij dan nog half slaapt en niet echt wakker is. Maar vanavond weer op bed, half uurtje slapen maar daarna weer huilen en krijsen (dit hoor je beneden zelfs als de tv aan staat) met pauzes. Dit is nu al 3 dagen op rij, hoewel dit slaapje bijna altijd goed ging (ook niet altijd helaas). Wordt er moedeloos van, je kunt hem wel troosten, maar hij gaat dan niet sneller slapen ofzo, hij gaat daarna gewoon weer net zo hard huilen..... Bij me houden of weigen of iets dergelijks helpt iig niet met in slaap vallen, dan blijft hij wakker. Zouden het toch teveel prikkels zijn, ben de laatste dagen weer op pad geweest met hem, maar maandag had hij hier ook al last van en toen zijn we nergens geweest. Ik weet het echt ff niet meer. Wat denken jullie??? En hoe moet/kan ik hem troosten als hij geen speen wil en ook bij mij niet in slaap valt??? Moet volgende week ook weer veel op pad, osteo, cb en massage... Druif, hier kan de kleine ook niet gericht iets pakken, maar dacht ook dat dat dan wel heel jong zou zijn. Hij doet er ook niet eens moeite voor, hij probeerd het niet eens en als ik iets in zijn hand stop snapt hij het ook niet en doet hij er niets mee. Het enige wat hij de laatste dagen veel doet is inderdaad zijn knuistje in zijn mond, en zijn andere hand met de vingers gestrekt op zijn buik. Ik las in het oei ik groei boek ook dat ze met 8 weken geintereseerd zijn in hun eigen handjes en voetjes, nou, hier echt niet hoor, zijn eigen voeten heeft ie volgens mij nog nooit gezien...
Jemig, wat vervelend voor jullie allemaal....daar wordt je wel moedeloos van! Ik dacht in de eerste instantie: klinkt als overprikkeld, zo op het einde van de dag het hoogtepunt wat betreft huilen... maar als het maandag ook al zo was, terwijl je toen nog niks deed... dat lijkt me dan niet te verklaren. of het moet toen een reactie zijn geweest op het uitgerust zijn van het inbakeren? Heb je nog wel het idee dat het enig effect heeft? En slaapt ie snachts nog wel goed? Of echt weer helemaal bij af? Heb je nog contact met het CB of de huisarts? Dit is echt niet leuk... Ik zou eerlijk gezegd ook niet goed weten wat e nog meer kan doen behalve zo prikkelarm mogelijk blijven en vasthouden aan het vaste ritme en regelmaat en het inbakeren. Maar ik begrijp ook goed dat je jezelf niet kan en wil opsluiten!! Sprong is geloof ik rond de 8 weken ( heb het boek niet). Ben je toevallig ook iets eerder bevallen? Dan zou het best kunnen hoor! Ook heb je zo'n grijs gebied iets ervoor en iets erna dus... Wat betreft dat handjes en voetjes ontdekken: hier ook niet, maar mijn meisje is wel 3 (?) weken ofzo ouder nog... Volgens met de ogen doet ze wel, dr linker handje ontdekt ze ook, of ze sabbelt er per toeval steeds aan? maar ze heeft echt geen besef van dr voetjes hoor. En een aanstalten om om te rollen maakt ze absoluut niet terwijl mn zoontje met 17 weken al omrolde. Dan zou ze over 2 weken al omrollen... nee...zie ik echt niet gebeuren!! Sterkte vannacht. Ik heb haar om kwart voor 10 de laatste fles gegeven, kwartiertje eerder dan gisteren. Hopelijk slaapt ze net zo lang of langer door vannacht... ik probeer langzaam aan naar 20 uur eind tijd terug te gaan, maar dan met een extra fles ( 5 ipv 4, want daar had ze toch niet genoeg aan nu).
Druif, hoe ging het vannacht?? De nachten slaapt de kleine wel allemaal gewoon door. Heb hem nog wel eens horen brabbelen om half 5, maar daarna ging hij gewoon weer verder slapen. Dus dat is iig ook iets. Maar de avonden vind ik ook super belangrijk. In de ochtend slaapt de kleine de laatste dagen het best, 2 tot 3 uur, en die gingen eerst het slechtst. Maar op zich kan dit natuurlijk weer verklaard worden door het feit dat hij nog niet uitgerust genoeg is omdat hij in de avond zo weinig slaapt. Ik heb hem gister zelfs een massage gegeven met zwitsal goede nacht, maar dat heeft dus niet mogen baten... De kleine is maar een paar dagen eerder geboren, hij is dinsdag 12 weken volgens uitgerekende datum. Hij zou dus in die sprong kunnen zitten, maar dan is hij daar wel vroeg mee begonnen. Bij de 3 weken sprong had ik ook al het idee dat hij eerder hieraan begon. Maar met 8 weken heb ik niets gemerkt, hij was juist lastiger met 10 weken en dat is een zonnige periode volgens het boek. Volgende week krijgt hij inentingen dus mag ik een dagje niet inbakeren, ben benieuwd hoe het dan gaat, kan ik meteen zien wat het effect van inbakeren is. Ik bereid me maar vast voor op een zware nacht. Hebben jullie trouwens een echt bedritueel voor de avond?? Om zo een overgang te maken van dag naar nacht? Schijnt belangrijk te zijn, maar ik weet niet wat we dan moeten doen. We bakeren natuurlijk al in, maar dat doen we de hele dag dus is niet echt een ritueel voor de avond.
Hey meiden, hier was ik ook weer eens. Jullie gaan wel snel zeg! Maar ik heb het ook redelijk druk.. nog steeds kraamvisite gehad (ja je gelooft het niet) en nu natuurlijk sinterklaasweekend. Druif: Heerlijk dat het slapen zo goed bij jullie gaat! En de laatste fles stiekem al aan het vervroegen, wat fijn. Hopelijk gaat het lukken. Dat zie ik hier echt nog niet gebeuren. Hij slaapt nog niets eens door Dat deed de oudste rond deze tijd wel maar ja, je mag niet vergelijken zeggen ze he Hier wordt ook al flink gesabbeld op vuistjes en hij gaat wel wat houterig met zijn handje naar iets toe maar grijpen ofzo doet hij niet. De oudste ook niet trouwens (oeps ben ik weer aan het vergelijken) Doen jullie dat ook zo erg? Hier hebben we volgens mij ook de 12 weken sprong gehad en weer overleefd.. jeetje wat kan een kind dan veranderen zeg Yossie: Hier ook een hele heftige sprong met 5 weekjes, bij 8 weken amper iets gemerkt en nu weer een hele heftige. Maf he. Hier trouwens precies hetzelfde, huilen en niks willen en niet te troosten. Het klinkt heel hard maar gisteravond waren we het zo zat dat we hem in zijn sop gaar hebben laten koken Hij heeft ook best lang gehuild maar is daarna toch in slaap gevallen. Die nacht ervoor heeft hij namelijk ook weer 1,5 liggen huilen en wisten we ook niet meer wat we met hem moesten. Bij ons in bed ( ja slecht he hihi ) wilde hij ook niet. Nou ja, gister laten huilen en vannacht weer goed geslapen. Net zette hij het ook op het krijsen toen hij naar bed moest maar slaapt nu ook alweer ruim 1,5 uur.
Ik denk echt dat we hier bij een zonnige periode zijn aangekomen! Echt een verschil met dag en nacht... ik geloof nu officieel in sprongetjes!! Ze slaapt supergoed in zonder morren ) met speentje dat wel, als ik dr even hoor is het altijd het speentje wat er weer uit is gevallen, stop ik die terug, dan slaapt ze!) Ze slaapt voor wel 2,5 uur aan een stuk zonder tussendoor te huilen!!!!! En daarna is ze zomaar steeds 1,5 tot 2 uur gezellig wakker!!!! Nou mensen ik weet gewoon niet wat ik mee maak!! Dit gaat nu al 2,5 dag zo!!! Gisterenavond de laatste fles om 21:45 uur gegeven en ze sliep door tot 8:15!! Heerlijk! Luxeprobleempje is nu wel dat ik 5 flessen tussen 8 en 22 erin moet zien te proppen en liefst nog voor 21 uur aangezien ik weer terugwilde naar die 20 uur. Na de 4e fles gaat ze namelijk in dr nachtmodus en hoe langer ze daar in zit, hoe slechter ze dus sliep afgelopen week. Maar ja... dat zou natuurlijk ook van het sprongetje kunnen komen Het gaat hier dus super! met 8 weken ook wel wat spronggedrag vertoond hier, maar niet zo erg als nu dus. Yossie: ik hoop echt erg dat hij ook in een sprong zit... bij mn dochter duurde het dus al met al ongeveer 6 dagen. Hoe lang zit hij nu met die nachtelijke perikelen? Nou ja, wel fijn dat hij snachts doorslaapt, maar de avonden zijn voor je eigen rust wel erg fijn als dat rustig verloopt... Dat niet inbakeren zou ik trouwens alleen doen als hij ook daadwerkelijk verhoging of koorts krijgt hoor. Anders zouik niet weten waarom je het niet zou mogen! Bedritueel hebben we hier ook niet echt. Afhankelijk van wat ze overdag draagt doe ik haar ene pyjamaatje aan voor de 4e fles. Gordijnen heb ik tegenwoordig altijd dicht maar 's avonds laat ik nog een schemerlampje aan die ik voor de nacht dan echt uit doe. Die 5e fles geven/gaven we altijd bij ons in bed in het schemer. Verder eigenlijk niks dus... Sterre: die laatste fles vervroegen hadden we dus al van week 11 tot 14/15 gedaan en toen begon ze snachts te spoken. Het leek alleen maar erger te worden toen we de 5e fles steeds later gingen geven. Door deze te vervroegen slaapt ze weer door! Of het komt omdat het sprongetje voorbij lijkt te zijn? Misschien moet je de laatste fles dus wat eerder geven zodat hij niet uit dr diepste slaap hoeft te worden gehaald? Vandaag ga ik het trouwens weer iets anders doen met de laatste fles, 3e fles kwam rond 16 uur uit, 4e rond 20 uur en dan nog een 5e voor 22 uur?! We gaan nu vandaag dus maar weer 4 flessen proberen, laatste fles dan maar 240cc aanbieden. Als ze nu niet doorslaapt weten we zeker dat ze wel 5 flessen nodig heeft. Als ze doorslaapt dan zou het slechte slapen wrs echt van het sprongetje komen. Weten we dat ook meteen! Spannend wel..
Hier gaat het opzich prima, hij slaapt na elke voeding altijd wel een uurtje soms 1,5 en soms 2 en soms zelfs wat meer! En dit 4 keer op een dag en dan de nacht helemaal doorslapen! Dat is dus 10 uur ongeveer hij slaapt dus minimaal 14 uur per 24 uur en meestal wel wat meer! Volgens de boekjes hebben babys van 3 maanden ongeveer 14,5/ 15 uur slaap per 24 uur nodig, dus hij doet het volgens het boekje! @druifje Je begon over sprongetjes, ik merk er hier weinig van qua huilen en slecht slapen etc. Merk wel dat hij steeds meer met zijn handen doet, zo nu en dan word er een speeltje of het spookje gepakt. Maar hij vind het vooral erg leuk om onze vingers te pakken! En hij sabbelt veel op zijn handjes en duim het is een echte duimzuiger!
Sterre, jammer dat het nog steeds niet goed gaat en dat je nog steeds gebroken nachten hebt. Dat je vergelijkt dat snap ik, ik kan er nog niet over meepraten omdat dit onze eerste is, maar ongetwijfeld doe ik dit bij de tweede ook. Druif, hoop dat het zo goed blijft gaan, en ze kan dus al lang tevreden wakker zijn. Butterfly, super van je kleintje, hij slaapt dus best goed! Vannochtend heeft is de kleine zonder problemen weer gaan slapen, dit helaas maar voor 1,5 uur, maar daarna heeft hij bij ons in bed nog lekker geslapen, maar dit doe ik dus niet meer omdat ik hem er anders aan laat wennen. Vanmiddag ging het iets minder, dus maar weer even eruit, na twee grote gaapjes weer terug en toen heeft hij 3 kwartier geslapen, toen er maar weer uit, en de sinterklaarkadotjes uitgepakt. Daarna weer een flesje en weer slapen, toen heb ik hem om half 7 wakker gemaakt. Om half 8 lag hij weer op bed, en sliep na een half uurtje hard huilen met pauzes. En is niet meer wakker geworden gelukkig, hij is nu alleen wat aan het mopperen, maar dan geef ik dadelijk de fles gewoon eerder. Dus ik hoop dat het een vervroegd sprongetje was. Vandaag was hij ook niet zo vrolijk en gezellig als anders, weinig gelachen en gebrabbeld, misschien toch wat slaap gebrek vd avonden. Morgen zien we wel weer verder, dan moet ik ook weer op pad, zoals ook dinsdag en woensdag, dus misschien dat hij daar toch last van heeft. Daar komen we vd week dus wel achter, maar voorheen had hij hier dus niet zoveel last van, en sliep hij dan 's-avonds vaak wel. Ik maak me ook meteen te druk, ik denk altijd als het niet goed gaat dat het dan blijvend is, en het avondslaapje is toch erg belangrijk!
Vannacht helaas weer een nachtfles om 5 uur.... Om half 5 was de kleine aan het brabbelen, maar dat doet hij vaker 's-nachts en om iets over 5 was het huilen. Een speen pikte menneer ook niet... Pffff:x Hoe ging/gaat het bij jullie?
Wat jammer dat hij de nacht net niet gered heeft Yossie! Soms denk ik ook dat als ze op een cruciaal punt wakker worden, door herrie, kou, onrust of wat dan ook dat je dan vette pech hebt want dan komt de honger er door heen en zit je met een nachtvoeding. Hopelijk zet het niet door, anders lijk je echt weer bij af te zijn?? Hoe ging het vanmorgen? Het slaapje smorgens ging vaak het beste, toch? Vannacht ging het hier wel Ok, en dat op 4 flessen!! Vermoedelijk dan toch slapeloze nachten door het sprongetje? Maar waarschijnlijk ook ene beetje de combinatie hoor, want ik hoorde haar om kwart over zes eventjes huilen, maar daarna werd het stil. Vervolgens om kwart voor zeven kwam mn zoontje heel luidruchtig naar onze kamer en werd zij ook wakker. Om 7 uur dus een fles gegeven maar deze dronk ze niet helemaal leeg. Ik wilde vandaag maar weer 5 flessen proberen, maar ze slaapt vanmorgen weer zo lang en vast (na 5 kwartier wakker maar weer in slaap gekregen met het speentje) en nu zit er weer 4 uur en een kwartier tussen de 1e en 2e fles... weet dus niet of we het met 4 of 5 flessen gaan doen vandaag. Qua slapen top hier!!
Yossie: He bah toch weer een nachtvoeding Ik heb wel bij beide jongens gemerkt dat het op de leeftijd waar jou zoontje nu op zit er een soort piek lijkt te zijn rond de slaapprobleempjes. Hopelijk gaat het snel wat makkelijker! Druif: Lekker zeg dat ze op 4 flessen goed geslapen heeft. Hoeveel cc geef je haar per fles? Ik zou het gewoon op 4 flessen gaan proberen vandaag. Hoe zit jou ritme er trouwens nu ongeveer uit? All: Hier gaat het op en af nog maar de betere slaapjes e.d. nemen wel de overhand. Al meent meneertje al een paar dagen na de fles van 05.30 niet meer te hoeven verder slapen Balen dus, maar we hebben hem vanmorgen toch in zijn sop gaar laten koken. Ik ben niet van plan om, om 6u al beneden te gaan zitten. Hij is gelukkig wel weer in slaap gevallen en was om 8u wakker. Even voor 9u flesje gehad en daarna is hij is slaap gevallen, tot nu. Hij werd wel even wakker en wilde niet meer in bed liggen maar slaapt nu in de wipper
Volgens mij heb je wel gelijk Sterre met die piek. Is het niet zo dat het na 12 weken meestal toch wel meer ritme in komt? Dat is ook wat ik in al die nieuwsbrieven terug lees Een vast ritme hebben we nog niet bepaald hoor. Ik geef/gaf om de 4 uur een fles van 200cc, maar we zaten weken op 4 flessen en ineens leek ze er niet meer genoeg aan te hebben. 210/7 kreeg ze niet op dus toen maar weer een 5e fles. Maar hoe later ik die gaf voor de nacht, hoe slechter en korter ze doorsliep. Wanneer we de 5e fles voor 21:30 uur geven dan gaat t goed. Mara ja, nu moeten we dus 5 flessen voor die tijd erin zien te proppen. Gisteren had ze extreem goed en lang geslapen iedere keer dus kwamen we met 4 flessen uit. Maar toch hoorde ik dr al rond zes uur dus ik denk dat het eigenlijk net niet genoeg is. We zijn dus ook wat de flessen betreft ook aan het zoeken naar een ritme. Heb nu om 7 uur 180cc gegeven en nu net om 11:30 uur 220cc. Dan hou ik 15:30 en 19:30 aan en dan een 5e fles rond 21:30 ofzo? Misschien dat ik die laatste slapend geef? Of maar 100cc? Of misschien dat ik de middag en avond fles ook 240 aanbied in de hoop dat er meer uren tussen komen zodat de laatste (4e) fles weer later uitkomt??? Wat zouden jullie doen? Persoonlijk vind ik 240cc eigenlijk echt een enorme sloot voor zo'n klein lijfje. Maar 4x200 heeft ze net niet genoeg aan. Qua slapen ook geen vast ritme. Snds afgelopen vrijdag gaan eigenlijk alle slaapjes wel weer goed! 's avonds slaapt ze vaak wat korter. Sinds vrijdag houdt ze het ook weer langer vol, al was ze net na 1 uur weel weer moe. maar afgelopen weekend steeds 2 uur wakker geweest. Het verschilt dus eigenlijk erg per dag. Maar dat er echt een ritme in zit qua vaste slaaptijden komt volgens mij pas na een half jaar/ 9 maanden dacht ik... Kan me eigenlijk niet meer zo goed herinneren. Ik vroeg het laatst aan mn zus, die een kindje van 1 jaar heeft en die zei dat. Misschien weten de andere dames met 2 kindjes dat nog?? Maar eigenlijk hoeft dat ritme van mij nog niet zo. Tuurlijk is het handig, maar het belangrijkste vind ik nu dat als ze moe is dat ze gewoon zonder morren kan gaan slapen en niet met tig hulp in slaap moet zien te komen omdat het haar zelf niet lukt omdat ze oververmoeid is. En dat als ze wakker is, dat ze dan ECHT wakker is, dus gezellig en tevreden wakker en niet chagrijnig van de oververmoeidheid. En zo gaat t de afgelopen 3 dagen dus ik mag zeker niet klagen!
Druif: Toevallig heb ik net een topic geopend bij flesvoeding over mijn schema-probleempje. Hier zijn het ook allemaal van die 'ongeveer' tijden maar ik zit met de flesjes te klooien. Hij drinkt op deze manier teveel Hij krijgt nu 6 flessen en komt op 1060cc per dag uit. Misschien moet ik toch hier en daar wat proberen te rekken zodat er meer tijd tussen de flessen komt en we op 5 flessen komen... Bij de oudste hadden we vrij snel een redelijk ritme. Die zat echt op: 7.00u flesje 9.30u - 11.00u slapen 11.00 flesje 13.00 - 15.00 slapen 15.00u flesje Ergens hier tussenin een uurtje slapen 19.00u flesje Rond 20.30 slapen en dan rond 23.00u nog een flesje maar die viel rond de 4 maanden al weg. Toen kregen we het schema: 7.30u flesje 9.30 fruit slapen 12.00u flesje slapen 16.00u groentjes + flesje slapen 20.00u fles en dan de nacht in. Wij zijn wel heel snel (4 maanden) met vaste voeding begonnen omdat de oudste zeer ernstige reflux had. Vast voeding was voor hem een verademing omdat hij niet meer zoveel hoefde te spugen. Maar goed, nu zou ik al blij zijn als Liam eens doorslaapt tot een uur of 7 dus dat schema zoals we die hadden bij Noah kunnen we nog wel even vergeten hihi.
Ik zal eens in je andere topic kijken over de flesvoeding. Ik zat ook al te twijfelen of ik er een topic aan moest wijden. Ik weet ook niet goed wat te doen. Nu doe ik elke dag wat anders. Op zich ook niet verkeerd, maar wat meer regelmaat is wel fijn, en straks helemaal als ze naar de gastouder gaat. We zaten altijd op: 8-12-16-20 en dan 200cc vanaf dat ze 11 weken oud was. ja, 4 flessen is vroeg, maar ze deed het er prima op en het Cb was het er mee eens. Nu heeft ze daar net niet genoeg dat ze helemaal tevreden is tot de flestijden en qua doorslapen. Maar 5 flessen waarvan de laatste rond 23 uur wilde niet werken. doordat ze uit dr nachtmodus werd gehaald sliep ze daarna niet meer goed door. Als we die fles voor 21:30uur geven wil het wel. Dus dan zou je alles moeten opschuiven: 7:30-11-14:30-18-21:30 Vandaag gaat dat wel goed, ze was net om 14:15 uur wakker geworden en had toevallig ook trek. Maar afgelopen dagen was ze steeds 2 uur wakker, 2 uur slapen en dan zit je steeds met de 4 uur ertussen en kom je niet uit. 4x240cc zou als ze na 8 uur wakker wordt het beste uitkomen, maar ik weet niet of zulke hoeveelheden mogen. Ik vind het enorm en heb het zelfs nauwelijks gedaan bij mn zoontje die echt heel hongerig was. Ze kan het ook niet op ook, ca 220 maar daarna geeft ze vaak wel wat terug dus het is echt veel te veel. Vandaag gaat sowieso weer anders dan anders. denk je het net door te hebben en dan verandert het hele ritme weer... Ze is nu steeds maar een uurtje wakker. Ze slaapt wel 2 uur achter elkaar. Misschoen moe van het sinterklaasweekend?
Druif: Misschien de voeding iets indikken zodat ze het wat langer uithoud? Maar goed, van de andere kant heeft ze honger dus zal ze het ook wel nodig hebben denk ik dan.. lastig hoor. Hier gaan we het helemaal beleven vandaag hoor.. meneertje heeft vanmorgen van 9u tot 11.30u geslapen en nu slaapt hij alweer vanaf 13.00 Nahh.. en nu wordt hij wakker haha
Ben weer bij mijn zus. Zal morgen ff bijlezen. Wat we vandaag toch meemaakte. Tussen de fles van 12 en 16 uur heeft meneer 2,5 uur geslapen. Ik wist niet wat er gebeurde . Dit heeft hij nog nooit gedaan! Morgen krijgt zijn tweede inenting. Hopelijk wordt het minder drama daarna. Manlief is nu ook thuis dus kunnen we het troosten in ieder geval afwisselen. Welterusten en een goeie nacht gewenst!
Druif, hoe ging het vannacht, weer geen nachtfles? En wat heb je gedaan met de flessen overdag? Sterre, heb je goeie tips gekregen over je flessenschema? Balen dat de kleine na 5.30 ook echt wakker is, maar ja, je hebt ook ochtendmensen. Is alleen niet zo fijn voor de rest van het gezin! Monique, we gaan hier iedere keer gelijk, onze kleine krijgt vandaag ook zijn 2e entingen, helaas is mijn man de hele dag van huis, hij is pas om 7 uur vanavond thuis. Maar vorige x ging het best prima na de entingen, maar dat kan gewoon nu veranderen... Vannacht heeft de kleine weer doorgeslapen, gelukkig! Vannacht wordt super spannend ivm de entingen vandaag. Gister avond was het 17 minuten krijsen, maar daarna gewoon slapen, wel na de 1e slaapcyclus weer een kort huiltje maar verder niets. En overdag ook steeds dutjes van 1 tot 2 uur, dus dat is prima! Gister naar de osteo geweest, dus die prikkel had weinig invloed op het slaapgedrag. Effect van de osteo zou pas na een paar dagen zichtbaar worden, dus dat kan het niet zijn geweest.
Monique: Wat lekker dat de kleine man zo goed geslapen heeft 's middags. Suc6 vandaag op het CB en de inentingen! Hier had de kleine man de 2e keer meer last dan de 1ste keer. Bij de oudste was het precies andersom hihi. Yossie: Nou ik had het topic misschien beter niet kunnen openen. Heb eigenlijk alleen van druif goeie tips gehad haha. Er was er zelfs eentje die zei dat ik hem weer aan moest gaan leggen 's nachts Knap, als ik al 3 weken geen bv meer geef en vraag om mijn flessenprobleempje overdag Ik merkte nu ook niet direct iets van de osteopaat. Bij de oudste was het effect gelijk zichtbaar. Maar toch denk ik wel dat de jongste er nu iets aan gehad heeft want als ze in zijn nekje bezig was begon hij flink te mopperen. Na de 3e behandeling niet meer. Druif: Hoe is het nog bij jou gegaan? All: Gister zijn we op 5 flesjes uitgekomen maar wel om 21.00u al. Ik was dus niet gerust op de nacht maar hij is alleen om 3.40u even wakker geworden. Met het tutje is hij weer verder gaan slapen en zoals normaal om 5.30u wakker geworden. Gelukkig is hij na dat flesje nu wel weer door gaan slapen dus ik ben helemaal blij D'rstraks heb ik hem na wat gaapjes weer op bedje gelegd en hij heeft even wat gemopperd maar ligt nu weer lekker te slapen. Ik ben benieuwd voor hoe lang.
Yossie, mag ik voorzichtig concluderen dat t iets beter lijkt te gaan?! Wat fijn!! Ook dat ie het doorslapen goed oppakt! Even spannend met de inentingen inderdaad als je het zonder bakerzak wil proberen. Maar vraag het even na: volgens mij als hij geen verhoging heeft zou het best mogen? Desnoods inbakeren en zonder deken erover heen? is ook zo sneu als hij niet zou kunnen slapen terwijl hij het dan juist zo nodig heeft! Monique: lekker he, ineens 2,5 uur slaap! Dat hebben wij hier dus vanaf vrijdag al dagelijks! Man, ik weet gewoon niet wat ik mee maak. I wijt het echt aan het sprongetje. Ze kan ineens zelf ook inslaap vallen en doorslapen, en ook snachts dus weer! En "ineens" vanaf het weekend brabbelt ze heel veel!! Zo schattig om te horen! Ja, met de flessen is het echt heel lastig, denk toch dat ik er maar een topic aan ga wijden,want ik weet het even niet meer. Gisteren 5 flessen erin "gepropt" tussen 7 en 21:30. Soms met mara 3 uur ertussen want smorgens had ze al zo lang geslapen dat er vanzelf meer dan 4 uur tussen kwam. Maar ze dronk ze tegen heug en meug op, soms niet eens helemaal. MAARRRRR... ze slaapt er dus wel prima op door. Vanmorgen was het 8 uur. Maar moet ik dus NOG meer proppen dan gisteren! En bovendien dus geregeld wakker maken om er 3,5 uur tussen te krijgen. Dat gaat ook helemaal tegen mn gevoel in. Dat doe ik dus ook niet. Vanmorgen dronk ze ook maar 140cc, zo vol zit ze van die 5 flessen. Ben geneigd toch maar weer 4 te proberen, maar zondag redde ze het er eigenlijk net niet me. Dus als iemand nog tips heeft